Gamer.nl review: Codename: Panzers | Gamer.nl

Oost-Europa is de laatste jaren aan een flinke inhaalslag bezig. Moesten we het enkele jaren geleden nog doen met zeer matige projecten als Z.A.R., sindsdien is het niveau rap omhoog gegaan, wat bijvoorbeeld al resulteerde in enkele zeer goede games zoals Soldiers: Heroes of World War II en Perimiter. Met Codename: Panzers hoopt het Hongaarse Stormregion op een succes vergelijkbaar met de twee eerder genoemde games, iets wat niet ondenkbaar is gezien de succesvolle release in Duitsland. Hebben we hier weer te maken met een juweeltje uit Oost-Europa?Aan het begin van elke mi ie krijgt de speler de controle over een aantal units, zonder dat hij tijdens een mi ie versterking hoeft te verwachten. Het is dus zaak om zeer zuinig op deze units te zijn, zeker omdat deze ervaring verzamelen en daardoor steeds sterker worden. Door het vervullen van mi ion objectives verzamelt de speler bovendien prestige, waarmee tu en de mi ies nieuwe units gekocht kunnen worden. De verscheidenheid aan units is groot, met een enorme hoeveelheid verschillende infanterie (zoals bijvoorbeeld machinegeweren, mortieren en vlammenwerpers), vrijwel alle belangrijke tanks, verschillende trucks en ook de nodige artilleriestukken. Daarnaast zijn er ook nog bevoorradingstrucks, reparatietrucks en medics om de eenheden tijdens de mi ies te ondersteunen en te genezen. Bovendien is het tijdens sommige mi ies mogelijk om hulp van buiten de map op te roepen. Deze hulp bestaat bijvoorbeeld uit verkenningsvliegtuigen, bommenwerpers, artillerie beschietingen en paratroopers. Klik hier om de gehele review te lezen.