Philips heeft vandaag amBX aangekondigd, een ambient-technologie speciaal ontwikkeld voor games. In navolging op de ambilight televisies van Philips, kleurt ook amBX je kamer in de kleuren die passen bij de locatie waar je je in het spel bevindt. amBX gaat echter nog een stapje verder en ondersteunt ook apparaten die voor wind en warmte zorgen. Wanneer je bijvoorbeeld bij Halo in een afgrond valt, zul je de wind dan langs je oren voelen wapperen.

Andere ontwikkelaars kunnen de technologie van Philips gebruiken om eigen apparaten te ontwikkelen die amBX ondersteunen. Ook voor ontwikkelaars van games zal een uitgebreide toolset beschikbaar worden gesteld waarmee amBX geconfigureerd kan worden. Via WiFi en BlueTooth kunnen alle losse componenten in het vertrek worden aangestuurd en in kaart gebracht, zodat met geschikt kan worden gemaakt voor elke configuratie. Voor de ultieme spel-ervaring zul je in de toekomst steeds dieper in de buidel moeten tasten!The networked home is rapidly becoming a reality for many, through the introduction of low cost wireless technologies such as Wi-Fi and BlueTooth. amBX has embraced this changing future by allowing content authors a language in which to describe and recreate experiences in an Ambient Intelligent Environment. Within a location the devices controlled by the amBX language act as parts of a browser. Together they render the experience and the player's room, in effect, becomes the browser.

De amBX zal in mei 2006 worden geïntroduceerd.