Het is duidelijk dat steeds meer bedrijven inzien dat gaming een goede tool is om hun product aan de man te brengen. Zo ook bier gigant Heineken. Al eerder brachten zij een online game uit waarbij prijzen gewonnen konden worden. Hier kregen ze echter enorm gezeik mee, want de STIVA (Stichting Verantwoord Alcoholgebruik: een organisatie van de alcoholbranche) vond dat games jongeren trok naar de website en Heineken zich dus schuldig maakte aan het aan de drank brengen van jongeren.

Uiteindelijk liep het allemaal af met een sisser. Heineken probeert het nogmaals, dit maat ter ere van de Olympische Winterspelen. Eens kijken wanneer de STIVA er weer achteraan zit. Tijdens de Olympische Winterspelen in Turijn barst het feest weer los in het Holland Heineken House. Om daar in Nederland niets van te hoeven missen brengt Heineken, in samenwerking met digital branding agency Qi, het huis met een online race en nieuwslog dichterbij. Hiertoe is de hele tocht naar Turijn door een fotograaf in beeld vastgelegd.

Op www.heineken.nl is een virtuele race naar Turijn van start gegaan. Deelnemers worden tijdens deze twee dagen durende tocht geconfronteerd met zo'n 1500 online kilometers vol obstakels, uitdagingen en – net als in de tv-commercial - Olympische legendes zoals Kees Verkerk en Yvonne van Gennip.

Via e-mail worden telegrammen verstuurd met opdrachten die op de site zo snel en goed als mogelijk moeten worden beantwoord. Haal je de eindstreep in een snelle tijd dan maak je kans op speciale Holland Heineken House kleding of één van de VIP-trips naar de Olympische Winterspelen.

Op de winkelvloer in kratten Heineken bier zijn bovendien Gouden Plakken gestopt. Met de code op de Gouden Plak zijn eveneens kleding en VIP-trips te winnen. De race is de aanloop naar het echte Holland Heineken House dat op 9 februari haar deuren opent.