Darkwatch is een first person shooter voor de Xbox en PS2 welke eind dit jaar zou moeten verschijnen. Het is de eerste titel van de Amerikaanse divisie van de Japanse ontwikkelaar en uitgever Sammy Studios en men pakt het meteen groots aan. Darkwatch is namelijk een ambiteuze shooter met een origineel thema. Het speelt zich namelijk af in het wilde westen en combineert dit met ingrediënten bekend uit het horrorgenre. Uit het horrorgenre komen onder andere vampiers, uit het wilde westen mag je vooral locaties als saloons en treinen verwachten. Een ander element uit het wilde westen zijn paarden. Deze mag je, in tegenstelling tot Atari's Dead Man's Hand, zelf besturen:You ride a free-ranging horse in a 3rd person view. Our horse isn't on a rail – you ride him where you like, and you can trample enemies and shoot from horseback. We have insanely fun offroad vehicles armed with gattling gun turrets. There is some emphasis on close-range melee combat using the blunt end of your weapons. We have a light role playing element where your character improves over time. We have a reputation system where your actions directly impact the way the game reacts to you. And, of course, there are the secret features I'm not allowed to mention yet. Darkwatch maakt gebruik van Renderware technologie en gebruikt de Havok engine om ervoor te zorgen dat elk object zich enigszins aan de wetten van de natuurkunde houdt. Naast de uitgebreide singleplayer campaign belooft Sammy ook multiplayeropties, zowel met splitscreen, system-link als online. Lees het hele interview hier.