Galleon is al langer in ontwikkeling van Duke Nukem Forever en werd oorspronkelijk onder de hoede van uitgever Interplay voor de Playstation ontwikkeld. Inmiddels is het een Xbox exclusive geworden, staat de release voor mei geplanned en is SCi de gelukkige uitgever.

Galleon is, in tegenstelling tot wat veel mensen al die jaren vermoed hebben, geen platformgame maar meer een adventure in de stijl van Zelda. Je hoeft je karakter dan ook niet zo zeer zelf te manoeuvreren. Je kiest met de camera de plek uit waar je heen wil lopen, en je karakter, Rhama genaamd, zal naar die plek toe wandelen. De puzzels die je onderweg tegen komt, lijken ook sterk geinspireerd op Zelda:Thankfully the comparisons to Nintendo's N64 masterpiece don't end there. Gard is obviously a fan of those peerless Zelda games; we experienced about two hours or so into the game (we're promised the final code will run to around 25 hours discounting side-quests), and some of the puzzles on display here boasted a pleasingly Zelda-esque quality.

A trap involving caged tigers and levers was interesting, as was a battle against a boss character where you had to run atop him and smack him upside the head also had potential, even if a scene with Rhama swimming to shore seemed a touch monotonous. Helaas is het spel na al die jaren heen wel gedateerd. De makers schrijven dit toe aan de unieke visuele stijl, vergelijkbaar met The Wind Waker, dat ook een compleet eigen grafische stijl kende. Volgens Computer and Videogames lijkt het spel echter meer op een high-res versie van The Ocarina of Time. Toch lijkt het spel niet uit te lopen op een complete mislukking. Wij wachten in spanning af. Lees de hele, erg onlogisch geschreven hands-on impressie, en beoordeel zelf of het wat gaat worden met deze titel.