De New York Times heeft een artikel gepubliceerd over Electronic Arts. In dit artikel wordt voornamelijk ingegaan op het feit dat het grootste bedrijf op het gebied van videogames, bijna alleen maar sequels uitbrengt: opvolgers van beproefde game-concepten.

Deze tactiek heeft EA in het verleden geen windeieren gelegd, maar de vraag is hoe lang men dit nog vol kan houden. Veel gamers beginnen namelijk genoeg te krijgen om steeds weer hetzelfde spel te kopen met slechts wat minimale aanpassingen.Dit eindejaar zal Electronic Arts maar liefst 26 titels uitbrengen, maar daartussen zit niet één origineel spel. Wel verschijnt de achttiende editie van Madden, de zestiende editie van NHL, de elfde Need for Speed en de dertiende PGA Tour Golf.

Larry Probst, de directeur van EA, doet de kritiek echter van de hand. Hij geeft aan dat het team elk jaar alles op alles zet om de nieuwe edities op zoveel mogelijk punten te verbeteren. Tevens vermeldt hij dat sequels het best in de smaak vallen bij investeerders op Wall Street. Wij wisten niet dat die mensen ook games speelden.

Lees het hele artikel, dat ook nog in gaat op de concurrentie van EA en de originele releases die volgend jaar in de planning staan, hier.