Vorig jaar behoorde Wild Earth tot een van de 10 genomineerden voor de awards op het Independent Games Festival en sleepte het de publieksprijs in de wacht. Dat was een reden voor GamersPulse om de makers van het spel eens aan een interview te onderwerpen. Wild Earth belooft namelijk een bijzondere game te worden. De bedoeling van het spel is immers op safari te gaan en allerlei dieren op de foto te zetten:GP: For those who have not read up on Wild Earth, or the finalists for the Independent Games Festival this year, what is Wild Earth? Wild Earth sends players of all ages on a breathtaking safari through the plains of Africa. Their mission: to explore the wild and to capture on film the essence and beauty of the natural world around them. Photographing wildlife in their natural habitats, the player's own images become woven into inspiring articles generated from the context of their experience. An innovative physically-modeled animation system allows for a new level of lifelike subtly in the motion of the wildlife, and the Super X engine pushes an amazing amount of detail in the realistic environments. Men beweert echter dat het wel echt een spel gaat worden en geen programma waarin je virtueel kan rondkijken tussen de zebra's. Zo zal er een story-based adventure mode in het spel zitten en er zullen de nodige verrassingen en bonuslevels in zitten. Wie weet zitten er zelfs stoere combo's in het spel wanneer je bijvoorbeeld meerdere dieren op de foto zet.... we zijn benieuwd! Lees meer over deze game bij GamersPulse.