Toen Mirage een kleine 2 weken geleden de opvolger op Mortyr, Mortyr II, aangekondigde, waren niet alle stemmen uit de gamescommunity positief. Mortyr deel één was immers een game met weinig potentie en ook de andere games van de hand van Mirage waren op z'n zachst gezegd niet allemaal toppers.

Stemmen of geen stemmen, de game komt er. We nemen in Mortyr II de rol aan van Sven, een zelfde type hero als Sebastian in deel één. Het type gameplay dat we mogen verwachten is pure aktie, hoewel er ook een verhaal in de game gestopt is stelt dit niet veel voor (er is een wapen dat de Nazi's kunnen gebruiken in de oorlog: steel het van ze!) en richten we ons alleen op het afknallen van tegenstanders.What can you tell us about the direction of Mortyr 2's gameplay?

We're heading toward action. There won't be any role-playing elements. Don't get me wrong - Mortyr 2 won't be simple. We're putting a great deal more emphasis on the tactical aspects of combat. Playing a lone hero against the Nazis shouldn't be easy.

Het hele, niet al te diepgaande, interview is te lezen op The Adrealine Vault