Nieuws

Forza Horizon 5 krijgt gebarentaal-ondersteuning voor ruim 150 cinematics

Geschreven door Marvin Toepoel op
Microsoft en Playground Games kondigen aan dat een nieuwe update van Forza Horizon 5 vandaag ondersteuning voor Amerikaanse Gebarentaal en Britse Gebarentaal toevoegt.

Door de update worden 150 van de cinematics in het racespel voorzien van gebarentaal. Spelers kunnen de optie activeren door naar Settings > Accessibility > Sign language Picture-in-Picture te gaan.

Vervolgens zal een klein scherm met een gebarentolk verschijnen, die de speler zelf over het beeldscherm kan verslepen. Bij de opties kunnen spelers ook hun voorkeur voor ASL (Amerikaanse Gebarentaal) of BSL (Britse Gebarentaal) aangeven.

Microsofts chief accessibility officier Jenny Lay-Flurrie zegt het volgende over de gebarentaal-ondersteuning: “Er zijn zoveel mensen met een handicap en zoveel mensen die doof zijn. En er worden elke dag veel deuren gesloten. Wat ik daarmee bedoel is dat we consistent dealen met ongelijkheid. Het feit dat ik op een gelijk speelveld met hen kan spelen betekent dat ik niet gefocust ben op een dichte deur.”

Volgens game director Mike Brown is het toevoegen van ASL en BSL maar één stap in Microsofts poging om meer spelers te kunnen bereiken.

“Ik denk dat het makkelijk is om een game te ontwikkelen zoals deze en vervolgens te denken dat je misschien een expert bent op het gebied van toegankelijkheid. De waarheid is dat heel weinig mensen dat echt kunnen claimen. Ik denk dat we ons nederig moeten opstellen en moeten verdergaan, vragen stellend en proberend om beter te zijn”, aldus Brown.

Meer informatie over de toevoeging van gebarentaal aan Forza Horizon 5 staat in een blogpost van Microsoft. De update is vanaf vandaag beschikbaar.

Bron: Microsoft

Dit artikel delen:

Lees meer

‘Fifa 23 krijgt cross-play en twee WK’s’ Pac-Man Museum + komt uit in mei
28

Reacties op: Forza Horizon 5 krijgt gebarentaal-ondersteuning voor ruim 150 cinematics

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Improv

    • 1 maart 2022 09:29
    Dit is toch awesome en een mooi gebaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 1 maart 2022 10:31
    @Improv Prachtige woordkeuze

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Linksquest

    • 1 maart 2022 09:57
    Weer een reden om de game op te pakken :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 maart 2022 10:08
    Das mooi ontkomen doven en slechthorende tenminste ook niet aan dat woke gezeik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 1 maart 2022 10:13
    @Roy36NL ook goeiemorgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoesNZ

    • 1 maart 2022 10:35
    @Roy36NL Met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag? Man, wat een zoutmijn is deze site soms zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 1 maart 2022 10:48
    @Roy36NL
    Welk woke gezeik precies in Forza? Ik heb iets gemist geloof ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 maart 2022 11:09
    @The_Stifmeister ja jij mist wel meer jij vind elden ring ook niet de beste openwereld game *sarcasme.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 1 maart 2022 11:14
    @Roy36NL
    haha, dat klopt, er ontgaat mij kennelijk veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 1 maart 2022 11:19
    @Roy36NL dat zit je erg hoog of niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 1 maart 2022 11:17
    @Roy36NL jij bent wel echt een zeiksnor zeg.

    Er wordt iets positiefs over een XBox game gezegd, snel afzeiken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 maart 2022 13:06
    @Ziminar dit staat buiten de Xbox het gaat mij om het woke gebeuren. Dat er gebarentaal in een game zit en zo de game nog toegankelijker maakt is immers een plus voor Xbox

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 1 maart 2022 13:44
    Doe alsjeblieft een taalcursus; je gezeik komt zo al vrij dom over en getuigt van een enorm gebrek aan empathie, maar vier taalfouten in een zin van dertien woorden is tenenkrommend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 maart 2022 14:04
    @denver 13 woorden ??? Kan jij niet tellen ahhh hier toch nog een sticker voor je poging joepie !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoesNZ

    • 1 maart 2022 14:56
    @Roy36NL Ik denk dat jij wat hulp nodig hebt. Heb je vroeger geen Sesamstraat gekeken? Laat mij jou helpen met tellen..

    ''(1)Das (2)mooi (3)ontkomen (4)doven (5)en (6)slechthorende (7)tenminste (8)ook (9)niet (10)aan (11)dat (12)woke (13)gezeik''

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 maart 2022 15:35
    @GoesNZ ik keek nog Sesamstraat zonder de geforceerde diversiteit. Dus geen latente homoseksueel erin.

    En hoe weet jij eigenlijk dat Denver refereert aan deze comment en niet op het antwoord die ik gaf op ziminar. Overigens het niet toepassen van leestekens op een forum zie ik niet als typfouten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoesNZ

    • 1 maart 2022 15:48
    @Roy36NL Dan heb je ook nog eens een bril nodig, of dan weet je nog niet hoe deze site werkt met reacties.

    Als hij op het antwoord van jou naar Ziminar had gereageerd had zijn reactie daar onder gestaan.. (duh). En niet meer naar links zoals nu (zoals je kan zien, op alle reacties van jou 1e bericht)

    Je kan als voorbeeld alle reacties die jij op jou eerste bericht had nemen.

    1e reactie is vol naar links. Reactie daarop is iets naar rechts. Reactie daar weer op is nog meer naar rechts. En dan eindigt het daar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 maart 2022 15:57
    @GoesNZ er stond geen @Roy36NL in zijn reactie dat heb ik wel ff gezien zonder bril, maar goed je zal vannacht lekker kunnen slapen. Maar je gaat vast eerst naar M kijken met alle woke genoten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoesNZ

    • 1 maart 2022 16:39
    @Roy36NL Dan heb je wel echt een plaat voor je kop als je niet verder dan dat kan kijken. Je voelde je wel aangesproken en je wist dat het over jou ging want je reageerde op hem.

    En geen idee wat Woke hier mee te maken heeft. Ik reageer alleen op jou reactie omdat er wel degelijk 13 woorden in jou eerste reactie zaten. Ik heb totaal geen mening gegeven over Woke.

    Dus ik weet niet waar jij dat vandaan haalt.. Misschien toch maar eens die bril laten opmeten bij jou lokale opticien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 maart 2022 18:58