Nieuws
Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 is de grootste Xbox Game Studios-lancering ooit

Inmiddels zijn er meer dan zes miljoen spelers van de racegame

Geschreven door Michel Musters op
Forza Horizon 5 betreft de grootste lancering voor een Xbox Game Studios-spel ooit.

Dat meldt Aaron Greenberg van Xbox op Twitter. Hij bevestigde gisteren dat er inmiddels meer dan zes miljoen spelers van de racegame zijn, wat neerkomt op "een record voor de grootste Xbox Game Studios-lancering ooit".

Forza Horizon 5 is sinds 9 november beschikbaar op Xbox Series X en S, Xbox One en pc, alsmede Xbox Game Pass. De game was wel al enkele dagen eerder beschikbaar voor mensen die een speciale editie hadden aangeschaft.

Gamer.nl gaf het racespel een 8,5: "Forza Horizon 5 is een prachtige, gelaagde en omvangrijke representatie van de globale autocultuur. Of je nu wilt driften in een opgevoerde Supra of de supersnelle elektrische Porsche Taycan op z’n staart wilt trappen, Forza Horizon 5 doet het met verve."

Dit artikel delen:

Lees meer

De eerste trailer van Spider-Man in Marvel's Avengers 'Remaster van Grand Theft Auto 4 verschijnt in 2023'
19

Reacties op: Forza Horizon 5 is de grootste Xbox Game Studios-lancering ooit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Rutgie

    • 12 november 2021 08:41
    Ik snap de populariteit zeker! Maar na bijna een week spelen, stoort het mij dat ik eigenlijk geen idee heb wat ik aan het doen ben. Je bouwt zo snel progressie op, waardoor je snel nieuwe dingen vrijspeelt, dat het me overweldigd. Meer mensen die last hebben om wat lijn te houden tijdens het spelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 12 november 2021 08:49
    Ja t is een grote speeltuin, je kan niet alles tegelijk haha. Ik zou eerst eens beginnen met focussen op 1 aspect van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 12 november 2021 08:49
    @Rutgie ja dat heb ik ook en had ik met FH4 ook al. Er is zoveel te doen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ocat

    • 12 november 2021 09:02
    Gebruik slim de filter op de map. Zet je focus op het gene waar je op dat moment zin in hebt. Ik filter persoonlijk alles al weg behalve alles wat ik nog niet gedaan heb, en ben alles een keer aan het doen. Je kan de map met zo vol maken als je wilt met de filter.

    Soms voelt het alsof je flink progressie aan het maken bent, maar dat valt op grote schaal wel mee. Ik ben nu level 90, en heb 110 auto’s.. dus nog een hoop te gaan. Ik neem de tijd, wel alles een keertje gedaan hebben, en ondertussen rustig wegen verkennen, borden meepakken en auto’s fotograferen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 12 november 2021 10:15
    @Ocat dat is een goeie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 13 november 2021 10:20
    @Ocat Dat ik zelf niet aan het filter gedacht heb, facepalm. Dankjewel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 12 november 2021 09:50
    @Rutgie het is inderdaad een sandbox. Mij bevalt dat goed. Je moet n beetje je eigen doelen maken.
    Ik ben momenteel favoriete/goede auto's in elke klasse aan het verzamelen zodat ik online kan gaan racen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 13 november 2021 10:22
    @Frezzle Ik heb de afgelopen week maar vooral van alles en nog wat uitgeprobeerd om te ontdekken wat me ligt. Ik denk dat ik me eerst maar zoveel mogelijk op de single player content ga richten en de Forzathon links laat liggen. Online races gingen nog niet zo lekker bij mij, wat connectieproblemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 12 november 2021 08:53
    Ik ben iemand die normaal totaal niet van race games houdt maar FH5 vind ik wel echt geweldig! Het speelt lekker weg en de difficulties zijn zodanig dat vrijwel iedereen het makkelijk kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 november 2021 09:54
    Dit gaan we steeds vaker horen grooste lancering ooit voor xbox want dat deed gears 5 ook al met day one op gamepass en forza natuurlijk ook en halo gaat daar weer overheen, mark my words.
    Maar echt een tof spel en heel mooi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 november 2021 10:25
    Dit is een game waar ik graag een series X voor zou willen maar nog moeilijk te krijgen en ik wil niet via marktplaats. Dus geduld is een schone zaak.
    Maar als ik dankzij deze game een Series X ga halen dan is dat mijn eerste Xbox console ever.

    Zijn wel meer redenen want de hele back catalogus is ook interessant vanwege de goede backwards compatibility.
    Dus ik heb geduld. Maar kijk er wel naar uit. Hahah
    Anderzijds komt op ps5 nog GT7 en die serie zit al in mijn hart dus het wordt nog spannend. Toch denk ik dat GT7 minder spannend zal zijn dan FH5 omdat het allemaal circuits zijn op mogelijk beetje na. En dat lijkt FH5 nu net niet te hebben maar vooral fun, actie en racen, niet te overdreven gelijke ondergrond maar gewoon wat de omgeving bied. Dat lijkt me echt Nice.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 12 november 2021 10:41
    @watashi wa maurice desu. Hij is ook op steam te koop mocht je ook een game pc hebben ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 12 november 2021 12:03
    @watashi wa maurice desu. Forza Horizon is een totaal andere reeks dan GT, maar voor mij persoonlijk is dat meer naar m'n smaak.
    Tegelijk kan je wel nog altijd terecht bij de moeder-reeks Forza Motorsport als je het liever op circuit en meer sim hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 november 2021 12:33
    @Mr.Happy

    Nou ik denk dat ik Forza H wel leuk zal vinden. Als ik kijk naar de gameplay op internet dan denk ik dat ik het wel kan waarderen, en ik hou ook wel van meer arcade achtige racers, vroeger veel burn-out gedaan en dat was ook niet bepaald een Sim,
    Maar bedankt voor de reactie, nu weet ik in ieder geval zeker dat het een groot verschil is. Dat is niet altijd duidelijk als je enkel korte videos ziet, haha

    En aan -JK-

    Thnx maar helaas doe ik al niet meer pc game sinds 2003 geloof ik. Want dat kon ik toen niet meer bij houden vanwege meer interesses en dus was console gamen een uitkomst zodat ik niet hoef te upgrades. En ook al hoeft dat ook echt niet elk half jaar is game pc wel prijzig als je echt goede gfx wilt. Dus vandaar de keuze van simpel en dus consoles. En ik hoef niet de beste gfx dus ik ben dan ook best tevreden met de 6 a 7 jaar die een console levensduur heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 12 november 2021 12:41
    @watashi wa maurice desu. de besturing van FH blijft origineel wel nog altijd geschoold op de game engine van de originele Forza Motorsport, dus het rijdt ook niet zoals Burnout, maar probeer em gewoon anders eens via gamepass dan weet je snel voldoende.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 12 november 2021 23:24
    Er word zo allemachtig veel software, films, concerten, etc ,etc uitgesteld en naar volgend jaar door geschoven. Dus… dan is het gewoon slim voor je marketing om te roepen dat dit spel op DIT moment de Grootste uitbundigheid van het jaar is!!!.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 12 november 2021 23:26
    @Baroness het is niet moeilijk om in moeilijkere tijden iets aan te prijzen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dutchblast

    • 13 november 2021 00:38
    @Baroness dan is het toch extra knap dat een spel van deze hoge kwaliteit, gewoon op tijd binnen de deadline is uitgekomen ;) je argument zegt het zelf al, en de rest lukt het niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 13 november 2021 00:54
    @Dutchblast Ja… en ik ben ook niet negatief of zo maar als Microsoft met zo'n melding aan komt dan borrelen er bij mij altijd wat gemengde gevoelens naar boven. Maar het is een feit dit spel heeft het gehaald dit jaar en het is een succes dus veel plezier er mee.