Nieuws
Fortnite

Fortnite viert LGBT+-gemeenschap met Rainbow Royale

Haal gratis LGBT+-items binnen in de game

Geschreven door Michel Musters op
Rainbow Royale, een viering van de LGBT+-gemeenschap binnen Fortnite, is nu live.

Boven het eiland prijkt vanwege het evenement een regenboog. In Fortnite Creative kunnen spelers pride-items gebruiken om de maps mee te versieren. Daarnaast zijn er diverse LGBT+-artiesten te horen op de radiostations wanneer er in voertuigen gereden wordt.

Tot slot zijn er diverse gratis items verkrijgbaar in de in-game winkel gebaseerd op LGBT+, waaronder vier verschillende verfbare iconen, een geweerskin en een regenboog-emote.

Meer informatie is in deze blogpost te lezen.

Fortnite

Dit artikel delen:

Lees meer

Netflix gaat mobiele games naar streamingservice brengen Castlevania-producent maakt geanimeerde serie rondom PUBG
10

Reacties op: Fortnite viert LGBT+-gemeenschap met Rainbow Royale

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 21 juli 2021 10:36
    Ik vraag me af, voel je je nu gehoord nu als LGBT+ persoon? ben het zelf niet maar ik vraag me af of de gemeenschap zelf hier wel op zit te wachten. of het echt leuk is om dit soort items te hebben.
    Ben zelf best kieskeurig in wat voor emblems, stickers en whatever ik gebruik in games. Vandaar de vraag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JaccoPeek

    • 21 juli 2021 11:50
    @HunterSeeker ik denk dat iedereen dat voor zichzelf mag beslissen, maar zie genoeg waardering vanuit de community op bijvoorbeeld Twitter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 21 juli 2021 18:49
    @HunterSeeker Ik bedoel deze opmerking niet slecht alleen ik denk dat de vraag voor jou veel interessanter is wat jij ervaart dat dit tijdelijk in de game wordt gestopt, waarom dat zo is en mogelijk hoe je je er minder aan kan irriteren. Dit gaat tot in de eeuwigheid door zoals het de afgelopen decennia ook heeft gedaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 21 juli 2021 11:39
    Ik word zo moe van al die commerciele bedrijven die maar blijven deugen met LGBT+ aandacht zoeken terwijl het ze alleen om geld gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 21 juli 2021 11:46
    @StormFox ja precies, daarom mn vraag hierboven ook. Zit men hier wel op te wachten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 21 juli 2021 11:52
    @HunterSeeker de LBQT,etc. mensen in mijn omgeving zijn het juist spuugzat, omdat door dit soort virtue signaling zij als een zwakke groep worden neergezet die constant hulp en aandacht nodig heeft.

    Stel dat de situatie omgedraaid zou zijn en grote bedrijven en media constant de hetero groep in het zonnetje zou zetten? Oh, kijk een gratis AK-47 hetero skin, mijn dag is nu helemaal goed. zum kotzen.

    De beste oplossing om segregatie en dus discriminatie te voorkomen is door mensen niet in duizend hokjes te stoppen en alleen daar op te gaan focussen, omdat het niet boeiend is of iemand hetero, gay, bruin, wit, man, vrouw etc is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 21 juli 2021 14:28
    @StormFox

    Precies dat. Steeds als ik LGBT gemeenschap zie staan denk ik: ehh wilden we niet dat we ieder individu als gelijke zien? Of zijn mensen die tot die gemeenschap horen anders? Krijgen ze daarom een aparte naam?

    Ik vind dat er nog best wat progressie gemaakt kan worden omtrent de acceptie van iedereen etc, door signalen af te geven dat ieder individu zwart, wit, hetero, man, x, enzovoort de normaalste zaak van de wereld is, maar benoem t beestje dan niet steeds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 juli 2021 14:39
    @StormFox

    Heel erg dit.

    Elk mens en elk standpunt moet wat mij betreft getolereerd worden. En je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar laat iedereen wel in hun waarde. Maar alles maar in hokjes duwen helpt hier niet aan mee.


    Live and let live is mijn motto

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 21 juli 2021 18:52
    @StormFox Helaas worden minderheden gebruikt in deze strijd als de paradepaardjes met averechtse effecten bij sommigen. Helaas is er ook nog veel mis qua ongelijkheid, niet alleen bij de LGBT communitie. Misschien zouden minderheden niet gebruikt moeten worden maar het een viering van de mens moeten worden oid.

    Als je hetero`s eraan toevoegt heb je prakties iedereen erbij in. Zou je het dan nog wel erg vinden?

    Ik vraag me af of je je ook zo druk maakt over allerlei andere zaken zoals dit die in je gezicht worden geduwd ofdat je daar minder last van hebt,

    Het is goed dat jij mensen als meer kan zien dan een bepaalde eigenschap die zij hebben alleen delen helaas teveel mensen dit niet met jou.

    Daarnaast is de gaming community een plek waar LGBT meer te vinden zullen zijn door minder acceptatie door de bocht genomen in het dagelijks leven dus bedrijven maken daar graag gebruik van indd. Ik vind dit alleen niet zo`n groot probleem in tegenstelling tot bedrijven die massaal mensenrechten schaden, vervuilen of gewoon witte boord criminelen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 21 juli 2021 14:33
    Top dit! Dit moet lekker zo doorgaan, totdat niemand er meer omheen kan en het volledig geaccepteerd is. Ik snap niet dat mensen het overdreven vinden, je hebt zelf de keuze om er gebruik van te maken of niet.