Nieuws

Fortnite heeft nu 1 miljard dollar in microtransacties via smartphones verdiend

Lucratieve microtransacties voor Epic

Geschreven door Jolien Mauritsz op
De battle royale-game Fortnite heeft één miljard dollar (ongeveer 930 miljoen euro) verdiend met microtransacties. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Sensor Tower.

Deze cijfers zijn alleen gebaseerd op de inkomsten van microntransacties op de smartphones. De totale inkomsten liggen waarschijnlijk een stuk hoger. Dit bedrag heeft Epic Games verdiend in de twee jaar dat Fortnite uit is. Een opvallend iets is dat de Google Play-versie van de game in een maand al 937 duizend dollar (ongeveer 887 duizend euro) heeft verdiend.

Fortnite is nu beschikbaar op de pc, Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Mac en smartphones. De game komt ook uit op de PlayStation 5 en Xbox Series X.

Fortnite

Dit artikel delen:

Lees meer

Gerucht: Volgende gratis titels van Epic Games gelekt Live vanaf 15:00 - DJ Jonge Mus featuring wie dan ook én Spacekees
8

Reacties op: Fortnite heeft nu 1 miljard dollar in microtransacties via smartphones verdiend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    niqomipa

    • 15 mei 2020 14:46
    Bi-zar, wat een geld….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 15 mei 2020 15:36
    @niqomipa en dan ook nog met de smartphone, of all fucking things 🤦‍♂️

    Smartphone gaming, de gruwel van elke "echte gamer" wat mij betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 16 mei 2020 09:18
    @wazp Wie bepaald wat een ‘echte gamer’ is?
    Smartphone gaming is ook gewoon ‘gaming’.
    En dat blijkt want het smartphone-platform genereert qua gaming bijna meer omzet dan de console en pc markt bij elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 16 mei 2020 09:52
    @wootism en dat komt door de walgelijke verdienmodellen (lees pay to win) die 99% van de smartphone "games" hanteren. Oja en niet te vergeten, de agressieve smartphone game reclames die overal in your face worden geduwd op social media.

    Nee sorry ik heb er totaal geen goed woord voor over en daarom vind ik het een verschrikking voor de echte gamer. En niets wat mij op een andere gedachte zal brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 15 mei 2020 15:36
    voornamelijk van pubers die "stiekem" het geld van papa/mama hebben verbrand aan deze rotzooi

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 15 mei 2020 16:13
    "Een opvallend iets is dat de Google Play-versie van de game in een maand al 937 duizend dollar (ongeveer 887 duizend euro) heeft verdiend."

    Dat is 1/1000 van het totaal bedrag… Extreem weinig dan toch? Is het daarom opvallend? Dat niemand geld uitgeeft met een Android telefoon?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 16 mei 2020 01:10
    @-it- Het is niet voor niets de poor man’s phone. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 15 mei 2020 19:11
    Mij hoor je niet klagen.

    Al die kinderen betalen voor Skins zodat ik elke week een gratis game heb.