Nieuws
Fortnite

Fortnite organiseert panel rondom rassenongelijkheid

Panel te bekijken in Party Royale

Geschreven door Jacco Peek op
Fortnite en organisatie ØPUS United houden een in-game panel rondom rassenongelijkheid, genaamd We The People.

We The People is bedoeld om de 'dialoog rondom rassengelijkheid in de Verenigde Staten te bevorderen' en 'oplossingen voor systematisch racisme' te behandelen. Verschillende discussies worden gevoerd met zwarte en gekleurde mensen uit de muziek-, sport- en entertainmentindustrie.

Het panel wordt geleid door Van Jones, met oud-hoofdredacteur van Teen Vogue Elaine Welteroth, The Atlantic-schrijver Jemele Hill, rapper Killer Mike en artiest Lil Baby als gasten.

Fortnite organiseert regelmatig evenementen in de game. Zo waren laatst filsm als Inception, Batman Begins en The Prestige te zien en trok een concert van Travis Scott ruim 27 miljoen kijkers.

We The People is vandaag om 15:46 uur te bekijken in de Party Royale-modus van Fortnite. Daarna wordt de uitzending 24 uur lang om het uur herhaald.

Dit artikel delen:

Lees meer

Cosmetics van andere spelers zijn optioneel in Star Wars: Squadrons Ubisoft teast games voor Ubisoft Forward
12

Reacties op: Fortnite organiseert panel rondom rassenongelijkheid

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Millman7

    • 4 juli 2020 12:04
    Een in-game panel organiseren klinkt meer als iets interactiefs. Als ik zo verder lees lijkt het er meer op dat het om een vooraf opgenomen panel die wordt afspeeld gaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 4 juli 2020 15:07
    @Millman7 dat lijkt mij logisch, zoiets wil je niet live doen. Het is en blijft internet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gekke Dirkie

    • 4 juli 2020 12:12
    Als de mensen op de foto het panel zijn, dan ziet het er inderdaad niet erg gelijk verdeeld uit wat betreft 'ras'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wokkel

    • 4 juli 2020 12:40
    @Gekke Dirkie wat had je dan graag gezien? Dat er blanken bij zouden zitten? Dat kan natuurlijk niet hè, die hebben allen wit privilege 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gekke Dirkie

    • 4 juli 2020 13:22
    @wokkel ik zie alleen Afro-Amerikanen. Denk je dat er alleen blanken en zwarten in Amerika zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 4 juli 2020 13:02
    @Gekke Dirkie want blanke mensen worden onderdrukt en hebben een panel nodig over hoe minder het is om blank te zijn?

    Je snapt het echt niet of wel? Dit panel gaat niet over gelijkheid, het gaat over systematisch racisme.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gekke Dirkie

    • 4 juli 2020 13:22
    @Millman7 ik zie alleen Afro-Amerikanen. Denk je dat er alleen blanken en zwarten in Amerika zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • JWGacy

    • 4 juli 2020 16:57
    @Millman7 temper temper… it's okay TBW

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 4 juli 2020 13:25
    People, people. Het was dan ook "Black lives matter" en niet "All lives matter". Pay some attention please!

    Ter aanvulling dit is bedoelt als een joke :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Undefused

    • 4 juli 2020 15:38
    Wordt dus 1 klaagzang van een paar zeer succesvolle donkere mensen. Laat de mensen van de straat dan eens plaatsnemen in zo een panel, die hebben recht van spreken, deze leden niet, zitten er waarschijnlijk financieel warmpjes bij dus totaal niet representatief voor de echte kansarme donkere bevolking van de US.
    Trouwens racisme werkt alle kanten op, niet alleen van wit naar de rest van de wereldbevolking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 4 juli 2020 17:36
    @Undefused bruh kijk eens naar china die zijn ook racistisch. Ik herinner mij die stunt met star wars waar john boyega in een poster kleiner en onderaan werdt geflikkerd en dat was alleen voor China gemaakt. Laat epic maar eerst hun voice horen tegen die dictator daar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 4 juli 2020 21:30
    Zolang ze het maar in de VS houden (eerste zin artikel) en ik er geen last van heb vind ik het best.