Nieuws
Fortnite

Fortnite op Switch heeft crossplay

Alleen PS4-gamers kunnen niet meedoen

Geschreven door Michel Musters op
Fortnite voor Switch, dat nu verkrijgbaar is op de eShop, laat spelers tegen spelers op andere systemen spelen.

Gamers op Switch, pc, Mac, Xbox One en mobiel kunnen het tegen elkaar opnemen. Alleen de PlayStation 4-versie is afgeschermd en heeft dus geen cross-play.

Overigens heeft het feit dat de PS4-versie afgezonderd wordt, nog meer nadelen. Mensen die een account op de PS4-versie van Fortnite hebben, kunnen hun account niet gebruiken in andere platformversies, dus ook niet op de Switch. Daarvoor moet in dat geval een nieuw account aangemaakt worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Uitgebreide gameplay van Metro: Exodus in 4K Rage 2 draait volledig om singleplayermodus
19

Reacties op: Fortnite op Switch heeft crossplay

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Apetjoek

    • 13 juni 2018 06:38
    Wat is Sony toch een sneu bedrijf: geen crossplay, geen gamepass, geen backwards compatibility, geen EA Access… “for the players!”

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Castus

    • 13 juni 2018 10:59
    @Apetjoek Ik snap het wel en zou hetzelfde doen als ik hun was. hun playerbase is super groot. Ze zijn nummer 1 in het aantal verkochte consoles deze generatie. Als van je 6 vrienden er 4 een PS4 hebben en 2 een Xbox One, dan forceer je hiermee (doordat je vrienden erop spelen) dat de adoptie van de PS4 nog groter wordt. Als je crossplay met Xbox kan doen, dan haal je het argument voor mensen om een PS4 te halen van tafel.

    Juist zakelijk een hele goede beslissing om iedereen op de PS4 te krijgen.

    nog even een reactie op de rest van je argumenten:
    Gamepass - De reden dat de Xbox dit heeft is puur omdat ze gigantisch achterlopen op verkopen. Anders hadden ze dit ook nog niet. Feit is wel dat het een toffe functionaliteit is.

    Backwards Compatibility - klopt, is altijd een krachtig argument. Persoonlijk heb ik er echt weinig mee. Ik speel nooit meer games van de vorige generaties.

    EA Access, ben ik juist blij mee dat dat geblockt wordt. Het geeft juist een precedent voor alle uitgevers om hun eigen dienst te beginnen binnen de andere diensten. Zo ben je voordat je het weet in de toekomst voor elke uitgever 10 EUR per maand kwijt oid..

    Je weet gewoon al met de gamepass van Xbox dat we in de toekomst van Ubisoft een gamepass krijgen, van EA, van Activision etc, wordt een dure maandelijks aangelegenheid

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 juni 2018 07:35
    Ik snap en kan er niks van. Ik ben continue op mensen aan het knallen, blijkt het 50 v 50 te zijn. Is de Battle Royale modus tijdelijk weg?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 13 juni 2018 08:44
    @timtim96 Je kan op de switch in het menu wisselen van modus. Ik heb gisteren en vandaag ook gespeeld en kon gewoon duo's en solo spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 juni 2018 09:59
    @MelvinChowder
    aha, ik ga vanavond eens kijken of ik dat aan kan passen., merci. Ik vond 50 tegen 50 maar niks; eer dat ik bij het centrale gedeelte van de map ben, wordt ik al door mensen uit hoge gebouwde torens neergeknald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 13 juni 2018 15:24
    @timtim96 Klopt haha die 50 vs 50 mode vind ik persoonlijk ook niks haha. Als het goed is kan je in het menu waar je character staat met de Y knop het menutje tevoorschijn halen voor het wisselen van mode (of met touch rechtsonder tappen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CerandoX.nl

    • 13 juni 2018 08:57
    Dit bericht klopt niet. Even voor de duidelijkheid. De PS4 heeft wel Crossplay…. Alleen niet met de Xbox One en Nintendo Switch.

    Je hebt dus 7 verschillende groepen. Je komt namelijk alleen in een crossplay match als je met iemand van een ander platform een squad of duo maakt.

    Mogelijkheden:
    PlayStation 4 only
    Xbox One only
    Nintendo Switch only
    Mobile only
    PC/Mac only
    PS4/PC/Mac/Mobile
    Xbox One/Switch/PC/Mac/Mobile

    https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/faq

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 13 juni 2018 09:48
    @CerandoX.nl Het bericht gaat over Fortnite voor de Switch. En die heeft geen Crossplay met PS4. Je moet het bericht in deze context zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CerandoX.nl

    • 14 juni 2018 00:24
    @DarkRuleR Er staat letterlijk in het bericht dat de PS4 geen Crossplay heeft. Dit heeft niets te maken met de context van het bericht. Gewoon een onjuistheid in het bericht, want de PS4 heeft wel Crossplay met PC, Mac en Mobiel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 14 juni 2018 11:00
    @CerandoX.nl Door het woord "Alleen" had je kunnen weten dat het over voorgaande zin gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 13 juni 2018 10:49
    @CerandoX.nl Juist, en daarom is het te gek voor woorden, het is dus geen technische beperking waardoor crossplay niet mogelijk zou zijn. Sony moet gewoon niet moeilijk doen, door hun gezever kun je nu dus niet eens met je epic account op de xbox/switch spelen omdat die geconnect is met je PSN account. te gek voor woorden gewoon.
    En dat komende van een playstation fan. Sony moet stoppen met dit soort beperkingen op te leggen, doet niemand goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 13 juni 2018 15:25
    @SuperDre Staat je Epic account niet los van welk console je momenteel speelt? Ik heb mijn account ingelogd op IOS, Switch, Xbox en PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Psychoot

    • 14 juni 2018 12:14
    @MelvinChowder
    Behalve PS4 dus….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 13 juni 2018 09:37
    Dat Sony geen crossplay wilt is oud nieuws. Zuur maar veranderen we niks aan. Waar ik nu echt boos om ben is dat ik mijn account (die ik heb opgebouwd sinds begin season 3) niet kan overzetten.

    Ik ga zoiezo op de Switch verder aangezien ik zo met vrienden die een xbox hebben kan spelen, maar dit is wel een van Sony's meest achterlijke acties van de afgelopen tijd imho.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 13 juni 2018 10:01
    @warcryptic Je kon wel verwachten dat als ze dit niet bij xBox zouden toelaten, ze dat ook niet bij Nintendo zouden doen. Overal raden ze aan om PS4 te unlinken, dit zou ik zelf niét doen. Stuur Epic een mail waarin je vraagt of je je account kan om laten zetten. Bij sommige spelers is dat gelukt. Maar het is inderdaad wel een vieze actie van Sony..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 13 juni 2018 10:50
    @Quintex Verwachten, ja.
    Keur ik dit dan sneller goed, nee absoluut niet.
    Hopelijk bieden ze in de toekomst een convert aan om 1 x permanent de account te transferen van 1 console naar de ander. Tot die tijd helaas opnieuw beginnen met Season 4 (Ik mis John Wick nu al :P )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 13 juni 2018 12:54
    @warcryptic Ja, helemaal mee eens. Of geef de optie om voor 5 euro over te stappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pe-ah

    • 14 juni 2018 08:58
    Altijd pubg verkozen boven fortnite. Nu fortnite er voor de switch is toch weer geprobeerd. Vind fortnite fantastisch passen op de switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Psychoot

    • 14 juni 2018 12:15
    Toen FR net uit was was het nog leuk.
    Ze slaan een beetje door met zoveel items en stuff, dan haak ik alweer af.