Nieuws
Fortnite: Battle Royale

Fortnite-discs worden verkocht voor grote bedragen

Rare jongens, die verzamelaars

Geschreven door Arran Winmai op
Fans en verzamelaars betalen tot wel 450 dollar op eBay en Amazon om een fysieke kopie van Fortnite te bemachtigen.

Toen Fortnite Save The World uitkwam in 2017 bracht Epic Games fysieke kopieën naar de winkels om aan toekomstige spelers te verkopen. Al gauw besloot het bedrijf de game toch enkel digitaal aan te bieden. Hierdoor zijn de discs gelimiteerd te vinden.

Fans zijn een zoektocht begonnen naar fysieke kopieën van Fortnite en deze worden, zeker als ze nog geseald zijn, voor grote bedragen verkocht. Biedingen lopen soms zelfs op tot 450 dollar (bijna vierhonderd euro).

Hoewel Fortnite: Battle Royale volledig gratis te spelen is, kunnen fans Save The World enkel spelen door de volledige game te kopen. Echter kost dit veel minder dan 450 dollar, namelijk een kleine veertig euro.

Eerder deze week werd een Fortnite PlayStation 4 Slim-bundel aangekondigd, waar spelers 500 V-bucks en een exclusieve Fortnite-skin bij krijgen. Hier is de Save The World-modus echter niet bij inbegrepen, net zoals bij de recentelijk uitgekomen Fortnite game voor Nintendo Switch.

Fortnite PS4 hard copy

Dit artikel delen:

Lees meer

Minecraft-spelers helpen koraal weer groeien Tetris Effect-gameplay onthuld
10

Reacties op: Fortnite-discs worden verkocht voor grote bedragen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • rreloaderr

    • 27 juni 2018 16:43
    Dat de save the world versie niet is inbegrepen mag je toch wel schandalig noemen. Niet erg klantvriendelijk van Epic die al bakken met geld verdient aan de cosmetische DLC. Verwacht desondanks dat deze speciale versie PlayStation zeer snel zal zijn uitverkocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Da_Doctor

    • 27 juni 2018 17:37
    @rreloaderr Save the world wordt wel gratis, dit zou eigenlijk al in januari gebeurd moeten zijn maar als fortnite uit de beta komt wordt het gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 juni 2018 20:24
    @rreloaderr deze schijven zijn van toen de game net uit was volgens mij wellicht dat het toen nog niet uit was?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shoney

    • 27 juni 2018 17:49
    Heel eerlijk vraag ik mij af of STW ooit gratis gaat worden. Epic is daar HEEL stil over geworden. Overigens is het wel een aardige investering als je veel Battle Royale speelt. De Vbucks die je in STW gratis kan vergaren neem je mee naar Battle Royale. En het is doodsimpel om 1000 Vbucks bij elkaar te sparen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 juni 2018 20:25
    @Shoney ik vraag me af hoeveel mensen dat eigenlijk spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shoney

    • 27 juni 2018 22:11
    @fonsrutte Meer dan je denkt. De chat is altijd erg druk en je hebt vrij snel een team vol. Het verbaasde mij ook. Ik zelf ben geen Battle Royale speler maar meer STW. Ik ben erg slecht in PvP hehehe.

    Maar STW zijn ze heel druk mee bezig en weer aan het updaten gelukkig. Ik kan het iedereen aanraden. Zelfs voor die prijs. 1000 Vbucks is toch een tientje en de aanschafprijs heb je razendsnel terug verdient.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Luukswa

    • 28 juni 2018 21:01
    @fonsrutte Yup, ik speel 't zelf en vooral als je iets verder bent wordt het echt leuk! Alleen zou ik het niet snel spelen, maar samen met een vriend erg vermakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 27 juni 2018 18:22
    Ik ben geloof ik een van de weinigen die deze game nog nooit gespeeld heeft.. 450 euro voor een gewone fysieke versie, haha, hoezo hype..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 27 juni 2018 18:48
    @Inflatable

    Toch is de hype wel terecht overigens. Ze hebben knap ingespeeld op de nieuwe franchise "Battle royale" en een nagenoeg perfect spel daarvoor afgeleverd, met als resultaat dit.
    Ik zou je toch aanraden het een kans te geven, want met vrienden het niet al te serieus spelen is hilarisch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Justmelee

    • 27 juni 2018 22:59
    Ik heb de disc hier liggen voor 400 mag hij weg dat is een vrienden prijs :p :p