Zo is er in de voetbalmanagementsimulator op de reclameborden langs het veld een advertentie naar het Engelse MindMate te zien. De Engelse Nationale Gezondheidsdienst in Leeds, ook wel NHS, probeert op deze wijze contact te leggen met een doelgroep die normaal lastig te bereiken is.
"Mannen zijn in het bijzonder moeilijk te bereiken en met een spel als Football Manager 2018 is het een goede manier om met hen in aanraking te komen.", aldus Simon Mitchell, directeur van het bedrijf achter de advertenties in het spel; "Geestelijke gezondheid en welzijn is een belangrijk onderwerp voor kinderen en jongeren. Ons doel is om MindMate als een hulpbron te gebruiken, zodat spelers er voor ondersteuning en advies terecht kunnen wanneer dit voor hen uitkomt."
De advertentie is op het moment alleen zichtbaar voor spelers in de omgeving van de Engelse plaats Leeds en duurt zo'n acht seconden. Als spelers op het reclamebord klikken, worden zij doorverwezen naar de website waar zij allerlei informatie kunnen verkrijgen.
Het is niet de eerste keer dat Football Manager 2018 in het nieuws komt omdat het zich bezighoudt met maatschappelijke problemen. Eerder werd een feature toegevoegd waarmee fictieve jeugdspelers de kans krijgen om in een interview openlijk naar buiten te komen over zijn of haar seksuele identiteit.
Miles Jacobson, regi eur van de game, liet destijds weten dat de functie is toegevoegd omdat er nou eenmaal homoseksuele voetballers zijn, onder wie spelers die niet uit de kast durven te komen. "Ik vind het vreemd dat dat nog steeds zo'n probleem is in de voetbalwereld. We proberen daarom te laten zien dat het niet zo'n big deal is en een positief ding kan zijn."