Voor het gros van de MMO-games moet je een periodiek bedrag neertellen om ze te kunnen blijven spelen. Dit is om de kosten van serveronderhoud en ontwikkeling van nieuwe content te bekostigen. Een systeem wat zichzelf al heel wat jaren in stand houdt en met WoW nieuwe hoogtes bereikt heeft qua financieel succes.
Sommige ontwikkelaars houden er echter andere strategieën op na. Zo kwam ontwikkelaar ArenaNet met het concept van Guild Wars. Weliswaar is dit geen ware MMO, maar wel een echte online RPG. Zij vragen geen maandelijkse of jaarlijkse vergoeding van hun spelers. Wat ze wel doen is om de zoveel tijd met stand alone expansions op de proppen komen die weer zodanig de moeite waard moeten zijn, dat iedereen ze aanschaft. Onderstaan enkele screens van de fauna uit de nieuwste Guild Wars-telg, Nightfall.
Reacties op: Flinke beestenboel op nieuwe Guild Wars: Nightfall-screens
Kuupers
Flamer.nl
masterwillems
strangegun
Autlauw
juist, henkie met zn oranje hesje
Kermit
masterwillems
KiLLERDiABLO
KiLLERDiABLO
Derper
ik kan niet wachten op nightfall ga hem zeker halen, echt een game naar mijn hart dat guild wars
Rudie
Kermit
Duran
Je speelt met een team van je eigen guild (max 8 man) tegen een
random geselecteerde andere guild.
Levert fantastische gevechten op.
Dus… ja je kan er super mee PvP-en en het PvE gedeelte ROCKS.
(ok Arenanet - stuur maar weer 100 euro mijn kant op, heb weer reclame gemaakt).
Duran
wel verstand hebt ? GuildWars is in april 2005 uitgekomen.
In april 2006 is de eerste uitbreiding gekomem (Factions) en nu in
oktober 2006 komt de 2e uitbreiding.
Arenanet wil jaarlijks 2 uitbreidingen brengen.
1 uitbreiding concentreert zich op het PvP gedeelte (Factions)
en 1 uitbreiding concentreert zich op het PvE gedeelte (Nightfall)
Dat betekent dat als je bij wilt blijven je 2 uitbreidingen per jaar aanschaft
ad. € 37.50 per uitbreiding. Dus zoals je ziet, net zoals elk ander spel
moet je inderdaad investeren om bij te blijven, maar je krijgt er wel
een topper eebij.
Duran
Ik zou het zelfs aanraden.
Ik kan alleen maar oordelen over Prohecies (deel 1) en Factions (deel 2) en
over de preview die ik gespeeld heb van deel 3 (Nightfall).
Prophecies krijgt van mij een 10 (PvE en PvP super), Factions krijgt
een 8 (PvE redelijk goed, PvP super) en Nightfall (PvP previes Super,
en PvE preview Super).
Ik speel nog dagelijks GW en zit eigenlijk (net zoals duizenden anderen) meer
in Prphecies dan in Factions.
Met Nightfall kan dit wel veranderen dat ligt eraan hoe goed deze is.
De voortekenen (heb preview weekends gespeeld in het PvP en het
PvE gedeelte) zijn in ieder geval van zeer hoge kwaliteit.
Duran
Factions bracht leuke dingen op PvP gebied )1 tegen 1 skirmishes,
Alliance battles etc) maar op PvE gebied was de mainstory te snel
uitgespeeld.
Daarnaast hadden ze een grove fout gemaakt door de Elitemissies
niet "echt" openbaar te stellen. Je moet steeds in bepaalde steden
een taxi naar de missie zoeken (de guild die de stadf bezit kan je naar de
elitemissie brengen) en dat was een stomme zet.
Daarentegen behoren de elitemissies tot de beste van het spel.
Ze zijn mooi, moeilijk en uitdagend.
Wat mij goede hoop geeft voor Noghtfall is dat Factions niet door het
team van Prophecies was ontwikkeld maar door een seperaat team.
Nightfall daarentegen is wel ontwikkeld door het team van Prophecies.
Daarnaast vind ik de toevoeging in Nightfall van customisable henchies (Hero's) en
puzzels en boobytraps super.
Duran
Zijn trouwens screens van het begineiland van Noghtfall.
Over het vasteland heeft men nog niet veel laten zien.
Op 27 oktober speel ik deze lekker.
Nootmuskaat
inoj
Nhid