Nog niet zolang geleden lieten de makers van Payback weten dat hun GTA-kloon beter zou zijn dan het originele Grand Theft Auto. Nu wordt er wel vaker wat geroepen zal je denken. Voor alle critici die dan ook eerst willen zien, en dan geloven is er nu een filmpje verschenen. Verder heeft Apex-designs een update de deur uit gedaan over de status van de GBA versie. Men heeft namelijk gemiddeld 16 frames per seconde gehaald, een score die je ook tegenkomt bij V-Rally 3.The HUD

The other main area I've been working on this month is the HUD - i.e. the score, map, weapons indicator and mission briefing text. It would have been quite easy to re-enable the game's existing routines to draw these things using software rendering but I decided to rework the code to use the GBA's hardware sprites instead. This turned out to be quite fiddly and in the end I used almost all of the GBA's hardware features (rotation, scaling and alpha channelling). The advantage of doing all this is that performance is about 10% greater than it would have been if I had kept the existing software routines. Het filmpje weegt 3,7MB en laat wat in-game actie zien. Verwacht echter geen schitterende graphics, het spel moet het voornamelijk hebben van de gameplay. Payback is net als GTA 2 een spel waarin je een aantal punten moet bereiken voordat je naar een andere stad mag. Deze punten haal je door missies uit te voeren of een beetje te freelancen.