'FIFA is groot geworden door internet' | Gamer.nl

'FIFA is groot geworden door internet' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens Wilson was het advies van de meeste mensen jaren geleden om "gewoon Pro Evolution Soccer te kopiëren". Wilson vond dit geen intere ante optie. Door middel van een internationaal team van voetballiefhebbers en een focus op spelen via internet, heeft EA-sports uiteindelijk de top weten te bereiken volgens Wilson. "Onze droom was om tijdens het WK van 2010 multiplayer te bieden waarin men met 11 tegen 11 kon spelen. Toen was online gamen nog redelijk nieuw en onbekend."

Innovatie en verbetering van de FIFA-games is volgens Wilson vooral mogelijk door de hoeveelheid data die verzameld wordt: "Er worden 5 miljoen westrijden online gespeeld per dag en ook alle offline modi voorzien ons van data: er komen miljarden terabytes aan data binnen elke dag". Deze data helpt bij het ontdekken welke dingen goed zijn en welke dingen verbeterd moeten worden.

De toekomst van de FIFA-games ligt volgens Wilson bij het internet. Zo noemt hij "online gameplay die verandert door gebeurteni en in de echte wereld", en "voordelen in de consoleversie wanneer de game op andere apparaten gespeeld wordt". Als voorbeeld noemt hij applicaties zoals de Datapad-app voor iPad. Soortgelijke apps zullen ook voor EA sports games gaan verschijnen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou