Nieuws
Zelda Ocarina of Time

Fans zijn bijna klaar met pc-versie Zelda: Ocarina of Time

Ontwikkeling zou voor zo'n 90 procent gedaan zijn

Geschreven door Michel Musters op
Een groep genaamd Harbour Masters werkt al geruime tijd aan een pc-versie van Nintendo 64-game The Legend of Zelda: Ocarina of Time. De game is bijna af.

Harbour Masters gokt dat de ontwikkeling voor zo'n 90 procent gevorderd is. In februari moet de complete game af zijn, maar dan willen de ontwikkelaars nog een paar maanden inruimen om de overzetting te perfectioneren, om het vervolgens rond april uit te brengen.

De groep ontwikkelaars bracht in 2019 al een pc-versie van Super Mario 64 uit. Harbour Masters 'reverese-engineered' de codes van de N64-games naar bruikbare code voor een pc-versie, waardoor geen directe assets van Nintendo worden gebruikt. Natuurlijk is het spel wel gebaseerd op een Nintendo-game, dus het is mogelijk dat het bedrijf daar actie tegen onderneemt.

De pc-versie van Ocarina of Time ondersteunt verschillende resoluties en widescreen. Ook moet er uiteindelijk 60 fps worden toegevoegd. Hieronder zijn enkele screenshots te zien.

Zelda
Zelda
Zelda

Dit artikel delen:

Lees meer

Twaalfde Apex Legends-seizoen begint op 8 februari Een overzichtstrailer van Pokémon Legends: Arceus
14

Reacties op: Fans zijn bijna klaar met pc-versie Zelda: Ocarina of Time

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 25 januari 2022 08:48
    Cease and desist incoming!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 25 januari 2022 09:27
    @The_Stifmeister Zeker weten, maar Nintendo wacht altijd 1-2 dagen nadat het project is afgerond voordat ze een C&D sturen, deden ze ook bij het Mario 64 PC project en Another Metroid 2 Remake. Zo is er net genoeg tijd om het project te verspreiden over het internet, en kunnen de modders aan de slag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 25 januari 2022 12:17
    @RoyVG precies. het enige dat ik me kan voorstellen dat het wel aardig op je CV staat als je een baan zoekt waar game techniek een rol speelt. Maar als je ook een boete krijgt, dan snap ik deze actcie niet, dat is het toch niet waard lijkt me

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 25 januari 2022 19:47
    @RoyVG nee, de reden is dat ze pas wat kunnen doen als er daadwerkelijk iets uitgebracht is. Iets laten zien dat je nagemaakt hebt zonder uit te brengen mag namelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 25 januari 2022 21:41
    @SuperDre Goed punt, is ook weer zo. Zolang ze niets openbaar beschibaar stellen kan Nintendo niet heel veel doen. Maar dat zal niet de insteek zijn geweest van het project. De C&D komt, maar dan is het toch al te laat om verspreiding tegen te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 25 januari 2022 09:15
    instant DL!
    @ Gamer.nl houden jullie ons op de hoogte wanneer ze klaar zijn? of hoe kunnen we het volgen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 25 januari 2022 09:20
    @-JK- Vergeet het maar. Dit gaat nu redelijk rond op het internet. Dus Nintendo gaat ingrijpen (en terecht het is hun IP). Dit zal nooit klaar zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Melkunie

    • 25 januari 2022 11:24
    @WitteHerder Meestal valt dat wel mee. Nintendo weet hier natuurlijk allang van. Zoals RoyVG hierboven terecht al aanhaalt, Nintendo wacht altijd even met hun ingreep, zodat de boel al verspreid wordt. Ze zijn verplicht hun IP's te beschermen en dus om in te grijpen, anders verliezen ze de rechten op hun eigen IP's. De manier waarop ze dit doen is relatief sympathiek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 25 januari 2022 09:44
    Ik heb Ocarina of Time destijds op een PC emulator gespeeld (ik mocht geen spelcomputer van mijn ouders) en dat werkte prima. Beetje gek om zoveel jaar later dan dit langs te zien komen. Kan me inderdaad ook niet voorstellen dat Nintendo dit laat gebeuren, aangezien ze nog steeds hard cashen op heruitgaven. Vorige week nog Majora's Mask op de virtual store voor de switch en ik krijg hem meteen 3x doorgestuurd van collega's en vrienden + veel interactie op Gamer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Iluyan

    • 25 januari 2022 10:23
    Ik zie hier de meerwaarde niet van in want het draait prima op emulators en die kan je runnen in hogere resoluties en met texture mods.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 25 januari 2022 10:28
    Letterlijke tijdverspillling en een boete als ze ermee door gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 25 januari 2022 10:34
    Ziet er afgrijselijk uit. Ben nu TooT 3D aan het spelen op de 3DS. Beats this shit hands down.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • eldeegee

    • 25 januari 2022 12:12
    Ik dacht aan dat project van Ocarina of Time wat in de unreal engine 4 wordt gemaakt. Even werd ik heel blij…….. maar toen zag ik dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RudyXtreme

    • 25 januari 2022 19:41
    Ik las april……. weet genoeg.