Spelers van Everquest mogen blij zijn dat ze hun spaarcentjes niet in de virtuele wereld hebben geinvesteerd, althans als we het onderzoek mogen geloven dat op Cnet is vermeld.

In dit nieuwsbericht wordt namelijk vermeld dat in een recent onderzoek naar de economie van Everquest, de virtuele wereld op rang 77 staat van het hoogste nationaal product. Daarmee komt Everquest tussen Rusland en Bulgarije te staan, een niet bepaald bemoedigende gedachte.

Het gemiddelde loon dat een Everquest speler per uur verdient is 3.42 dollar, iets wat resulteert in 5 miljoen dollar op een jaar tijd.Edward Castronova, associate professor of economics at California State University at Fullerton, recently completed a study of the economic activity surrounding "EverQuest," a popular online role-playing game. In "EverQuest," players control characters that acquire skills and possessions that can be bartered within the game or sold for real money on online auction sites such as eBay.Helaas wordt er geen melding gemaakt van andere online werelden als Asherons Call en Anarchy Online, maar ik denk dat we er redelijk zeker van kunnen zijn dat deze niet veel succesvoller zijn.

Met dank aan Mr Frans voor het melden van dit nieuws.