Everquest: gebruik van customerservice is levensgevaarlijk | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Bedrijven als Verant hebben het maar moeilijk met hun customerservice. Met de toename van Everquest spelers en hun bijbehorende problemen, lijkt een oplo ing net iets boven het vermogen van Verant te liggen.

Een reden dus voor een redelijk extreme stap in de laatste upgrade van Everquest. En deze schuilt niet zozeer in de upgrade zelf, maar in de zogenaamde "Account Security Reminder", alwaar de volgende statement wordt gedaan:As the population of Norrath increases, so too do i ues regarding stolen or compromised accounts, and/or accounts that have been transferred from one player to another in violation of the User Agreement. These i ues - and the time it takes to investigate and attempt to resolve them - hugely detract from the time that SOE's customer service staff have to devote to providing quality customer service to i ues that impact upon the gameplay experience. Accordingly, SOE must remind all players that:

(1) Account security -- whether it be pa word protection, running virus checks, disabling file sharing, or any other element of making sure accounts are not stolen or compromised -- is the sole responsibility of the account owner.

(2)Any and all stolen and/or compromised accounts that are reported to SOE will be banned, and no items will be reimbursed. Any player found to be involved in an account theft will have any and all of his/her accounts banned.

- The EverQuest Customer Service Team Mocht je dus een Everquest account hebben die door een andere persoon gehacked is, dan hoef je absoluut niet op de hulp van de Customer Service te rekenen. Wanneer je namelijk wel melding zal maken, zal je account permanent verwijderd worden en is je key onbruikbaar. Resultaat: maanden van spelen voor niets en een nood om een nieuwe exemplaar van het spel aan te schaffen.

Zoals LumTheMad het in zijn artikel mooi weet te zeggen: met moeilijke juridische taal probeert de Customer Service je weg te houden en mocht je als slachtoffer toch om hulp vragen, dan krijg je nog een fatale trap na.

Of Verant er met een dergelijke policy verstandig aan doet betwijfel ik ook zeer sterk en mag dan ook hopen dat ze hier op terug gaan komen. Zeker met de komende online titels van Verant in gedachte, waaronder StarWars: Galaxies en Planetside.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou