Eventuele Dying Light 3 moet speler vanaf het begin sterker laten voelen

Eventuele Dying Light 3 moet speler vanaf het begin sterker laten voelen

Een eventuele derde game in de Dying Light-reeks moet spelers vanaf het begin af aan al veel sterker later voelen.

Dat laat Tymon Smektała, de hoofdontwerper van Dying Light 2: Stay Human, weten aan VGC. Volgens hem was dat een fout van ontwikkelaar Techland in het tweede deel: in het begin is de speler te zwak.

"Als we ooit Dying Light 3 zouden maken, zou ik het hoofdpersonage laten beginnen met grotere en betere moves en skills. We hebben Dying Light 2 hetzelfde aangepast als de eerste game, waarin de speler behoorlijk zwak begint en zich gedurende de game ontwikkelt. Ik zou dit willen corrigeren nu ik drie maanden na release terugblik op Dying Light 2. Als de derde game ooit gemaakt wordt, moet het hoofdpersonage met meer krachten, skills en mogelijkheden starten."

Dying Light 2: Stay Human is sinds eerder dit jaar verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Een Switch-versie moet later dit jaar naar de cloud komen. Vorige week werd de eerste verhalende dlc voor de game uitgesteld van juni dit jaar naar september.

Het spel werd met een 8 beloond op Gamer.nl: "Dying Light 2: Stay Human maakt freerunnen leuker en creatiever. Door meer controle te bieden zijn Hoofd- en zijmissies verrassend boeiend en diepgaand. De personages komen door uitstekend schrijf- en stemwerk goed uit de verf en de speler wordt meermaals in conflict gebracht door de vele keuzes die écht impact hebben op het verhaal. Het prachtige Villedor leent zich uitstekend voor oneindig veel freerunplezier, met of zonder vrienden."

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

De fout is dat ze niet van deel 1 geleerd hebben dan, want daar heerst hetzelfde probleem. Het begin van het spel is redelijke grind; ik heb de Haran Ranger DLC gekocht zodat je direct van het begin (nou ja, na de tutorial missies) een boog en pijlen kunt craften; dan ben je tenminste niet volledig afhankelijk van extreem zwakke slagwapens die in 5 seconden breken en brengt het een beetje vaart in de early game. Want zombies in massa afslachten dat moet je wel om je combat skill zo snel mogelijk hoog genoeg te krijgen - dan krijg je tenminste de skills die je nodig hebt om minder afhankelijk te zijn van breekbare wapens.

0

Het is juist hardstikke leuk dat je in het begin zwak bent en juist steeds sterker word, dat heet progressie? Wat is er nou leuk aan als je al hardstikke veel kan vanaf het begin? Hoe makkelijk moeten games tegenwoordig wel niet worden?

0
test

@WauWsy het gaat er niet om dat het te makkelijk wordt, maar (voor mij in deze game) voornamelijk om het feit dat veel leuke skills en gadgets pas veel te laat in de game komen. Progressie is natuurlijk leuk, maar het is wel zo leuk als je tijdens de story ook nog iets kunt met die progressie en dat is hetgeen wat mij het meeste stoorde aan deze game.

0

Aanbevolen voor jou