Volgens Touborg houden mensen ervan saaie acties met een laag risico uit te voeren voor een gegarandeerde beloning. " Dit in tegenstelling tot meer spanning maar ook meer risico. "Ik denk dat niet elke game Counter-Strike moet zijn. Niet alles hoeft een snelle actiegebaseerde, super intense adrenalinerush te zijn."

Als voorbeeld neemt hij het delven en vervoeren van grondstoffen in EVE Online. "Neem nou het vervoeren van mineralen in EVE; het is verschrikkelijk saai, maar mensen besteden eerst acht uur per dag aan hun werk of andere zaken en gaan dan alsnog mineralen vervoeren in EVE", vertelt Touberg. "Ik vind het de perfecte katerfeature. Ik zet de miner aan, kijk de hele dag sport op zondag en eet pizza, terwijl ik mijn kater wegwerk. Ik vind dat geweldig. Niet alles hoeft super wild te zijn." 

Dust 514

Met Dust 514 krijgt het EVE Online-universum binnenkort wel een actievolle game naast EVE zelf. De first-person shooter maakt het mogelijk voor EVE-gebruikers om Dust 514-spelers in te huren voor grondgevechten. Dust 514 komt later dit jaar naar PlayStation 3.