Nieuws
Epic Games

Er zijn meer dan 500 miljoen Epic Games-accounts

48 procent van "alle aangekondigde next-gen games" worden met Unreal Engine gemaakt

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn inmiddels meer dan 500 miljoen Epic Games-accounts aangemaakt.

Dat heeft Epic Games gisteren aangekondigd, zo meldt The Verge. Er werden verder geen details over de mijlpaal gedeeld. Het is dus ook niet duidelijk hoeveel van die accounts bijvoorbeeld gebruikmaken van de Epic Games Store, en hoeveel mensen alleen een account hebben om Fortnite te spelen.

Hoe dan ook steekt Epic Games veel tijd en moeite in het laten groeien van de Epic Games Store, met diverse acties, elke week een gratis game en diverse belangrijke games die de afgelopen jaren naar de digitale winkel zijn gekomen, waaronder Rocket League.

Epic liet tot slot weten dat 48 procent van "alle aangekondigde next-gen games" ontwikkeld worden met behulp van de Unreal Engine.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nacon neemt The Lord of the Rings: Gollum-ontwikkelaar over Sam & Max: This Time It’s Virtual! komt op 23 februari naar PSVR
9

Reacties op: Er zijn meer dan 500 miljoen Epic Games-accounts

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 17 februari 2022 15:59
    En hoeveel van die 500 miljoen accounts heeft daadwerkelijk geld uitgegeven in de Epic Store?
    Ik gok niet eens 20%

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 17 februari 2022 16:38
    Want 20% van 500 miljoen is weinig? Als 100 miljoen accounts gemiddeld een tientje hebben uitgegeven, is dat toch een miljard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 17 februari 2022 17:13
    @denver Je vergeet de hoge kosten voor de 2 gratis games die er welke week kado gedaan worden. Maar epic verdient genoeg geld om dit als investering/good will te gebruiken voor tegen Steam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 17 februari 2022 19:17
    @StormFox veel gratis prime games ook ik gebruik nooit epic alleen steam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 17 februari 2022 17:00
    En hoeveel steam accounts zijn er? Epic staat er alleen bij mijn pc op als noodzakelijk kwaad

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aug

    • 17 februari 2022 18:38
    geloof hier echt geen bal van. ken daadwerkelijk niemand die ooit iets positief te melden had over epic store, ze moeten het gewoon bij games houden inplaats van een pain in de ass te zijn met een extra launcher en exclusive rechten overal op kopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 17 februari 2022 20:12
    @Aug
    Als ik de keuze moet maken om een game op Epic te kopen of op steam kies ik tegenwoordig Epic.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 17 februari 2022 22:50
    @Aug ik heb 170 positieve redenen voor je, heb namelijk een aantal gratis games gemist ;-)

    Maar zonder gekheid, de epic store miste in het begin een hoop dingen die je bij steam al wel had. Echter waren die er ook niet op day one bij steam. En zoals je steam zag groeien zo groeit epic game store ook. Ondertussen is het best een aardige store en wellicht second best tegenover steam maar niet zo erg als je het laat overkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 17 februari 2022 20:28
    Ik wist niet dat er zoveel nederlanders bestonden, hahaha. Zoals vele miljoenen anderen, heb ik het ook alleen maar voor de gratis spellen. Ik ben niet zo van de digitale spellen en wil daar dan ook zo min mogelijk aan uitgeven. Alles dat me een beetje interessant lijkt, claim ik, maar dat betekent niet dat ik het ook echt allemaal ga spelen. Sommige spellen koop ik later nog fysiek als het me goed genoeg bevalt. En als het op schijf te krijgen is, natuurlijk.