Nieuws

'Er komt een nieuw soort Mario-game'

Volgend jaar al op E3?

Geschreven door Erik Nusselder op

Nintendo werkt aan een 'nieuw soort' Mario-game. Dat zegt Shigeru Miyamoto van Nintendo in een interview met IGN.

Het bedrijf wil de tradities en verwachtingen van Mario op zijn kop zetten, net zoals ze dat doen met Zelda in Breath of the Wild. "We zijn onszelf altijd aan het uitdagen om iets nieuws te creëren, dus hopelijk krijgen jullie een nieuw soort Mario te zien in een jaar of twee," aldus Miyamoto. De onthulling van de game zou al sneller kunnen komen dan we denken: "Misschien kunnen we op de volgende E3 al iets laten zien."

Volgens Miyamoto is het lastig om Mario op dezelfde manier te vernieuwen als met Zelda wordt gedaan, omdat de Mario-games een breder publiek hebben. "Het is lastig om te doen met Mario, omdat de tradities in die game zijn geïmplementeerd om de game toegankelijk te maken."

Bron: IGN

Dit artikel delen:

Lees meer

Tien minuten gameplay van Civilization VI Pc-saves te importeren in Skyrim-remaster
16

Reacties op: 'Er komt een nieuw soort Mario-game'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • clandestine666

    • 17 juni 2016 00:14
    Ehm, nou dan ben ik toch echt benieuwd, als het maar wel een 3d platformer blijft.:) Zoveel zegt het eigenlijk ook niet trouwens, Mario Galaxy en 3d World(Land) waren natuurlijk óók nieuwe soorten mario games in wezen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 17 juni 2016 07:29
    @clandestine666 ik denk dat ze gewon een sor van mario 64 maken maar dan 1 grote wereld zoals dzelda. niet meer levels maar 1 grote wereld met verhaal misschien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 17 juni 2016 00:29
    Misschien een Mario rpg of fps?
    Mario Zombies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Metaboss

    • 17 juni 2016 08:38
    @LordLuc Mario RPG is niks nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 17 juni 2016 09:32
    @Metaboss Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars had je inderdaad op de SNES.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Metaboss

    • 17 juni 2016 12:02
    @LordLuc En Paper Mario begon als RPG en de Mario & Luigi serie is RPG

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 17 juni 2016 08:00
    Een nieuwe Mario game? Waarom komen ze niet met iets dat geheel nieuw is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 17 juni 2016 09:29
    @Tektwo Ze kunnen niks nieuws meer bedenken. Over 500 jaar spelen we nog Mario versie zoveel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Metaboss

    • 17 juni 2016 12:02
    @Tektwo Splatoon?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 17 juni 2016 11:14
    Ik heb liever gewoon weer een echt goede platformer zoals Mario World op de SNES of Mario Bros 3 op de NES. En dan heb ik het niet over die "new" Mario bros, die konden me niet zo boeien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 17 juni 2016 13:36
    @woutzorz Heb je Super Mario Galaxy 1 & 2 op de Wii gespeeld? Want dat is mi. het summum van de Super Mario franchise. Mario 3D World vind ik een stapje terug tov. de Galaxy games. De Galaxy games zijn wat mij betreft een natuurlijke evolutie van de oude Super Mario games; hoewel Rayman Legends, de recente Donkey Kong games en Ori & The Blind Forest hebben laten zien dat innovatie ook in 2d platformers mogelijk is. Ik vond de Galaxy games desalniettemin indrukwekkender.

    Nintendo heeft het probleem dat de massa Galaxy 1 & 2 niet heeft opgepakt, terwijl liefhebbers en de pers massaal tienen uitdeelden. Vervolgens verkoopt New Super Mario Bros. helaas een stuk beter… :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michaelblonk

    • 17 juni 2016 14:04
    @Arrahant Ga jij eens aan het werk :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 17 juni 2016 14:23
    @Arrahant Nee, die heb ik nooit gespeeld. Ben een groot 2d platformer fan. 3D platformers vind ik toch minder. Rayman Legends en Origin zeker veel gespeeld. Platformers zoals PID en Child of light brachten mi een hoop innovatie en variatie in het genre. Sowieso vind ik PID 1 van de beste platformers van de afgelopen generatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 17 juni 2016 17:22
    Kom maar op.
    Leuk voor de kinders

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Breadpit

    • 18 juni 2016 10:37
    @toeterbaas198219 Je bedoelt voor jezelf :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 18 juni 2016 18:42
    @Breadpit Misschien ook :)