Nieuws
Assassin's Creed

Assassin's Creed-concerten met orkestmuziek aangekondigd

Om het vijftienjarige jubileum van de franchise te vieren

Geschreven door Michel Musters op
In 2022 en 2023 worden er live concerten rondom Assassin's Creed weggegeven.

Het concert combineert live muziek gemaakt door een orkest met HD-videobeelden en allerlei licht- en geluidseffecten. Dit moet resulteren in 'Assassin's Creed Symphonic Adventure'.

Het concert wordt geproduceerd door Overlook Events, dat eerder al iets soortgelijks deed rondom Dragon Ball. Zij werken samen met Ubisoft om de geschiedenis van Assassin's Creed in combinatie met echte geschiedenis uit te beelden.

Het eerste concert wordt op 29 oktober 2022 gehouden in Le Grand Rex te Parijs - waarmee ook het vijftienjarige jubileum van de franchise wordt gevierd. In 2023 moet het concert in diverse steden overal ter wereld worden gehouden, al moeten die locaties en data nog worden aangekondigd. De officiële website is hier te bezoeken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Second Extinction is vandaag de gratis game op Epic Games Store Age of Empires 4-regisseur vertrekt bij Relic Entertainment
42

Reacties op: Assassin's Creed-concerten met orkestmuziek aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 22 december 2021 18:18
    @bigds9fan als EA dat doet wil geen enkele speler meer meewerken en de FIFA ook niet.
    Maar ik zeg ook niet dat EA helemaal geen vernieuwingen kan doorvoeren, alleen dat ze veel meer aan regels gebonden zijn dan AC dat is.
    En daarbij wat maakt het uit dat EA het ook doet? Dat praat het kopieergedrag van Ubisoft toch niet goed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 december 2021 23:07
    @Ziminar Het kopieergedrag van EA is veel erger als van Ubisof. Letterlijk 90-95% van een EA game is hetzelfde en het kan makkelijk als gratis update bestand.

    Sterker nog na de 1ste release op de PS Vita en Switch is dat letterlijk wat ze gedaan hebben, een game gewoon heruitgegeven.

    Bij een Assassin's Creed game is de update zo groot dat ie wel een disc nodig heeft. Want daar zit de compleet nieuw verhaal en setting in.

    Je gaat verdorie van Parijs naar Londen. Dat is echt geen copy-paste.

    Wederom of het je dat geld waard is is een andere zaak. Een collega van mij koopt steeds de nieuwe fifa en vindt dit prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 december 2021 00:14
    @bigds9fan wellicht heb je gelijk, maar zoals ik al zei interesseert het me niet of EA meer kopieert dan Ubisoft of niet, want ik wil die games niet spelen van EA.
    AC daarentegen heb ik veel gespeeld en ieder nieuw deel wil ik eigenlijk ook wel spelen, maar ik ben zo afgeknapt op dat steeds maar hetzelfde doen, het kunstmatig rekken van een game dat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ben dus meer teleurgesteld in AC omdat die serie zoveel potentie heeft, maar Ubisoft zich er veel te makkelijk vanaf brengt. Halfbakken systemen en gameplay, xp boosters, saaie sidequests en noem maar op.
    Als iemand anders dat geweldig vindt prima, maar ik niet.
    Als je dan ook nog ziet hoe Ubisoft gameplay uit de ene serie overhevelt naar een andere serie dan kan ik dat alleen maar als lui zien.
    Nogmaals ik veroordeel niemand die deze serie geweldig vindt, ik weet dat jij ondanks je voorliefde voor deze serie wel objectief kan zijn over deze serie en Ubisoft in tegenstelling tot andere mensen die alles van Ubisoft klakkeloos geweldig vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 23 december 2021 01:40
    @Ziminar Dat snap ik. Ik speel de meeste troep van EA ook niet maar ik vergelijk het werk van Ubisof daarmee dat in de zin dat het niet simpel copy-paste WAS.

    Ik ben zelf ook ongelooflijk teleurgesteld in Saaihalla mede vanwege de potentie en de gebroken beloftes.

    Ik vind Transformers Animorphs de Transformers naam meer verdienen als dat Valhalla de Assassin's Creed naam hoort te dragen.

    Ik vind Ubisof ook een stuk minder door alle manieren waardoor men geld wil kloppen uit de zakken van consumenten.

    Dat gezegd de game Spider-Man had gameplay vergelijkbaar met een Ubisof game. Toren hacken en een gebied kwam vrij.

    Het is ook verrekte lastig nu nog origineel te zijn maar Ubisof is wel heel erg lui.

    Men smeekte jaren om een game die plaats vindt in Japan, nooit gedaan.

    Er is zoveel geschiedenis te verkennen, de Russische revolutie, de 80 jarige Oorlog, de frans-duitse oorlog.

    Ga zo maar door. In plaats daarvan krijgen we een fictief onzin verhaalmover goden.

    Als ik Thor wil zien dan pak ik wel een Marvel comic of film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 december 2021 11:22
    @bigds9fan Trouwes helemaal eens met Spiderman, toen ik dat voor de eerste keer moest doen moest ik meteen aan AC denken.

    Voor mij moet Ubisoft in ieder geval enorm zijn best gaan doen wil ik de volgende AC gaan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 22 december 2021 16:20
    @bigds9fan
    Ik snap wat je bedoelt maar de kaart van Far Cry 4 een kwartslag draaien voor Far Cry Primal is toch wel next-level lui game design. Het probleem is ook, voor mij althans, dat ze zo'n beetje elk jaar een 'nieuwe' AC er uit kakken. Wat niet meer is dan een reskin van het vorige deel. Prima als dat je kopje thee is, mij komt het inmiddels flink m'n keel uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 december 2021 17:11
    Dat was inderdaad wel een beetje gemakzuchtig.

    Dat gezegd ik heb beide games gespeeld en het viel me niet eens op.

    En ja dat het mensen de strot uitkomt daar kan ik niet veel tegen tegen inbrengen.

    Maar bij een reskin heb ik niet een compleet ander gevoel. Unity kwam ik met moeite in en Parijs lag me niet. Syndicate speelde af in Londen, compleet andere stad, compleet andere vibe. Voor elk deel werd een compleet andere stad gebouwd.

    Dat kan ik waarderen. Een reskin zou zijn dat als de WOI secties uit Syndicate een apart vervolg waren op Syndicate.

    Of zoals van Oddesey naar Valhalla een reskin is. Gewoon van bos naar meer bos. Saaihalla indeed.

    Het vreemde is dat nu er geen jaarlijkse Assassin's Creed is men luier is geworden. Historisch is het minder, er is geen Animus database meer op compleet nieuwe stad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 december 2021 11:55
    @bigds9fan call of duty draait al een hele poos niet meer om Duitsers afknallen hoor :l
    Op ww2 na dan, maar dat was een uitzondering sinds modern warfare.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 december 2021 13:37
    @The_Stifmeister De copy-paste vind ik zelf niet eens zo erg, als de formule werkt dan vind ik het prima, echter het maken van een sterk personage schijnt best moeilijk te zijn en een personage kan de game maken maar ook breken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 december 2021 13:44
    Heb al 15 jaar dus plezier met deze serie, er waren 2 games waar ik iets minder mee had, zo vond ik deel 3 het personage te soft, ik wilde een echte Indiaan, echter het verhaal was subliem en maakte een hoop goed.

    Dit werd sterk opgepakt met Black Flag waar je letterlijk je als een piraat kon uitleven.

    Toen kwamen er weer veel AC games met personages die super waren en die echt bij die tijd paste, en toen kwam Valhalla, de game ziet er super uit, echter het personage brak de game letterlijk en figuurlijk waardoor het boring werd, dan het achterlijke systeem om huisjes open te krijgen, huisjes van klei of hout of riet die je doormiddel van een onnodig systeem bezig wilde houden dat je op een gegeven moment dacht *Guillemot* steek die kist maar in je reet.

    de laatste 2 crossover DLC`s begin je natuurlijk met Kassandra en dan krijg je weer letterlijk een heerlijke vermakelijke DLC voorgeschoteld, dan begin je erna met de andere en kom je Kassandra ook tegen wat een hoop goed doet maar mijn god Eivor verpest gewoon de hele gameplay dat je letterlijk snel erdoorheen wilt gaan.

    Ben nu bezig voor een 2e run van Origins en Odyssey en wat zijn dit heerlijke games.

    Hopelijk is de volgende dlc beter, je mag dan als de mannelijke Eivor Odin spelen en hopelijk omdat je als odin speelt wordt dit beter dan de Eivortjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 22 december 2021 14:10
    @DarkraverX Je bedoelt een native american. Indiaan zeggen is niet meer van deze tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 december 2021 14:58
    @armilo-theus Gezien het tijdperk waarin het zich afspeelde is en blijft het een Indiaan. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 22 december 2021 16:50
    @DarkraverX xD Its true, maar ik geeft het alleen maar aan want je weet dat je op gamer.nl zit. Sommige zouden je als racist zien. (Ik bedoel niet mijzelf)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 december 2021 17:07
    @armilo-theus Ik snap je punt, echter die mensen moeten eens niet zo zeuren, net zoals dat trieste figuur wat cowboy - indiaantje wilde afschaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 22 december 2021 16:17
    @armilo-theus
    Kijk 'm lekker woke zijn met z'n politiek correcte verbetering. Jammer joh, je hebt nog een keer ongelijk ook; beide termen zijn gewoon geacepteerd door het betreffende volk. Kotsmisselijk word ik van deze doorgeslagen politieke correctheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 22 december 2021 16:55
    @The_Stifmeister xD chill kaasschaaf :D. Ik wilde hem alleen waarschuwen omdat we hier op gamer.nl zitten. En ik heb vaker gehoord dat mensen het niet leuk vinden als je indiaan zegt vandaar dat ik het even zei. Voor mij maakt het niet uit hoe je het zegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 december 2021 17:13
    @armilo-theus Het probleem is dat ik uit respect voor Connor zijn Native American naam prefereer maar dan kickt het stomme spamfilter in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 22 december 2021 18:07
    @armilo-theus
    Sorry, ik dacht dat jij er persoonlijk een probleem van maakte. Het mag namelijk gewoon allebei. Ik ben echt wars van dat soort politieke correctheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 23 december 2021 12:55
    @The_Stifmeister

    En daarom haal ik nog steeds negerzoenen, ze zijn om op te vreten. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 23 december 2021 15:31
    @DarkraverX
    Groot gelijk! Krijg gelijk trek….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.