Nieuws
Epic Games Store

Epic Games Store heeft 108 miljoen klanten

In 2020 blijft het bedrijf games weggeven

Geschreven door Michel Musters op
Sinds de opening van de digitale winkel in december 2018 heeft de Epic Games Store 108 miljoen klanten gehad.

Dat heeft Epic onthuld - het bedrijf maakte gisteren diverse statistieken rondom hun winkel bekend. Zo is er door die 108 miljoen klanten in totaal 680 miljoen dollar gespendeerd. Aangezien er 251 miljoen dollar naar third-party games ging, is het waarschijnlijk dan een aanzienlijk gedeelte van die 680 miljoen dollar naar Fortnite is gegaan.

Epic heeft daarnaast de negen populairste games op de Epic Games Store laten weten, al wordt Fortnite als free-to-play-game niet meegeteld. Het gaat om World War Z, Satisfactory, Dauntless, Untitled Goose Game, The Outer Worlds, Borderlands 3, Metro Exodus, The Division 2 en Control.

Epic laat tot slot weten dat het in 2020 van plan is door te gaan met het aanbieden van een wekelijkse gratis game. Tot dusver heeft Epic al 73 games gratis weggegeven via Epic Games Store.

Dit artikel delen:

Lees meer

Frostpunk-dlc The Last Autumn verschijnt volgende week Maak kennis met je ergste nachtmerrie in Resident Evil 3 Remake
14

Reacties op: Epic Games Store heeft 108 miljoen klanten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    SamuraiPizzaCat

    • 15 januari 2020 09:01
    Epic is lekker bezig :) erg genoten van gratis Celeste en The messenger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 15 januari 2020 09:44
    Ik vraag me wel af hoeveel van die 108 miljoen klanten net als ik er alleen maar komt voor de gratis games. Want anders zou iedere klant gemiddeld maar 6 dollar hebben besteed in een jaar tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SamuraiPizzaCat

    • 15 januari 2020 10:49
    @Jumpman Ik ook in 1e instantie. Maar heb uiteindelijk toch (met die 10 dollar korting coupon) 2 games gekocht. Kortom, ze hebben me toch binnengehaald, en ik heb er nog geld uitgegeven ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 15 januari 2020 10:51
    @Jumpman Zelfde hier. Ik accepteer de games, zelfs als ik ze nooit zal spelen, simpelweg omdat voor iedere klant die dat doet Epic geld moet geven aan de respectievelijke developer.

    Enkele games zal ik wel spelen, ik heb recentelijke Inside uitgespeeld en die was geweldig, maar het merendeel zal nooit geinstalleerd worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 15 januari 2020 13:10
    @TheChief ik download ze om een andere rede ben ik bang, ben een gierige Nederlander :). Maar ook ik speel zo van tijd tot tijd een game ervan, ben nu nog met thumbleweed bezig en yooka laylee is ook al even gedaan. Wil nog de lego Batman games gaan proberen. Er zitten echt wel wat fatsoenlijke games tussen,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lavadragonista

    • 17 januari 2020 07:46
    @Jumpman Yooka Laylee is wel echt een goede game erg van genoten zeker als je vroeger Banjo Kazooie gespeeld hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 15 januari 2020 09:45
    "In 2018 blijft het bedrijf games weggeven" Goedemorgen! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 15 januari 2020 10:28
    @MelvinChowder

    Hebben de mensen die nog in 2018 leven even mazzel :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dagmardg

    • 15 januari 2020 10:41
    @MelvinChowder Ai, ai! Goed gezien, ik heb 'm even aangepast :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 15 januari 2020 10:49
    Heeft iemand hier Satisfactory gespeeld? Wat zijn de goede en slechte kanten tov andere games zoals Astroneer, Factorio etc?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rexus

    • 15 januari 2020 11:56
    @TheChief
    Even in het kort:
    Goeie kanten: 3D speelwereld, spaghetti managment van lopende banden, mooie wereld met veel te ontdekken en kekke flora/fauna. Draait redelijk stabiel voor early access. Autopilot op vrachtauto's of buggy's.

    Mindere kanten: tech tree nog niet heel uitgebreid; geen continue resource vreters zoals de science in Factorio dus vaak staat je fabriek stil. Geen prcoedural generate wordl (wat een voordeel oplevert maar eenmaal ontdekt is ontdekt)

    Als ik nu een van deze games zou starten dan zou het overigens wel Satisfactory zijn, het geld is het zeker waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 16 januari 2020 13:55
    @Rexus Klinkt goed, dank voor de reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 15 januari 2020 15:10
    108 miljoen customers, but I aint one :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 16 januari 2020 08:44
    @HunterSeeker Dan heb je een hele boel gratis games gemist haha.