In het Amerikaanse Electronic Gaming Monthly is de eerste concrete informatie over Too Human verschenen. Het spel, dat van Playstation game, via GameCube titel nu een Xbox 360 trilogie is geworden, wordt gemaakt door ontwikkelaar Silicon Knights, de firma die ons eerder Eternal Darkness op de GameCube bracht.

In Too Human speel je de god Balder, die voor de verlichte zijde van de wereld strijdt. De setting van Too Human is van een futuristisch oord uit het jaar 2450, nu naar een mystieke, oude gemeenschap veranderd, die wel allerlei futuristische trekjes heeft. De speler krijgt in het spel 'epische gevechten, tegen oneindig veel vijanden' voor z'n kiezen, iets dat ook enigszins afwijkt van het eerdere spelconcept van Too Human.

Last, but not least, kondigt Silicon Knights aan dat we sowieso een online mode mogen verwachten, die naar alle waarschijnlijkheid ook coöperatief te spelen is. Iedereen die bovenstaande als muziek in de oren vindt klinken, moet z'n geduld nog even flink op de proef stellen. De eerste Too Human game komt pas aan het eind van 2006 in de winkel.