Nieuws
Elite Dangerous: Odyssey

Elite Dangerous: Odyssey verschijnt op 19 mei voor pc

Tijd om over planeten te lopen!

Geschreven door Michel Musters op
De Elite Dangerous-uitbreiding Odyssey verschijnt op 19 mei op pc.

De game komt dan beschikbaar op Steam, Epic Games Store en FrontierStore.net. De uitbreiding is voor 34,99 alvast te reserveren. Ook is er een Deluxe Alpha-pakket, die 46,99 euro kost,  met daarin toegang tot de huidige alfatest en de officiële soundtrack. Door de game te reserveren ontvangt men als pre-order bonus het Pioneer-pak.

De uitbreiding op Elite Dangerous had eigenlijk in de zomer van 2020 uit moeten komen, maar dat werd niet gehaald. Elite Dangerous is een ruimtesimulator waarin spelers hun personage en ruimteschip kunnen upgraden en de eindeloze ruimte kunnen verkennen. De Odyssey-uitbreiding voegt de mogelijkheid voor spelers toe om planeten te voet te verkennen.

Elite Dangerous: Odyssey moet deze herfst ook op PlayStation 4 en Xbox One verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Cyberpunk 2077-teruggaven kostte CD Projekt zo'n 42,45 miljoen euro Chernobylite komt in juli naar PS4, Xbox One en pc
9

Reacties op: Elite Dangerous: Odyssey verschijnt op 19 mei voor pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 23 april 2021 13:08
    Helaas door de ernstige grind ben ik gestopt met dit spel. Met deze nieuwe dlc begin je helemaal opnieuw, want nieuw betaalmiddel. Het voegt dus niks toe aan je huidige equipement, het is dus een apart iets, net als op planeten landen en met je auto rond rijden. Het was ff leuk maar uiteindelijk voegde het weer niks toe. Ik snap niet dat ze het zo gedaan hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 23 april 2021 14:46
    @GoofyZ3 Het is een sandbox spel, daar moet je dus zelf wel wat energie instoppen en zelf wat meer openminded voor zijn. Met deze DLC begin je niet helemaal opnieuw, maar krijg je gewoon extra dingen om uit te kiezen en te ervaren.
    Voor ieder zijn ding en zo te zien past Elite niet bij jou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 23 april 2021 16:38
    @Magister het opnieuw beginnen geldt toch alleen voor de alpha test versie neem ik aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 23 april 2021 18:17
    @Magister sorry maar heb 600 uur in deze game zitten, ik weet wel waar ik het over heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Master Lucky

    • 26 april 2021 11:09
    @GoofyZ3 ik ben het met Magister eens. Je begint niet helemaal opnieuw, er komen gewoon nieuwe dingen bij om te doen. En ook ik weet waar ik het over heb met 1500+ uur in de game…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 23 april 2021 15:37
    @GoofyZ3 Ze hebben het op deze manier gedaan om al een spel te kunnen neerzetten en er dan middels dit soort "blokken" functies aan toe te voegen. Bij Star Citizen doen ze het bijvoorbeeld andersom, daar werken ze eerst alles helemaal uit en voegen steeds wat dingen toe, maar daardoor duurt het een eeuwigheid voordat het spel op de markt komt en daadwerkelijk uit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 april 2021 16:38
    @GoofyZ3 ik vind het juist helemaal niet erg om opnieuw te moeten beginnen. Ik heb nog zoveel ideeen over hoe ik nog kan gaan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 23 april 2021 15:35
    Naast dat je dan ook de planteten te voet kunt verkennen is er heel wat meer gesleuteld aan de tech van de game. De base game wordt hiermee ook een stuk verbeterd. Ook kun je dan ook op planeten met atmosfeer landen. Er is mogelijkheid voor fps en er zijn meer planten toegevoegd welke je met een tool ook kunt gaan scannen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 23 april 2021 22:34
    @Magister jammer dat het alleen om dun atmo planeten gaat. Hopelijk krijgen we later updates die mogelijk maakt om op dik atmo planeten te landen met weer effecten.

    Ook jammer dat de interieur van de schepen nog niet aanwezig zijn.

    Ondanks dat ben ik wel enthousiast. Ik heb meer dan 1000 uur dit gespeeld.