Nieuws

Hoogtepunten: Elden Ring wereldwijd al 13,4 miljoen keer verscheept

Game is sinds 25 februari verkrijgbaar

Geschreven door Michel Musters op
Elden Ring is tot en met 31 maart wereldwijd 13,4 miljoen keer verscheept.

Dat heeft uitgever Bandai Namco aangekondigd tijdens het bekendmaken van diens fiscale jaarcijfers. Vorige maand kondigde het bedrijf nog aan dat er tot 14 maart 12 miljoen exemplaren van het spel verscheept waren. Het was ook al bekend dat het spel sneller verkocht dan eerdere games van ontwikkelaar FromSoftware, waaronder vorige recordhouder Dark Souls 3.

Elden Ring is 25 februari verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Elden Ring scoorde een 9,5 op Gamer.nl: "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoogtepunten: Capcom heeft tot april 2023 'meerdere grote nieuwe games' gepland Hoogtepunten: Dead Space komt op 27 januari naar pc, Xbox Series X/S en PlayStation 5
34

Reacties op: Hoogtepunten: Elden Ring wereldwijd al 13,4 miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Perfection

    • 12 mei 2022 10:58
    Beste game ooit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 mei 2022 11:07
    Meest overrated game ooit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 12 mei 2022 11:42
    @The_Stifmeister Slechtste manier van mening geven ooit!

    "If it's not for you, then it's not for you" ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 mei 2022 13:14
    @warcryptic
    Ahh oke, dus als het positief is, dan is het prima maar als je een negatieve mening hebt dan moet je die toelichten. Check.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 12 mei 2022 13:40
    @The_Stifmeister
    Ik zie nergens in mijn reactie iets van wat je nu zelf beweerd wat ik zou impliceren. Het gaat mij erom dat je het zo dramatisch beschrijft ("Meest" en "ooit"), dus dan krijg je al snel reacties van anderen.

    Je reactie bij Messtranor is al heel wat genuanceerder ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 mei 2022 13:51
    @warcryptic
    Ik doe precies hetzelfde als de reactie boven die van mij (en dus eerder geplaatst) en toch reageer je daar niet op en kies je ervoor om in plaats daarvan op mijn reactie te reageren. Vandaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 12 mei 2022 13:56
    "dus als het positief is, dan is het prima"
    Dit klopt opsich wel ja, daar betrap je me inderdaad terecht op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 mei 2022 11:53
    @The_Stifmeister waarom precies?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 mei 2022 13:20
    @Messtranor
    Ik vond er werkelijk niks vernieuwends aan. Het hergebruik van bosses en omgevingen irriteerde me op een gegeven moment. De graphics vond ik ondermaats (ik weet dat een heleboel mensen dat niet boeit, maar het is voor mij een essentieel onderdeel van een game). De game deed niets wat ik niet al talloze keren eerder had gezien in Dark Souls 1, 2 en 3 en Bloodborne. De eerste 10 uur vond ik geweldig, daarna werd het voor mij meh. Er was niets wat me voortdreef, totaal geen drijfveer om de rest ook te ontdekken (voor mij dan).

    Gezien de louter jubel reviews had ik een soort revolutie in de game industrie verwacht, maar dat viel me zo ontzettend tegen. Lag voor een groot deel ook aan mijn verwachtingen. Blijft uiteraard een persoonlijk iets en ik ben zwaar in de minderheid, daar ben ik me zeker van bewust.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 12 mei 2022 14:05
    @The_Stifmeister Maar als ik heel eerlijk ben ik vind From software op heel veel punten echt wel een beetje overated voor mij persoonlijk. Heb er aantal geprobeerd Bloodborne, Demon Souls Remake en Sekiro. Maar ik vind ze grafisch echt niet mooi zelfs de lelijkste games van de generatie . Ook die Demon Souls remake waarbij iedereen riep oh wat een mooie game. Maar voor mij moet een game die er minder mooi uitziet mij qua gameplay zo grijpen qua gameplay en dat deden deze games helaas niet ik vind er weinig aan. Dus deze game ook laten liggen. Want ik vind een game die gemiddeld 97 procent scoort echt perfect moet zijn. En grafisch is Elden Ring dat al niet tot nu toe een van de lelijkste games van de PS5 series X era.. En wat ik er van gezien van een maat die het speelde kan ik beamen wat jij hier boven zegt. Het is teveel knip en plak werk. Maar dat is puur mijn mening dus je hebt al een medestander gevonden haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 13 mei 2022 00:00
    @Snoop213 gaat ie weer met z'n lelijkste game van de generatie …..
    Je hebt de games geprobeerd, maar het is duidelijk niet jou ding.
    Vandaar dat je deze game niet op waarde kan schatten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 mei 2022 06:09
    @xeros En daarom vind ik het de meest overated studio die er is op dit moment. En qua lelijkheid daar blijf ik bij. We klagen hier terecht dat we Gotham knights niet mooi vinden. Maar bij Elden Ring is het zogenaamde een prachtige artstyle. Terwijl qua graphics Elden Ring echt niet meer kan. Red dead Redemption 2 uit 2018 is een mooiere game dan deze game. From software games mag nu echt een keer stappen gaan zetten op het gebied van graphics. En het is onbegrijpelijk dat dit ook door de recensent niet is meegenomen en de game daar gewoon een volle punt aftrek voor heeft gehad Want wat andere games krijgen hier wel een punt aftrek door. Dit is dat bedoel ik ook met From software games in combinatie met overated. Alle minpunten worden door de mensen over het hoofd gezien. Want ook hier heb ik nergens gelezen wat voor technische problemen er waren met launch. Dus gezien deze punten niet zijn meegenomen blijft ook deze game overated.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 13 mei 2022 14:03
    @Snoop213
    Lelijkheid heeft nog steeds niks te maken met de waarde van een game. Zoals ik al veel eerder aan je uitlegde een game kan nog zo mooi zijn maar als het daarnaast gewoon een kut game is om te spelen heb je er helemaal niks aan.

    De manier hoe je speelt in Elden Ring verleend zich perfect voor deze graphics. Het blijft een fantasy game en geen realistische game. Elden Ring is een game waar je de fundamentals onder de knie moet krijgen en niet moet button bashen. Dan kan Elden Ring nog zo mooi worden gemaakt maar als dat de gameplay niet ten goede komt ben ik heel blij dat ze dat niet gedaan hebben. Daarnaast vind ik Elden Ring helemaal niet zo lelijk zoals jij beweerd. Ik vind dat FromSoftware de perfecte weg is ingeslagen om het op deze manier aan de pakken. Gelukkig denken heel veel mensen ook zo. En hebben de reviewers niet zoveel azijn als jij gedronken om er een punt aftrek ervan te halen omdat de game volgens jou dan minder mooi is. Want het zegt al genoeg dat jij vindt dat er punten vanaf moeten als de graphics niet mooi zijn of dat er bugs in het spel zitten. Hoop dat je je prima vermaakt met Cyberpunk want dat is toch zo'n ooh zo mooie game die niks fout doet. Mooi bewijs van een mooie game die gewoon helemaal ruk is. Maar dat zou jou niks uitmaken want hij is mooi dat telt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 mei 2022 15:14
    @Snafu9 Een goede ontwikkelaar kan toch een game maken met zowel mooie graphics met de gameplay van de souls games wat is dat nou toch voor flauwekul. Dit bedoel ik nou From software games liefhebbers stellen alles in het werk om mindere kanten van een game als onzin af te doen
    En Graphics is wel degelijk een belangrijk onderdeel van een videogame. Bijvoorbeeld heel het gaming gerelateerde internet stond afgelopen week nog in brand om te roepen hoe afschuwelijk Gotham knights eruit zag. Maar Elden ring een game die er echt minder uitziet roepen de mensen ach wat een mooie artstyle wat een onzin. We zitten inmiddels in het Playstation 5 tijdperk en de game ziet eruit als niet eens een midden playstation 4 game. Dus ik ben van mening dat je dit als recensent dient te melden en de game daar op aan dient te pakken. En daarnaast had ik het er ook over dat technische problemen die er bij launch echt wel waren niet zijn meegenomen.
    En het laatste gedeelte van je comment is weer typisch een from software speler die niet tegen een kritiek kan tegen deze studio en dan een beetje boos reageert. Nee ook Cyberpunk speel ik niet. Ik zei ook niet dat graphics het allerbelangrijkste zijn ik geef aan dat er wel eens kritischer naar de graphics van From software games gekeken mag worden. Want we zitten nu in het jaar 2021 en de games uit 2018 zijn mooier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 13 mei 2022 17:56
    @Snoop213
    Nogmaals dat vindt JIJ dat graphics goed moeten zijn. Ik ken talloze spellen waar de graphics minder van zijn maar het echt een geweldige game vindt. Voorbeeld speel veel liever Zelda BotW dan Red Dead Redemption 2. Waarom? Omdat de gameplay van Zelda mij veel meer aanspreekt dan Red Dead.

    Ook ben ik geen FromSoftware liefhebber. Dit is pas de allereerste FromSoftware game die ik speel. Maar ik wordt heel erg moe van die azijnzeikerts die een game proberen omlaag te halen omdat zij de graphics niet mooi vinden. Wat totaal niet relevant hoeft te zijn voor een game. Dat jij Elden Ring niet eens PS4 waardig vindt dat kan ik niet eens serieus nemen. Hij komt namelijk niet eens op de Switch uit en dat is een console die PS3/PS4 is. Ik bekijk het vanuit de gamewereld op zich en jij doet vooral een aanval omdat je het niet kan hebben dat Elden Ring zo goed scoort.

    De technische problemen van Elden Ring waren niet groot en zo weer opgelost. Meeste gamers hebben er niet eens wat van gemerkt. Waaronder ik ook niet. Daarnaast als dit de style van FromSoftware is dan is dat prima. Uiteindelijk lopen ze dan wel een keer tegen de lamp zoals games als FIFA waar niks aan gedaan wordt maar wel de volle mep vragen. Nu vindt ik dat FromSoftware een geweldige zet heeft gedaan door de style duidelijk te maken waardoor bepaalde objectives en items goed te zien zijn en de spelwereld er heel mooi uitkomt. Voor games als Elden Ring werkt dat perfect de game is al moeilijk genoeg. Meer detail geeft meer prikkels waar je niet op hoeft te letten in een boss fight zoals in Elden Ring. Voorbeeld is Radahn die is goed in detail uitgewerkt merk ik er wat van? Nee totaal niet ben meer bezig om niet naar de klote gemept te worden door hem. Dit zijn juist dingen dat graphics niet het allerbelangrijkste is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 mei 2022 18:17
    @Snafu9 Ik vind dat er namelijk door vele met 2 maten gemeten wordt. Vele gaming forums staan in de brand omdat Gotham knights er zeer matig uitziet. Maar een game als Elden Ring wordt het maar afgedaan als artstyle. En hier zijn technologische problemen niet erg terwijl het bij andere games wel aan de kaak wordt gesteld meten met 2 maten. Verder zei ik nergens dat de game geen PlayStation 4 niveau is grafisch ik zei grafisch ziet het eruit als midden Ps4 games. Verder wat Breath of the wild in mijn ogen goed doet is een bijzondere mooie artstyle te gebruiken. Zoals games als Hollow knight, Hades ori ook gebruiken. Dat vind ik.bij deze game niet. En ik zeg nogmaals dat graphics niet het allerbelangrijkste is. Maar ik vind dat From software games daar eindelijk wel eens stappen in mag zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 13 mei 2022 18:47
    @Snoop213
    Ik ken Gotham knights niet want ik heb het nooit gespeeld. Maar als deze game zich verleend als een soort cinematic game met veel cutscenes en die komen er niet goed uit door de graphics kan ik mij heel goed voorstellen dat de game lelijk is. Want daar moet de game in uitblinken dan. Net zoals bij God of War maar daar is het wel heel goed gelukt.

    De artstyle die zij gebruiken is dan niet jou ding betekent niet gelijk dat het lelijk is want ik vind het namelijk wel heel mooi hoe de game eruit ziet. Met betrekking tot technische problemen bij andere games zullen deze dusdanig irriterend zijn dat ze wel vermeld moeten worden. Zie daarin Pokemon Legends Arceus en dan is dat ook meer dan terecht. Bij Elden Ring was dit te weinig om echt als kritiek punt te zien.

    Als dit de style van FromSoftware is dan hoeven ze daarin geen stappen te zetten. Ze gaan duidelijk voor een bepaalde style die mooi eruit ziet maar ook ruw is zodat bepaalde dingen goed te zien zijn. Dit verleend zich voor deze game perfect en daarom is hun gekozen style zo goed en niet lelijk. We zien bij de volgende game wel weer wat ze er dan van maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 mei 2022 18:52
    @Snafu9 Jij blijft duidelijk deze game verdedigen. Ik vind dit de meest overated game en From software games de meest overated studios van de laatste jaren. Maar goed wij gaan het hier niet over eens raken. Dat geeft ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 13 mei 2022 19:33
    @Snoop213
    Ik verdedig de game omdat het me ook totaal niet stoort en elke game is uniek op zijn eigen manier. Je houdt ervan of niet jij duidelijk niet en probeert erop te bashen. Ik vind het nergens op slaan dat ze overrated zijn omdat Elden Ring nu echt een game is dat dit genre naar een nieuw niveau tilt en dat vind ik erg mooi om te zien. Het opent werelden voor nieuwe gamers in dit genre zo ook ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 mei 2022 20:25
    @Snafu9 Nou diegene die ik ken die het gespeeld hebben vinden het helemaal niet zo bijzonder. Maar ik bash de game niet ik geef aan dat ik die hele From software games overated vind. Heb er een aantal gespeeld. Maar ik vind het nergens bijzonder.