Nieuws
Elden Ring

Elden Ring is wereldwijd al twaalf miljoen keer verscheept

Game kwam op 25 februari uit op consoles en pc

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd al twaalf miljoen exemplaren van Elden Ring verscheept.

Dat heeft Bandai Namco laten weten. Het gaat om exemplaren die wereldwijd aan winkels zijn geleverd, samen met digitale exemplaren die door spelers zijn aangeschaft. Elden Ring kwam op 25 februari uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

In een statement laat regisseur Hidetaka Miyazaki weten dankbaar te zijn aan spelers. "Het is ongelooflijk om te zien om hoeveel mensen Elden Ring spelen. Ik wil namens het hele ontwikkelteam iedereen hartelijk bedanken."

Gisteren bleek al dat Elden Ring de grootste nieuwe IP in Europa is sinds The Division, dat in 2016 uitkwam. In Europa wordt Elden Ring het meest verkocht op pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Savedata kan worden overgezet naar Resident Evil-games op current gen Hideo Kojima ontvangt culturele award van Japanse overheid
42

Reacties op: Elden Ring is wereldwijd al twaalf miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 16 maart 2022 11:47
    Terecht wat een ongelofelijk dikke game. Dit jaar al verwent met horizon en nu met elden ring. Alles aan de game ademt avontuur en verkenning uit. Hier ga ik me helemaal in verliezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 maart 2022 11:52
    44% op pc verkocht, 40% op playstation, 16% op xbox en 0% op de switch, voor wie het interessant vind! Imposante cijfers voor een "te moeilijke" niche game :) Ik hoop van harte dat de westerse devs goeie notitites maken en stoppen met al die irritante markers, questlogs, waypoints en continue handje-vasthouden design van open world games, terug naar de basis: hier is een wereld en verken hem maar en maak je eigen avontuur along the journey!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 16 maart 2022 11:58
    @ali3n8tor 0% op de switch lijkt me vrij logisch aangezien de game daar niet op uitgekomen is :)
    Maar idd eens, handje vasthouden doet voor mij enorm af aan de ervaring.
    Zullen een aantal het er vast weer niet mee eens zijn, maar die discussie is inmiddels wel gevoerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 16 maart 2022 13:10
    @Messtranor Naar wat ik heb gezien is het overgrote deel van de spelers het met je eens - ik ook! - en zijn het maar een handjevol mensen die voor andere mensen willen komen bepalen wat de beste of makkelijkste manier is om een spel in te richten of te spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 16 maart 2022 13:26
    @Witty1889 Je maakt vanuit je eigen bias de aanname dat het maar een handjevol mensen is die wel of niet bepaalde futures in de game wilt hebben terwijl je er nul komma nul zicht op hebt.

    Helaas sinds het begin van de hele Elden Ring discussie is je objectiviteit ver te zoeken. Overigens hoef je je geen zorgen te maken dat er iets meer verandert dan dat de maker van de game wil omdat hij zoals hij zelf al zei zich hier weinig van aan trekt.

    Ook probeert niemand te bepalen hoe je de game mag of moet spelen. Wel mag ik aangeven dat ik het dom vind om te zeggen dat je game makkelijk vind als je level 200 bent. Natuurlijk is het dan makkelijk.

    Ik denk echter dat we in de toekomst wel meer toegankelijkheids opties kunnen verwachten in de games vanwege het grote succes van Elden Ring. Dat gebeurd prakties altijd bij grote successen maar misschien blijft deze Japanse gamemaker bij zijn standpunt op de punten waar ze belangrijk zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 16 maart 2022 14:57
    @004 "Naar wat ik heb gezien" - that is all. Leer lezen. Of is dat nog te lastig, een samengestelde zin?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 16 maart 2022 16:24
    @Witty1889 "Naar wat ik heb gezien". Dat verandert niks aan de stelling die je maakt die op prakties niks is gebaseerd.

    Leer je hersens te gebruiken en je persoonlijke voorkeur los te koppelen van de realiteit. En als je de realiteit niet door statistieken kan onderbouwen mag je ook gewoon zeggen dat je het niet weet. Ik weet ook niet hoeveel mensen er werkelijk een aanpassing qua moeilijkheid willen tegenover degenen die het niet willen. Ik weet wel dat er meerdere reacties per fora waarvan ik er meerdere bezoek zijn met precies deze vraag en dat ze het jammer vinden de game hierdoor niet te spelen. In een andere reactie van je zei je nog dat je GEEN reactie gezien hebt die hierop duid.

    Misschien moet je zelf leren lezen en je eigen gedrag beter onder de loep nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 16 maart 2022 17:17
    @004 "Leer je hersens te gebruiken en je persoonlijke voorkeur los te koppelen van de realiteit. En als je de realiteit niet door statistieken kan onderbouwen mag je ook gewoon zeggen dat je het niet weet." Right back at you, vriend. Wijze woorden waar je nog iets van kan leren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 16 maart 2022 23:22
    @Witty1889 I`m not your friend buddy, ik vind het niet prettig als mensen geen zelfreflectie kunnen toepassen en vermijd ze over het algemeen in het dagelijks leven. Scheelt veel energie.

    Leer je hersens te gebruiken zijn geen wijze woorden en ik zeg ook dat ik het niet weet "Ik weet ook niet hoeveel mensen er werkelijk een aanpassing qua moeilijkheid willen tegenover degenen die het niet willen.". Kom je weer terug uit bij je eigen reactie over lezen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 17 maart 2022 08:35
    @004 Interessant om jezelf te moeten vermijden. Nog interessanter om je eigen uitspraak niet wijs te noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 17 maart 2022 17:55
    @Witty1889 Nee hoor, daar is niks interessants aan het niet wijs noemen van mijn eigen uitspraak. Maar we zullen ook wel verschillen over wat het woord wijs betekent en waar het gepast is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 17 maart 2022 18:09
    @004 Ja, ik denk dat we het DAAR in ieder geval eens over kunnen zijn. :')

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 16 maart 2022 12:39
    @ali3n8tor exact dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 16 maart 2022 13:25
    @ali3n8tor Je hoeft alle opties niet te gebruiken als je niet wilt. Doen mensen bijvoorbeeld in Red Dead Redemption 2 ook.

    Als From Soft dit soort futures gaat weg laten zal ik hun games niet meer kopen omdat ik dan met een notitieblokje dingen moet gaan noteren en dit zogenaamd als brilliant wordt gezien. Dat gaat er bij mij niet in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 16 maart 2022 14:07
    @ali3n8tor
    Opzich eens met die waypoints en handje vasthouden maar een quest log was geen overbodige luxe geweest. Doet ook verder niks af aan de from formule, dat had er prima in gekund. Naam van de NPC en een korte omschrijving, had Breath of the Wild ook en doet niks af aan de sfeer van de game. Sterker nog, een goede questlog werkt sfeer verhogend met goede flavor text.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 16 maart 2022 14:13
    @ali3n8tor Lol, wat heeft dit te maken met westerse of zelfs oosterse developers? De "te moeilijke" niche games word grotendeels door dezelfde developer gemaakt die toevallig uit Japan komt. Het is niet alsof oosterse developers alleen maar dit soort games maken. En gelukkig maar.
    Denk niet dat Rockstar dit zo ziet en denkt: Hmmm, GTA 5 is maar 160 miljoen keer verkocht. Misschien doen we toch iets verkeerds…

    Ik ben blij dat er juist variatie is in type games. Kan me toch niet voorstellen dat we elk jaar dezelfde shooter, racegame of sportgame zouden krijgen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 17 maart 2022 09:15
    @Ryme Nou vooral dat de westerse developers elkaar allemaal kapot kopieren als het om open world games gaat qua hoe ze spelen, imho.. je zou letterlijk de maps en graphics kunnen verwisselen tussen far cry, Asassins creed, Horizon en pretty much dezelfde games spelen als in hun originele opzet, torentje hier, sidequestje daar, unlock dit, unlock dat. Persoonljik vind ik de open world games van vandaag de dag meer checklist-games om af te werken dan dat je zelf de wereld moet afstruinen en ontdekken. Daar had From zo voor kunnen kiezen , en de reacties van de westerse devs (ubi, guerillia onder andere) waren er niet mals om, redelijk afzeiken en nu gaat Elden ring in een even meer als een week tijd kompleet over hun games heen qua sales, en niet zon beetje ook. Dus daarmee hoop ik dat ze een signaal zien om hun eigen open world games uitdagender te maken en niet zo standaard zoals ze zijn geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 17 maart 2022 10:48
    @ali3n8tor Hahaha, waar kan ik die reacties vinden van die Westerse devs? Ben wel benieuwd namelijk. Kan me niet voorstellen dat developers elkaar afzeiken zoals jij zegt.
    Wel grappig dat je Horizon van GW noemt want die heeft alleen een release gehad op PlayStation.
    Assassins Creed en Far Cry zijn allebei van Ubisoft maar de gameplay en settings zijn heel verschillend. Goed voorbeeld is dat de ene een FPS is en de andere third person.
    Elden Ring is ondertussen al iets meer dan twee en een halve week uit. Niet iets meer dan een week.

    Maar goed, andere populaire oosterse game, Zelda, is ook torentje beklimmen, wapens en gebieden unlocken en vele sidequests.
    Dus kan me nog steeds niet vinden in je opmerking over westerse developers.

    Het unieke van From Software is dat ze games maken die behoorlijk moeilijk zijn om uit te spelen maar dat heeft niks te maken waar ze vandaan komen.

    Nou ben ik ook wel benieuwd welke open wereld game van vroeger dan de basis heeft gelegd voor open wereld games zoals je in je eerste comment aangeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 17 maart 2022 15:19
    @Ryme Hier: www.neogaf.com /threads/ ubisoft-and-guerilla-devs-are-salty-over-elden-ring-reviews.1631934/ (wellicht de spaties weghalen want normal een url posten kan nog steeds niet hier ) Japanse devs hebben een hele andere mentaliteit IMHO dan de westerse, gericht op gameplay ipv mtx . Je kunt mij niet wijsmaken dat de laatste x aantal delen van assasins creed en of farcry ook maar enigzins van elkaar verschillen qua opzet in hun gamewereld, het is allemaal copy/paste, en ik zeg niet eens dat dat enorm slecht is maar ik heb die formules nu wel gezien.

    En als je van oude open world games wilt weten, je had zoiets als hunter op de amiga, dat was een keiharde hier is je wereld en zoek het maar uit game, of Outcast, op pc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 17 maart 2022 16:23
    @ali3n8tor Hahaha, dit zijn 3 individuele developers met hun eigen mening over een bepaald technisch onderdeel van het spel. Zo erg vind ik hun uitspraken niet. Het is niet dat ze zeggen dat het spel onspeelbaar is ofzo.

    De gameplay van AC en FC verschillen wel heel veel van elkaar. Ik zou eerder denken dat Zelda op AC lijkt qua gameplay of dat Cyberpunk op FC lijkt.
    Ik heb in geen enkele AC game in een auto gereden over een eiland ofzo. Je had beter AC met Watch Dogs kunnen vergelijken, dan zou k je wel enigszins gelijk geven.

    Maar andere open wereld games van oosterse developers verschillen niet zo heel veel van westerse developers. Kijk naar Yakuza, Metal Gear Solid, Final Fantasy.
    Dus nogmaals ik kan me niet vinden in je opmerking over het verschil tussen oosterse en westerse developers. From Software is gewoon een unieke developer die goed is in dit soort genre games.

    Lol, die games zijn zo oud en naar mijn weten niet zo populair geweest, ik betwijfel dat dat de grondleggers zijn geweest voor open wereld games laat staan voor Elden Ring. Ik denk eerder dat GTA of Elder Scrolls de grondleggers zijn geweest voor open wereld games