Dat heeft Bandai Namco laten weten. Het gaat om exemplaren die wereldwijd aan winkels zijn geleverd, samen met digitale exemplaren die door spelers zijn aangeschaft. Elden Ring kwam op 25 februari uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.
In een statement laat regisseur Hidetaka Miyazaki weten dankbaar te zijn aan spelers. "Het is ongelooflijk om te zien om hoeveel mensen Elden Ring spelen. Ik wil namens het hele ontwikkelteam iedereen hartelijk bedanken."
Gisteren bleek al dat Elden Ring de grootste nieuwe IP in Europa is sinds The Division, dat in 2016 uitkwam. In Europa wordt Elden Ring het meest verkocht op pc.
Reacties op: Elden Ring is wereldwijd al twaalf miljoen keer verscheept
Roy36NL
ali3n8tor
Messtranor
Maar idd eens, handje vasthouden doet voor mij enorm af aan de ervaring.
Zullen een aantal het er vast weer niet mee eens zijn, maar die discussie is inmiddels wel gevoerd.
Witty1889
004
Helaas sinds het begin van de hele Elden Ring discussie is je objectiviteit ver te zoeken. Overigens hoef je je geen zorgen te maken dat er iets meer verandert dan dat de maker van de game wil omdat hij zoals hij zelf al zei zich hier weinig van aan trekt.
Ook probeert niemand te bepalen hoe je de game mag of moet spelen. Wel mag ik aangeven dat ik het dom vind om te zeggen dat je game makkelijk vind als je level 200 bent. Natuurlijk is het dan makkelijk.
Ik denk echter dat we in de toekomst wel meer toegankelijkheids opties kunnen verwachten in de games vanwege het grote succes van Elden Ring. Dat gebeurd prakties altijd bij grote successen maar misschien blijft deze Japanse gamemaker bij zijn standpunt op de punten waar ze belangrijk zijn.
Witty1889
004
Leer je hersens te gebruiken en je persoonlijke voorkeur los te koppelen van de realiteit. En als je de realiteit niet door statistieken kan onderbouwen mag je ook gewoon zeggen dat je het niet weet. Ik weet ook niet hoeveel mensen er werkelijk een aanpassing qua moeilijkheid willen tegenover degenen die het niet willen. Ik weet wel dat er meerdere reacties per fora waarvan ik er meerdere bezoek zijn met precies deze vraag en dat ze het jammer vinden de game hierdoor niet te spelen. In een andere reactie van je zei je nog dat je GEEN reactie gezien hebt die hierop duid.
Misschien moet je zelf leren lezen en je eigen gedrag beter onder de loep nemen.
Witty1889
004
Leer je hersens te gebruiken zijn geen wijze woorden en ik zeg ook dat ik het niet weet "Ik weet ook niet hoeveel mensen er werkelijk een aanpassing qua moeilijkheid willen tegenover degenen die het niet willen.". Kom je weer terug uit bij je eigen reactie over lezen
Witty1889
004
Witty1889
Ziminar
004
Als From Soft dit soort futures gaat weg laten zal ik hun games niet meer kopen omdat ik dan met een notitieblokje dingen moet gaan noteren en dit zogenaamd als brilliant wordt gezien. Dat gaat er bij mij niet in.
The_Stifmeister
Opzich eens met die waypoints en handje vasthouden maar een quest log was geen overbodige luxe geweest. Doet ook verder niks af aan de from formule, dat had er prima in gekund. Naam van de NPC en een korte omschrijving, had Breath of the Wild ook en doet niks af aan de sfeer van de game. Sterker nog, een goede questlog werkt sfeer verhogend met goede flavor text.
Ryme
Denk niet dat Rockstar dit zo ziet en denkt: Hmmm, GTA 5 is maar 160 miljoen keer verkocht. Misschien doen we toch iets verkeerds…
Ik ben blij dat er juist variatie is in type games. Kan me toch niet voorstellen dat we elk jaar dezelfde shooter, racegame of sportgame zouden krijgen…
ali3n8tor
Ryme
Wel grappig dat je Horizon van GW noemt want die heeft alleen een release gehad op PlayStation.
Assassins Creed en Far Cry zijn allebei van Ubisoft maar de gameplay en settings zijn heel verschillend. Goed voorbeeld is dat de ene een FPS is en de andere third person.
Elden Ring is ondertussen al iets meer dan twee en een halve week uit. Niet iets meer dan een week.
Maar goed, andere populaire oosterse game, Zelda, is ook torentje beklimmen, wapens en gebieden unlocken en vele sidequests.
Dus kan me nog steeds niet vinden in je opmerking over westerse developers.
Het unieke van From Software is dat ze games maken die behoorlijk moeilijk zijn om uit te spelen maar dat heeft niks te maken waar ze vandaan komen.
Nou ben ik ook wel benieuwd welke open wereld game van vroeger dan de basis heeft gelegd voor open wereld games zoals je in je eerste comment aangeeft.
ali3n8tor
En als je van oude open world games wilt weten, je had zoiets als hunter op de amiga, dat was een keiharde hier is je wereld en zoek het maar uit game, of Outcast, op pc
Ryme
De gameplay van AC en FC verschillen wel heel veel van elkaar. Ik zou eerder denken dat Zelda op AC lijkt qua gameplay of dat Cyberpunk op FC lijkt.
Ik heb in geen enkele AC game in een auto gereden over een eiland ofzo. Je had beter AC met Watch Dogs kunnen vergelijken, dan zou k je wel enigszins gelijk geven.
Maar andere open wereld games van oosterse developers verschillen niet zo heel veel van westerse developers. Kijk naar Yakuza, Metal Gear Solid, Final Fantasy.
Dus nogmaals ik kan me niet vinden in je opmerking over het verschil tussen oosterse en westerse developers. From Software is gewoon een unieke developer die goed is in dit soort genre games.
Lol, die games zijn zo oud en naar mijn weten niet zo populair geweest, ik betwijfel dat dat de grondleggers zijn geweest voor open wereld games laat staan voor Elden Ring. Ik denk eerder dat GTA of Elder Scrolls de grondleggers zijn geweest voor open wereld games