Nieuws
Elden Ring

Elden Ring inmiddels 16,6 miljoen keer verkocht

Game kwam in februari dit jaar uit

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd inmiddels 16,6 miljoen exemplaren van Elden Ring verkocht.

Dat heeft uitgever Bandai Namco aangekondigd tijdens het bekendmaken van diens kwartaalcijfers. Eind maart waren dat nog 13,4 miljoen verkochte exemplaren. In drie maanden tijd is het spel dus 3,2 miljoen keer verkocht.

Bandai Namco had positieve kwartaalcijfers om te presenteren, wat mede te danken is aan Elden Ring. De omzet is het afgelopen kwartaal met 21,5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De verkoop van games van de uitgever steeg zelfs met 54,6 procent.

Elden Ring verscheen afgelopen februari op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Het spel is ontwikkeld door FromSoftware, de studio achter soulslike games zoals Dark Souls en Bloodborne.

Het spel scoorde een 9,5 op Gamer.nl: "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."

Dit artikel delen:

Lees meer

High on Life uitgesteld naar december Eerste benchmark Intel Arc A580 duikt op
10

Reacties op: Elden Ring inmiddels 16,6 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 19 augustus 2022 08:37
    Wow echt knap en wat een top game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 19 augustus 2022 08:45
    Zit er middenin en geniet echt van deze game. De rare dingen die je tegenkomt terwijl je door de wereld banjert zijn echt geweldig.
    Heb er al uren in zitten en ben nog helemaal niet ver, gisteren pas een tweede boss verslagen maar waar ik bij een andere game ongeduldig wordt van de minimale progressie vind ik het in deze game allemaal goed.
    Heb die tweede boss na pas 15 pogingen verslagen maar voelde na de vijfde poging dat het zo gaan lukken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 19 augustus 2022 10:11
    Mooi dat het Fs gelukt is om het toch aan een grotere menigte te verkopen. Zelf heb ik er niets mee. Een aantal Fs games geprobeerd ik vindt ze ernstig overated. Al weet ik het van deze game natuurlijk niet. Misschien even wachten tot dat die op een online dienst komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 19 augustus 2022 12:30
    @Snoop213
    Ik vind dit eigenlijk de enige FROM game die overrated is. De andere zijn, naar mijn bescheiden mening, wel meesterwerkjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Psyl

    • 19 augustus 2022 16:00
    @Snoop213

    Misschien ligt de moeilijkheidsgraad jou niet. Het is niet voor elke gamer weggelegd.

    Elden Ring is de goty op dit moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 19 augustus 2022 16:18
    @Psyl De moeilijkheidsgraad kan ik wel tegen want bijvoorbeeld in platform en Metroidvaina games vindt ik dat geweldig. Alleen ik vindt bijvoorbeeld Bloodborne als je daar de camera neemt dat is voor mij onspeelbaar. Grafisch vind ik de artstyle niet mooi. Maar goed iedereen zijn smaak is anders. Mijn Goty van dit moment is Olioliworld. En het wordt waarschijnlijk God of War Ragnarok. Maar zo heeft iedereen gelukkig een eigen smaak

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 19 augustus 2022 11:51
    Prima mee vermaakt. Leuke prestatie. Persoonlijk vond ik sekiro en bloodborne leuker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 19 augustus 2022 12:22
    @TiRamySu Vind je de camera in Bloodborne niet extreem slecht. Ik heb het laatst gespeeld. Maar het maakte de game onspeelbaar in mijn ogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 19 augustus 2022 12:51
    @Snoop213 klopt maar die van andere souls games zijn soms ook zo. Vaak als de ruimte te klein is voor de grote van de Boss

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 augustus 2022 14:25
    Mooie game helaas niet mijn ding een aantal van hun games geprobeerd maar kom hou er niet zo van van vaak dood gaan tot je sterk genoeg bent. Wat ik me wel wil weten hoeveek mensen hebben de game uitgespeeld of zijn er mee gestopt van de 16 miljoen mensen.