Op IGN is vandaag een interview verschenen met Didier Malenfant, de baas van Daxter ontwikkelaar Ready at Dawn. Je leest het goed, Daxter wordt niet ontwikkeld door Naughty Dog maar wordt uitbesteed aan een andere ontwikkelaar, waar overigens veel ex-mederwerkers van Naughty Dog werkzaam zijn. Om Daxter mooi op het PSP beeldscherm te toveren heeft Ready at Dawn zelf een engine ontwikkeld: de Ready at Dawn Engine (heel orgineel...). Didier Malenfant: As I mentioned above, we wrote a brand new engine from the ground up to allow us to do the kind of graphics we wanted to see for this game. Think of it as a Playstation 2 emulator for the PSP because our goal all along was to make visuals that were on par with the other games in the series. This is no small feat because the Jak games have always been known for having the best technology around. We took a similar approach with the Ready at Dawn Engine, by aiming really high and making the impossible possible. Verder kan uit het interview geconcludeerd worden dat Daxter een pure platform game is, een beetje zoals het eerste deel van Jak: Jak and Daxter: the Precursor Legacy. Het interview, de screenshots en de filmpjes kun je hier vinden. Met dank aan Sandro voor het melden van dit nieuws.