Nieuws
Zelda

Eerste dlc voor Zelda: Breath of the Wild vanaf vandaag beschikbaar

Verder op avontuur in Hyrule

Geschreven door Lucas May op
De eerste uitbreiding voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild, genaamd The Master Trials, is vanaf vandaag beschikbaar voor Nintendo Switch en Wii U.

In de dlc zit een moeilijkere modus, die alle vijanden een niveau sterker maakt. Zo worden rode Bokoblins de sterkere blauwe Bokoblins. Verder krijgen de vijanden hun health terug, waardoor spelers snel de tegenstanders moeten omleggen. Ook kunnen vijanden een hoger maximum level krijgen dan de normale speelstand.

Verder bevat de eerste contentpack een nieuwe modus genaamd Trial of the Sword, een nieuwe uitdaging waarin Link golven van vijanden moet verslaan in een complex van 45 kamers. Daarbij begint de avonturier zonder uitrusting en wapens. Spelers kunnen de "ware kracht van de Master Sword" ontgrendelen met de Trial of the Sword.

Ook wordt het op de kaart mogelijk om te zien waar de speler in de afgelopen 200 uur speeltijd is geweest. Zo wordt makkelijker te zien welke delen van de kaart de gebruiker nog niet heeft verkend.

Link kan in de uitbreiding ook verschillende nieuwe voorwerpen vinden. Zo wordt een Travel Medallion toegevoegd, die het mogelijk maakt om een plek op de kaart vast te leggen waar altijd snel naartoe kan worden genavigeerd. Het Korok Mask zal het makkelijker maken om de 900 verborgen bladermannetjes in de spelwereld te vinden. Ook zit Majora's Mask, Midna's Helmet, Tingle's Outfit en diverse andere kleding in de uitbreiding.

The Master Trials is onderdeel van de Expansion Pass, die voor 19,99 euro te koop is. Hierbij inbegrepen zit ook de verhalende dlc die later dit jaar verschijnt.

Zelda

Dit artikel delen:

Lees meer

The Mage’s Tale Story of Seasons: Trio of Towns in oktober naar 3DS
12

Reacties op: Eerste dlc voor Zelda: Breath of the Wild vanaf vandaag beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • El Ninjo

    • 30 juni 2017 10:12
    Wanneer komt Nintendo met meer info over de verhalende DLC?

    De huidige DLC is naar mijn mening maar magertjes; alle voorgaande delen van Zelda hadden nog geen DLC, daar kon je via het verhaal gaandeweg het meesterzwaard z'n ware kracht ontsluiten, in BOTW ervoor betalen?

    BOTW is een geweldige game, maar de keus om het dit keer via betaalde DLC te moeten doen is een misstap, ook dat de DLC niet los verkrijgbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 juni 2017 11:06
    @el-ninjo

    Maar bij de andere Zelda's was het ook wel meer gewenst om het Master sword zijn ultieme kracht te hebben voor je naar het eind kon gaan.
    Bij Breath of the wild is dat niet.
    Dus ja je moet betalen voor die ultieme kracht, maar het klinkt dramatischer als dat het is, want het is nergens voor nodig om te hebben.
    Als het nu noodzakelijk was en dat je dan geld moet betalen is belachelijk.
    Nu is het een keuze.
    En of men het jammer, belachelijk, schandalig of geweldig vind, niemand verplicht je.
    En ik vind Breath of the wild nergens aanvoelen als een halve afgemaakte game.
    En daar komt bij dat je niet betaald voor enkel de kracht, maar voor een soort van kerker met 45 kamers waar je ongewapend langzaam moet proberen doorheen te koken en de wapens gebruikt die je daar vind.
    Mogelijk ook wel wat puzzel werk, dus ik vind dit nog wel heel interessant.
    Dat is groter dan welke kerker( shrine of beast) in Breath of the wild. Bijna groter dan allemaal bij elkaar. Lol
    Dus niet enkel de kracht van het zwaard, maar een flinke uitdaging op je kunnen( die ook in hard mode te doen is) voordat je die kracht krijgt.

    Daarbij vind jij het een misstap, maar de vraag is hoeveel fans hebben die dlc al niet gekocht voordat ze goed en wel gespeeld hadden. Ik denk stiekem veel.
    Dus wat jij een misser noemt kan voor Nintendo een commercieel slimme keuze zijn.

    Daarbij doet elke studio dit tegenwoordig dus men moet eens stoppen met klagen of allemaal massaal niet meer kopen. Maar ja we gaan wel massaal een map pack kopen bij call of duty waar je 3 of 4 maps krijgt die soms ook remakes zijn van eerdere. Ja en dat is het geld wel waard.

    En ben eerlijk, als de studio geld verdient kunnen ze in de toekomst meer goede games maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 30 juni 2017 13:06
    @watashi-wa-maurice-desu Betalen voor de ultieme kracht? Heb ik iets gemist? Het is een 'extra' tov wat het nu is. Je zou ook kunnen stellen dat Nathan Drake de 'ware kracht' van z'n wapens krijgt als je alle losse DLC koopt … maar da's onzinnig. Het master sword heeft een duidelijke rol en duidelijke functie in BOTW en de ultieme kracht is dat het … SPOILER… wezens onder invloed van Ganon verslaat. Dat wel zeggen, normaal heeft het zwaard een aanvalskracht van 30, en in de buurt van 'duistere wezens' een aanval van 60.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 juni 2017 13:33
    @jaapgoose

    Ik bedoelde eigenlijk dat je moet betalen voor wat nintendo toevoegd aan het zwaard.
    Dat had ik misschien anders moeten omschrijven maar als je leest had je ook gezien dat ik enkel reageer op die andere reactie.
    Die zegt namelijk dat je de ware kracht dus moet kopen in BotW. Dus ik gebruikte enkel zijn bewoording om duidelijk te maken dat wat het ook is, het is optioneel en niet noodzakelijk voor deze game.
    Geeft aan dat lezen en begrijpen als ik iemand tag moeilijk is. En dat dat niet wil zeggen dat ik het zelf ook zo zou noemen, maar ik gebruikte die term om het gewoon duidelijk en begrijpend te maken.

    Daarbij denk ik dat nintendo het oplaad deel van het zwaard laat verdwijnen na dat je de trial doorstaat. Dat heb ik nog nergens gelezen hoor, maar enkel een gevoel want ik zou niet weten wat ze werkelijk willen toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 30 juni 2017 14:42
    @watashi-wa-maurice-desu Yeah, well, that's just, like, your opinion man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 juni 2017 16:07
    @el-ninjo

    Daar heb je helemaal gelijk in.
    En gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde denken. De wereld was dan verrekte saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -JK-

    • 30 juni 2017 10:54
    ik ben benieuwd of ze iets gaan doen met een deel van het dagboek van Zelda dat in een toren van het kasteel ligt.
    Daar omschreef ze dat er onder 5 pilaren nog veel meer type andere gaurdians waren opgeslagen. en dat ze in het kasteel geen van deze pilaren kon vinden, laat het nu net zo zijn toen ganon tevoorschijn kwam dat ook deze 5 pilaren uit de grond schoten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 juni 2017 11:16
    @-jk-

    Dat zou wel vet zijn.
    Maar aangezien ze het hebben over helden van weleer lijkt me dat niet.
    Maar wie weet.
    Kan ook een verwijzing zijn naar een vervolg.
    Of wie weet wat Nintendo nog in petto heeft voor Breath of the wild.
    Na december is alle DLC opgebruikt en het zou toch jammer zijn als dan 4 jaar lang niks met deze game word gedaan( in afwachting van de volgende grote Zelda) terwijl de game roept om nieuwe aanvullende dingen.
    Zou me niks verbazen als er een 2e set DLC zou komen. En afhankelijk van de eerste wordt bepaalt of die dan de moeite wasrd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 30 juni 2017 13:33
    Iets wat in vorige delen al bestond nu als DLC toevoegen… Ik zie weer een moneygrab.
    Er is geen ontkomen meer aan.
    Hogere moeilijkheidsgraad, survival dungeon, map history tracker en een paar items(die ook vast nog niet waren bedacht voordat het spel werd released).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 30 juni 2017 14:42
    @mrhotshot85 tuurlijk was alles vantevoren al bedacht. Notabene kocht ik de uitbreiding gelijk bij aanschaf erbij.

    Moet ik je ook melden dat de game zijn geld meer en meer dan waard was en ik nergens het gevoel had dat er zaken uit leken te missen. Nu brengen ze extra content uit waaronder sterkere vijanden, passen hier de aanvalskracht van wapens op aan en geven nog een dikke challange. Komt bij dat dit maar een deel van de dlc is, er komt later in het jaar nog veel meer.

    Dit is in mijn ogen hele nette dlc, niet opnieuw betalen voor eerder verkochte of geprogrammeerde Maps of auto's, speciale Skins of wapens ed. Ik ga er van uit dat het geld aan die dlc well spent is. Heb er in ieder geval zin in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 juni 2017 16:13
    @jumpman

    Zo zie ik het ook.
    Ook al is het van te voren bedacht en al gepland als extra, het voelt niet alsof ze het bewust uit de game hebben weg gehaald.
    Dus mogelijk is dat ook niet maar hebben ze dit gewoon meteen erbij bedacht als extra.

    En als er een game is die voor mij afgelopen jaren echt de moeite waard was is het deze wel.
    Kocht er zelfs blind een switch voor. Ik heb nog nooit op voorhand een Nintendo console gekocht.
    Duurste aankoop voor 1 game ooit. Maar het geld meer dan waard. En ik kocht ook meteen de DLC. Zodra ik hoorde dat het incl een grote 'kerker' uitbreiding en een nieuw verhaallijn zou zijn wist ik dat ik die 20 er wel voor uitgeef.
    Er zijn mensen die geven nog wel 100en euro's uit aan games als candy crush.
    Hoe kunnen mensen dan zeggen dat Zelda deze 20 euro niet waard is. Lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 2 juli 2017 07:13
    Moeilijkheidsgraad is echt goed omhoog geschroefd. Moet nu zelfs strategisch een aanval opzetten. Op vijanden afrennen en rammen werkt niet meer zo goed. Nu kan eindelijk de echte uitdaging beginnen.