Nieuws
Captain America

Eerste details Marvel-game van Amy Hennig mogelijk uitgelekt

Game wordt vanavond sowieso onthuld

Geschreven door Michel Musters op
De eerste details over de nieuwe Marvel-game waar Amy Hennig met Skydance Media aan werkt zijn mogelijk uitgelekt.

MCU Status, dat allerlei geruchten rondom Marvel verzamelt, meldt dat Hennigs game zich afspeelt gedurende de Tweede Wereldoorlog. Captain America en Black Panther zouden de handen ineenslaan om Hydra te verslaan. Daarbij zou het spel zich richten op het verhaal en de avontuurlijke actie. Eurogamer meldt inmiddels soortgelijke berichten te hebben vernomen.

Vorig jaar werd al aangekondigd dat Skydance Media en Hennig, die voorheen aan de Uncharted-games werkte bij Naughty Dog, een Marvel-game ontwikkelt voor Disney. Officiële details van het spel zijn nog niet onthuld. Daarnaast werkt Hennig ook aan een Star Wars-game.

Vanavond om 22:00 uur Nederlandse tijd wordt de Disney & Marvel Games Showcase live op internet uitgezonden. Hier worden diverse aankomende games van Disney en Marvel getoond. Hennigs Marvel-game is daar sowieso een van.

Dit artikel delen:

Lees meer

Alone in the Dark wordt als een spookhuis Nieuwe Battlefield-studio van EA en Halo-bedenker heet Ridgeline Games
13

Reacties op: Eerste details Marvel-game van Amy Hennig mogelijk uitgelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 9 september 2022 08:07
    Ik ben benieuwd naar die game. Hopelijk zien we ook vanavond voldoende gameplay van de aangekondigde games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 9 september 2022 08:49
    Ik haat al die verschillende verhaallijnen. wtf is dit nu weer? blackpanther zat niet in ww2 als je de films volgt. Sinds Endgame lijkt het met Marvel alleen maar bergafwaards te gaan. af en toe was er wel wat leuks maar over het algemeen is het niveau zoveel lager dan dat het was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 9 september 2022 08:55
    @-JK-
    Ze gebruiken, uiteraard, niet de films als basis maar de comics, zoals het hoort. En daar was Black Panther gewoon aanwezig WW2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 9 september 2022 09:14
    @The_Stifmeister Je merkt vast dat ik een mainstreamer ben in het geval van Marvel. Ik snap dat de commics leading zijn en vind het ook erg jammer dat het dan niet 100% matched met de films. Voor mij zorgt dat voor ruis en ongenoegen. Maar hopelijk kunnen er ook mensen blij zijn met de keuzes die gemaakt worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 9 september 2022 09:46
    @-JK-
    Ik snap best dat je het jammer vindt dat de films niet volledig de strips volgen, maar om diverse redenen is dat gewoon niet mogelijk. Met name de filmrechten en de jarenlange comics continuity, maar er bestaan in de strips duizenden karakters, waar je er waarschijnlijk een hele hoop van niet boeit. Veel karakters waren een product van de tijd waarin ze verschenen en dat werkt niet altijd meer. De films leent bijvoorbeeld het een en ander uit Marvel's Ultimate Universe, een lijn die rond de eeuwwisseling werd geintroduceerd voor mensen die in de wereld van de comics wilden duiken, zonder dat ze zestig jaar aan continuity moesten leren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RedBiohazzerd

    • 9 september 2022 11:09
    @-JK- Sowieso zit het Marvel universum soms heel verwarrend in elkaar. Als je puur op de films af gaat, dan mis je echt heel veel m.b.t. verhaallijnen en informatie. Dus ik begrijp het wel dat wanneer je alleen de films kijkt, je zoiets hebt van wtf gebeurt er allemaal xD. Alleen is het niet mogelijk om exact de comics te volgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 9 september 2022 09:12
    @-JK-
    Mag ik aanraden om dan niet in de comics te stappen? Want die lopen al 83 jaar en daar is ook al meerdere malen van alles veranderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 9 september 2022 09:17
    @Rainking Ja daar zal ik dan ook niet aan beginnen, thx voor de waarschuwing :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 9 september 2022 09:31
    @-JK-
    Hahaha, top!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 9 september 2022 15:15
    @-JK- voor je head cannon om het makkelijker te maken. Er was altijd een Black Panther, want de rol wordt steeds doorgegeven aan een opvolger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 9 september 2022 09:34
    Om Marvels verhaallijnen bij te houden, moet je of student of werkloos zijn volgens mij. Dat bijbenen lukt mij niet meer, met al die films en series. Sterker nog. Ik kijk ze nauwelijks meer, terwijl ik wel van superhelden films hou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 9 september 2022 20:05
    @mhnl1979
    De games staan volledig los van de films… is toch niet zo ingewikkeld om te begrijpen, lijkt mij. Daarnaast gaat het om een historische versie van Black Panther, Chanda, de grootvader van T'Challa (de rol die Chadwick Boseman heeft gespeeld).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 9 september 2022 13:17
    Ik vind haar geweldige verhalen schrijven/regisseren, vooral die van de Legacy of Kain serie!