Nieuws
Assassins Creed Mirage

Eerste beelden Assassin's Creed Mirage getoond

Terug naar de basis

Geschreven door Ruan Moleman op
Ubisoft heeft tijdens de Ubisoft Forward-presentatie Assassin's Creed Mirage officieel uit de doeken gedaan.

Informatie over Mirage werd afgelopen weken al gelekt en vorige week dinsdag bevestigde Ubisoft het bestaan van Assassin's Creed Mirage. Tijdens de Forward-presentatie was het dan eindelijk tijd om meer van de game te tonen.

De game speelt zich af in Bagdad en begint tijdens de gouden eeuw van de stad in het jaar 861. Spelers kruipen in de huid van Basim Ibn Ishaq, die we kennen uit Assassin's Creed Valhalla, dat zich twintig jaar na Mirage afspeelt. In Valhalla zien we Basim als een meester assassin, maar daarvoor was hij slechts een straatdief. In Bagdad ontmoet hij Roshan - ingesproken door actrice Shoreh Aghdashloo en leider van de Hidden Ones. Roshan wordt de mentor van Basim en traint hem tot volwaardige assassin. 

Ontwikkelaar Ubisoft Bordeaux laat weten veel inspiratie te halen uit de eerste Assassin's Creed. Zo is het verhaal stukken lineairder en legt de gameplay focus op stealth. Basim heeft verschillende tools tot zijn beschikking zoals mijnen en gifblaaspijltjes. Hoewel de rpg-elementen uit vorige games niet meer aanwezig zijn, kunnen spelers alsnog hun tools upgraden. 

Parkour is ook op de schop genomen. Zo kan Basim verschillende palen gebruiken om de hoek om te draaien of om grote afstanden af te leggen door zichzelf te lanceren. De gameplay van Mirage moet sneller en leniger worden, niet alleen bij parkour, ook bij de combat. 

Assassin's Creed Mirage verschijnt in 2023 voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S en pc. Een precieze releasedatum werd niet gegeven, maar eerdere geruchten wijzen op een release in de lente.

Dit artikel delen:

Lees meer

Assassin's Creed Infinity brengt spelers naar Japan Bekijk hier vanaf 21:00 uur de Ubisoft Forward-livestream
39

Reacties op: Eerste beelden Assassin's Creed Mirage getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 10 september 2022 22:06
    Fuckin hyped. Al 15 jaar lang mooi om een AC fan te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gerfromnl

    • 10 september 2022 22:39
    @coola Ja die gameplay demo was erg vet? Oh nee Ubisoft kwam met een CGI trailer dat is best droevig te noemen als je game volgend jaar dient uit te komen. Verder heb ik medelijden met de mensen die deze rotzooi in elkaar moesten zetten. Want Mario and Rabbids Sparks of Hope was erg tof. Maar had ik zelf willen ontdekken. Skull and bones is mislukt. En de games die tussen Skull and bones en Ac zaten waren het aanzien niet waard. Ze hadden toch wel iets beters kunnen brengen dan dit. Voor een game die eigenlijk dit jaar had uit moeten komen is het vreemd dat ze niets nieuws van Avatar hadden. Nog steeds geen nieuwe trailer van pop remake. De rumoured 2D Prince of Persia. Waar is in zijn eigen game Rayman gebleven. Waar was een nieuw vet IP. En ik ben het met je eens ik ben ook hyped voor die ac game. En voor Mario and Rabbids. Maar voor de rest toont het bedrijf het volledig kwijt te zijn. En is het geen schim meer van het oude Ubisoft waar je af telde voor hun E3 Show. Ik hoop eigenlijk dat de Embracer group naast de westerse Square ips ook wat vergeten Ubisoft ips kan kopen zoals een Rayman. Maar ik wachten op de gameplay van Mirrage die kwam niet en de 2 andere ac games waren al uitgelekt. Dus een 1.5 verspilt van mijn weekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 september 2022 22:54
    @gerfromnl 1,5 uur van mijn weekend die ik nooit meer zal vergeten door Assassin's Creed Mirage, Red en Hexe.

    Mirage ga ik na zien van cinematic trailer de Collectors edition van pre orderen wanneer het kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gerfromnl

    • 10 september 2022 23:04
    @coola Leuk maar die laatste 2 dat gaat niet voor 2024 uitkomen. Waren voor mij persoonlijk nietszeggende trailers. Hoe tof de settings ook kunnen zijn. En Mirrage Waarom lukt het Ubisoft niet als de game volgend jaar komt om ons een toffe demo voor te schotelen. We hebben alleen echt een lange gameplay trailer gekregen van Mario and Rabbids Sparks of Hope. Dat is toch wel erg karig voor een 1.5 uur lange presentatie. Disney was ook niet best op die Mickey Mouse game na. Maar die was binnen 23 minuten klaar. Ze hadden beter Mario and Rabbids Sparks of Hope, Skull and bones, En ac mirrage gameplay en teasers van de laatste 2. Dan waren ze in 40 minuten klaar geweest. En was het minder langdradig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 10 september 2022 22:16
    Wacht maar op game play en de miljoen bugs die er in zitten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 10 september 2022 22:26
    Ik had toch op zn minst wat echte gameplay verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 10 september 2022 22:37
    De cgi zag er leuk uit, maar eerst zien dan geloven. Wel zin in een Back to the roots gameplay

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 10 september 2022 22:39
    Gelukkig zit hier het RPG element van de recente games niet meer in.

    Mag hopen dat dit _echt_ terug gaat naar de originele formule!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gerfromnl

    • 10 september 2022 22:47
    @archangel1110 Nou die toekomstige games gaan weer verder waar Ac gebleven is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 10 september 2022 23:26
    @gerfromnl Ja, helaas wel … :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 10 september 2022 22:42
    Wanneer komt nou een nieuwe goeie splinter cell.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 10 september 2022 22:44
    @mightybundy daar hoopte ik ook op

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gerfromnl

    • 10 september 2022 22:47
    @mightybundy of een nieuwe Rayman.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 10 september 2022 23:27
    @mightybundy denk dat we er halverwege volgend jaar pas iets gaan van vernemen (mits er een E3 is )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 10 september 2022 22:44
    Een compactere AC die terug naar de roots gaat. Sign me up. Zag dat het hoofdverhaal zo een 17-20 uur duurde wat voor mij wel een sweetspot is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 10 september 2022 23:09
    Maar Shohreh Aghdashloo!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 september 2022 23:24
    @LarsCornelis

    Geweldige actrice met een aparte maar toch ook heerlijke stem

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 11 september 2022 00:13
    @LarsCornelis Beste tijd gehad. Ze klonk als ze een laryngectomie heeft gekregen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 11 september 2022 01:00
    @Heer Mida ik weet niet hoe je hoort te klinken als je strottenhoofd is verwijderd, maar als je dan klinkt als Shohreh, mogen ze mij morgen nog inplannen voor de operatie!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 september 2022 01:02
    @LarsCornelis

    Hier nog een. Dan hoor ik mij zelf ook graag praten. Met de stem die ik nu heb is het afschuwelijk xD