Spellen bestaan, net als de meeste computerprogramma's, uit zeer veel complexe regels code. Een foutje is dan ook zo gemaakt. Om te voorkomen dat gamers met niet-werkende spellen opgescheept zitten, gaat men eerst uitvoerig op "bug hunt," waar geprobeerd wordt de meest kritieke bugs te vinden en te elimineren. Keith Schaefer, ontwikkelaar van Medal of Honor: Pacific Assault, vertelt in dit verslag, met wat voor bugs hij te maken krijgt, hoe hij ze oplost en hoe z'n werkdag er verder uitziet. Best interessant om te lezen!12:14 PM: There's a bug where the collision on a character model doesn't match the visual model for certain animations. Jeff Leggett, our AI lead, has isolated a repeatable case. Since I worked on the character collision recently, can I take a look? Sure. 12:37 PM: The physics collision doesn't seem to be in the same place as the visual collision. Jason thinks it might not be a collision issue but a client-server issue (even our single player game uses some of the client-server code), so I'm going to move onto a bug where exploding planes leave pieces floating in the air while he fixes this.

Er staat niet bij waarom de demo is uitgesteld