Het managen van een online massive player netwerk is niet bepaald makkelijke kost. In tegenstelling tot 3D-shooters waar na elke uitlogging je weer vanaf 0 begint, krijg je als Community Manager met spelers te maken die vaak een online leven hebben opgebouwd. Hoe los je namelijk fouten op in een wereld die continu groeit en waarin elke miniscule verandering voor onbalans in de speelwereld kan zorgen?

RPGvault pakte een dag uit het leven van Community Manager 'Maria Hamilton', die momenteel werkt aan de lancering van Westwood's Space MMORG 'Earth and Beyond' en met soortgelijke problemen te maken krijgt. In een kort dagboek krijg je een idee van haar dagelijkse activiteiten aan het spel.10:00 a.m. I usually have a meeting around this time of the morning. Today it's the Leads' Meeting, where everyone who heads up a department gets together to discuss where we stand on the project, and to prioritize what needs to get done in the next few days. Our upcoming submission to of Earth & Beyond to EA is on everyone's mind. We always submit the final Earth & Beyond code to EA for review before we master the product. That should happen in the next week or so, and everyone is working at a frenzied pace to pass this quality check. Another big topic of conversation today is the status of our internal multi-shard testing. In about a week or so, we'll be moving from a single public test server to multiple ones. It's a huge milestone for the project and that, combined with submitting to EA, has everyone working overtime.Het hele dagboek is op RPGvault te vinden.