Nieuws
Anthem

EA heeft nog steeds vertrouwen in Anthem en BioWare

'Genoeg reden om te blijven investeren'

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Andrew Wilson, de directeur van EA, zegt dat EA nog steeds vertrouwen heeft in Anthem en BioWare. Hij legt uit dat vooral de endgame-content van het spel voor problemen heeft gezorgd, maar ziet genoeg reden om te blijven investeren in het spel.

Anthem beloofde een singleplayer-ervaring van BioWare te combineren met co-op actie die is te vergelijken met die van Destiny. Toch leidden onder andere de vele technische problemen en het slechte loot-systeem van het spel tot matige reviews. EA-directeur Andrew Wilson zegt echter in een interview met GameDaily.biz dat EA vertrouwen blijft hebben in Anthem en BioWare.

Hoewel veel spelers konden genieten van de gameplay in Anthem, is het volgens Wilson vooral de endgame-ervaring waar het spel de mist in ging. Anthem moest zich namelijk richten op zowel het verhaal als de online-modus, maar dit bleek een grotere uitdaging te zijn dan verwacht voor BioWare. "We hebben twee groepen spelers, die het spel om verschillende redenen spelen. Wanneer deze twee groepen samenkwamen in de endgame-content dacht iedereen: 'Dit gaat niet werken'", aldus Wilson.

Ondanks de vele problemen, zegt Wilson dat het kernprincipe van Anthem genoeg reden biedt voor EA om te blijven investeren in het spel. Ook heeft EA nog altijd alle vertrouwen in BioWare, dat door Wilson wordt vergeleken met filmregisseur Steven Spielberg. "Niet elke film van Spielberg is een succes, maar het zou dom zijn om geen vertrouwen te hebben in zijn volgende film", aldus Wilson.

Dit artikel delen:

Lees meer

Wolfenstein: Youngblood bevat tot 30 uur aan content We gaan los in Apex Legends en Fortnite op GameDay!
27

Reacties op: EA heeft nog steeds vertrouwen in Anthem en BioWare

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 21 juni 2019 14:33
    Maar niemand heeft meer vertouwen in EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Huh

    • 21 juni 2019 14:39
    @casualkiller spreek voor jezelf aub.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 21 juni 2019 14:54
    @Huh nou nadat ik die dame heb zien brabbelen over "suprise mechanics" moet ik zeggen dat EA bij mij ook weinig klaar speelt. Hij mag ook voor mij spreken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 21 juni 2019 15:24
    @Huh voor mij mag Casualkiller ook spreken. Heb alleen maar wantrouwen wanneer ik iets met de tekst EA zie staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 21 juni 2019 16:02
    @Huh
    Volledig mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 21 juni 2019 15:39
    @casualkiller

    Eerlijk gezegd spreek jij nu toch wel redelijk voor het gross van de gamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 juni 2019 16:19
    @coola yep. behalve voor huh dan ;D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Huh

    • 22 juni 2019 20:34
    @casualkiller @coola, knap hoor dat jullie dat zo weten. Chapeau!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 22 juni 2019 06:48
    @casualkiller
    Ik heb het volste vertrouwen in EA dat ze volgend jaar weer een update van Fifa eruit knallen voor de volle mep met microtransacties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 22 juni 2019 18:39
    @casualkiller eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quorumz

    • 21 juni 2019 15:29
    Er zijn genoeg youtube filmpjes te vinden met de bende die EA achterlaat (star wars battlefront 2, battlefield v content, apex legends content en hoge seasonpass met grinden en natuurlijk anthem..)

    Dus Bioware zorg dat er normaal legendary loot valt ipv 1 op de 100 miljoen kans terwijl de zon en de maan op 1 lijn staan en de paashaas rondhuppelt en zorg dat je sneller meer content hebt..(het is dan ook jammer dat de verwachte (euh wanneer?) cataclysm update een timed event is..)…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 21 juni 2019 15:43
    EA, nr. 5 op de lijst van meest gehate bedrijven van de U.S.
    Op trustpilot krijgen ze 1 ster.
    Ach ze brengen ook goeie games uit: Deadspace, Star Wars: TOR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 21 juni 2019 16:31
    Mensen vergeten zo snel. Volgend spel met een mooie CGI trailert staan zein de rij om te pre-orderen voor de extra Pokemon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 22 juni 2019 17:56
    @Oxymorphone zit je wel bij het juiste artikel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 21 juni 2019 16:32
    Ik heb anthem een uurtje gespeeld en het is naar mijn mening de slechtste game van het jaar, echt verschrikkelijk wat een poepgame… na battlefield 4 heeft EA geen goeie/leuke game meer gemaakt

    Wel heeft de nieuwe star wars fallen order mijn intresse gewekt en lijkt het een hele toffe oldskool singleplayer star wars game te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 22 juni 2019 09:15
    @Mr_joystick88 dat uurtje is juist super goed (imo) was een vette intro en het verhaal bleek veel belovend.. weet niet wat jij heb gezien in dat uurtje maar dat is heel iets anders dan mij iig haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 23 juni 2019 00:36
    @Mr_joystick88
    Ik denk dat de bedrijfsmentaliteit van EA uitstekend is in het verkloten van een potentieel zeer goede Star Wars game.
    Keep your hopes down, is mijn advies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dondervuist

    • 21 juni 2019 17:01
    Ach ieder zijn mening he ben nog steeds Starwars fan speel Battlefront 2 nog steeds met plezier en jah Anthem ook heb ook nog steeds vertrouwen dat het wel goed komt

    Battlefield is in mijn ogen achter uit gegaan na Battlefield 4

    kwa loot vindt ik Anthem reuze mee vallen het is een grind dat was vanilla wow ook als je iedereen 100% loot geeft is het snel over helemaal (jah ik geef het toe) met tot nu toe zo weinig content ik zeg als je de beste loot wilt moet je er ook wat voor doen maar jah dat ben ik 🤪

    Dankzij de E3 wel mooi mooie games kunnen kopen van de Origin store complete mass effect saga, alle dragon age en alle crysis een vriend Battlefront 2 kado gedaan samen met Anthem 😛

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KoningDriessen

    • 22 juni 2019 03:37
    @Dondervuist in dat laatste zit denk ik het meest wrange. Iedereen kent bioware als fantastische worldbuilders en vertellers. Iedereen hoopte op een nieuwe serie als ME of DA.

    Als ik voor mezelf spreek vond ik het idee van anthem wel tof, een schitterende grote wereld waar je als een soort iron man door heen vloog leek me fantastisch. Als dit gecombineerd werd met de wereld opbouw en verhalen van bioware zou mij heel leuk lijken.

    Toen het een multiplayer looter shooters bleek te zijn werd ik wat sceptisch. BW was nou niet echt een studio die hiervoor geschikt leek. De bèta was een enorme deceptie. Toen heb ik besloten om het spel niet te kopen.

    Als dan later berichten naar buiten komen hoe het productieproces verliep word je bijna boos, teleurgesteld of gewoon verdrietig als fan.

    Het mismanagement binnen bioware is niet alleen ea aan te schrijven, zeker niet. Desalniettemin krijg je het gevoel at de studio die sommige van jouw favoriete titels gemaakt heeft deze richting is opgeduwd en daarmee kostbare tijd heeft verloren om iets te maken wat je wel leuk vind.

    En dat is nou juist het gevoel wat je soms krijgt bij EA. Dat hun studio's moeten inspringen op de nieuwste trends, een BR in battlefield, een looty shooty in een bioware game of de eeuwige surprise boxen in hun sport titels. Alles reactionair niks innovatief.

    Dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk. EA is niet de enige die zich hieraan schuldig maakt en een studio moet soms keuzes nemen om verder te komen. Diep van binnen wil je dat ze verder gaan met waar ze goed in waren.

    Dit kan een beetje overkomen als gebrabel en dat klopt, ik ben niet helemaal nuchter als ik dit schrijf. Wat ik schrijf komt wel uit het hart

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 21 juni 2019 19:34
    Ze hebben ook vertrouwen in Lootboxes…