Nieuws
Electronic Arts

'EA brengt klassieke franchise terug'

Onthulling is mogelijk later vandaag

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts zou binnenkort een klassieke franchise terugbrengen, zo claimt insider Tom Henderson.

De VGC-journalist meldde dat vannacht op Twitter. Het zou gaan om een franchise waar gamers vroeger dol op waren, maar hints naar om welke franchise het gaat geeft hij niet.

Gamers speculeren er sinds de tweet van Henderson op los. Franchises als SSX, SimCity, Burnout en Road Rash worden veelvuldig genoemd. Vooralsnog is dit echter alleen speculatie.

Henderson claimt dat EA "morgen" een aankondiging doet. Aangezien de tweet vannacht is gemaakt, kan hij daarmee mogelijk in de loop van vandaag bedoelen.

Electronic Arts is er tegenwoordig niet vies van om klassieke franchises van een comeback te voorzien. Zo werkt de uitgever aan een reboot van Dead Space en keert ook Skate terug.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep nu beschikbaar als losstaande game Nieuwe Fifa 22-patch nu ook voor consoles verkrijgbaar
31

Reacties op: 'EA brengt klassieke franchise terug'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    mole28

    • 9 november 2021 15:17
    Road rash of de Strike serie zou leuk zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 10 november 2021 09:52
    @mole28 Desert Strike, damn dat is lang geleden. Ik weet nog dat ik die toen op de Amiga speelde. Wat een vette game was dat toen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 9 november 2021 15:48
    Ik hoop Road Rash, maar denk SSX of Burnout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 10 november 2021 08:51
    @clandestine666
    Zou alle 3 leuk zijn, maar gezien we een ijsje zien gok ik op SSX. Wat zeker wel mijn grootste voorkeur heeft :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 9 november 2021 15:49
    Command & Conquer? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 november 2021 10:52
    @Paxopoxo Ja, echt 1000x JA. Ik mis CC

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 9 november 2021 16:30
    Pro Evolution Soccer!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 november 2021 16:47
    Ik hoop op Def Jam reboot met de engine van deel 1 en 2 niet Def Jam icon

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 10 november 2021 00:41
    @hulstpower das zeker een goede heb deze games echt heel grijs gespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 9 november 2021 16:49
    Hebben zij ook niet Dungeon Keeper in bezit? Zou vet zijn als ze daar wat tofs mee deden, ben die cashgrab app op de playstore nog niet vergeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 9 november 2021 16:50
    Command & Conquer PLEEEEEEEEEEEASE.
    De studio die de remaster heeft gemaakt is een aantal maanden terug van een intern project afgehaald omdat een uitgever ze had benaderd. De geruchten daar zijn Dune of C&C.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 november 2021 10:53
    @WvA Dune zou natuurlijk een goeie optie zijn nu de franchise weer hot is met de film die het goed doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 11 november 2021 12:14
    @Messtranor Klopt, hoewel ik dan eigenlijk had verwacht dat die inmiddels al aangekondigd zou zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MarzoriuM

    • 9 november 2021 16:50
    Dungeon Keeper…?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 9 november 2021 17:23
    Wing Commander

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 9 november 2021 18:13
    Remake van NFS Underground 2!!!!!!!! Of toch als je mag hopen NFS Underground 3!!!!!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • eggbom8

    • 9 november 2021 18:40
    Laat het please Command and Conquer zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 9 november 2021 18:54
    Tiberian sun of ra 2 graag!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 9 november 2021 18:59
    Rogue Squadron?
    Empire at War?
    Dark Forces?
    Jedi Outcast?
    X-wing?
    Kotor?
    Tie Fighter?
    X-Wing Alliance?
    The Force Unleashed?
    Rebel Assault?
    Oftewel… DOE NOU EINDELIJK IS EEN KEER IETS MET DIE MUDERFOKIN STARWARS LICENCTIE EA!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 9 november 2021 22:20
    Amen @kr1z