"Nee, ik vind het niet zielig voor Activision, ze gaan op dit moment gewoon vreselijk de fout in", aldus Riccitiello. "Zonder te negatief te worden over een directe concurrent, wil ik graag iets vertellen over het scenario dat zich afspeelt wanneer je je klanten kwijt begint te raken. Je gaat dan van je medewerkers onmogelijke dingen vragen, om zo toch nog twee of drie jaar winst te kunnen maken op eerder behaalde successen."

Merkwaarde

"Ik weet hoe dat scenario eruit ziet omdat EA zelf ook in zo'n situatie heeft gezeten. Drie jaar geleden kwam er nauwelijks geld binnen en hadden de aandeelhouders hun vertrouwen in ons opgezegd. De gamer haatte ons, de investeerders waren niet gelukkig en de motivatie van onze werknemers was dramatisch. Maar sinds die tijd hebben we veel van de gamers terug weten te winnen en zijn we over het algemeen heel blij met wat we doen. Een vriend van me definiëerde merkwaarde als de tijd die verstrijkt tussen het moment dat iemand je merk afkraakt en het moment dat iemand anders opstaat om het te verdedigen. Dat duurt bij ons soms nog geen minuut", vervolgt Riccitiello.