Nieuws

E3 is dit jaar volledig geannuleerd

Organisatie richt zich op een terugkeer van de beurs in 2023

Geschreven door Michel Musters op
E3 is dit jaar volledig geannuleerd - de beurs wordt zowel fysiek als digitaal niet gehouden.

Dat heeft organisatie ESA laten weten aan diens partners. Het nieuws kwam naar buiten via Will Powers van Razer PR, maar inmiddels heeft de ESA zelf ook een statement naar buiten gebracht. "We gaan al onze energie steken in het houden van een fysieke en digitale E3 volgende zomer. Of je er nou vanaf de beursvloer of vanaf je favoriete apparaat van wil genieten, de 2023-show moet de gemeenschap, media en industrie terug bij elkaar brengen in een compleet nieuwe format en interactieve ervaring."

Het was in eerste instantie de bedoeling dat ESA de E3 dit jaar zowel fysiek als digitaal door zou laten gaan. De fysieke beurs werd in 2020 helemaal niet gehouden en in 2021 alleen digitaal. Tot het laatste moment zouden er gesprekken zijn gehouden over een mogelijke digitale editie, maar er zou bij uitgevers te weinig interesse zijn geweest.

Het feit dat E3 niet doorgaat, bleek voor veel bedrijven en media een goed moment om te praten over alternatieve plannen voor dit voorjaar. Zo kondigde IGN de terugkeer van Summer of Gaming in juni aan, waarin verspreid over meerdere dagen nieuwe trailers en game-aankondigingen worden gedaan. Ook Summer Game Fest van The Game Awards-presentator Geoff Keighley keert terug, zo werd op Twitter herbevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft komt mogelijk met familieplan voor Xbox Game Pass Kojima Productions gaat naar een nieuw kantoor
10

Reacties op: E3 is dit jaar volledig geannuleerd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    warcryptic

    • 1 april 2022 08:49
    1 April! ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 1 april 2022 08:59
    @warcryptic precies wat ik dacht ;)
    En mocht het dan toch echt waar zijn, dan denk ik dat dit het einde is van de E3 zoals we die V.C. kenden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 april 2022 09:18
    @mole28 Nee dit nieuws kwam gisteren officieel al naar buiten. Maar E3 is al jaren dood. Vorig jaar was het op een paar aankondigingen na sloeg het nergens op

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 1 april 2022 12:27
    @Snoop213

    Waar kwam dit gisteren al officieel naar buiten dan? Want buiten een tweet Overveen mail heb ik nergens iets zien voorbij komen.

    En een evenement als E3 lijkt me niet enkel een mailtje te versturen en niet massaal op social media ook uitleggen wat er gaande is toch?
    Kan zijn dat ik heel veel gemist heb hoor want ik ben ook niet echt gaan zoeken maar serieus heb ik nergens waar ik check iets hierover gehoord behalve deze tweet dir hier gedeeld wordt.
    Dus wat mij betreft kan dit nog altijd een grap zijn want zo massaal weet het vanuit de organisatie op eender welke social media niet gedeeld.
    Niet wat ik zie en ik heb nu nog even zelf op de E3 Facebook en hun site gekeken en daar staat nog steeds kijk uit naar 2022

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 april 2022 13:08
    @watashi wa maurice desu. Nou als je E3 cancelt intypt op google krijg je heel veel resultaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 1 april 2022 17:35
    @watashi wa maurice desu. De tweet in het artikel heeft als timestamp 31/3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 1 april 2022 09:58
    Zou het gek vinden als dit een 1 april grap is, omdat het al jaren slecht gaat met die beurs. Wel jammer overigens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 1 april 2022 10:03
    Of het nou E3 is of het initiatief van Keighley, ik hoop dat de verschillende partijen toch de koppen bij elkaar steken. Om toch in een niet al te lange periode wat mooie showcases samen te stellen. Heeft toch altijd wat speciaals, zo'n week met grote aankondigingen. Het bekende 'kerst voor gamers' :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 1 april 2022 11:38
    Met de huidige generatie games vol met betaal bullshit is dat de beste optie. Heeft weinig met gamen meer te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Brancovitc

    • 1 april 2022 20:45
    Van uitstel komt afstel