Nieuws

Dying Light 2: Stay Human uitgesteld naar februari 2022

Game had eigenlijk op 7 december dit jaar uit moeten komen

Geschreven door Michel Musters op
Dying Light 2: Stay Human is uitgesteld naar 4 februari 2022.

Dat heeft Techland aangekondigd. De game stond eigenlijk gepland voor een release op 7 december dit jaar. Het spel komt nog altijd naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Steam en Epic Games Store.

Volgens CEO Pawel Marchewka begint het einde van de ontwikkeling van het spel in zicht te komen. "Om de game op het niveau te krijgen die we voor ogen hebben, hebben we echter meer tijd nodig om het te polijsten en te optimaliseren." Ergens volgende maand moeten de pers en content creators hands-on gaan met de pc- en consoleversies van de game.

Zoals in het eerste spel komen de geïnfecteerde 'zombies' 's nachts in groten getale naar buiten. Vergeleken met het origineel is het 's nachts nog veel gevaarlijker om rond te lopen. Sowieso zijn de straten eigenlijk te gevaarlijk om rond te lopen, waardoor het aan te raden is dat spelers zich over de daken van gebouwen voortbewegen. Aan de andere kant kunnen 's nachts gebouwen verkend worden, aangezien de geïnfecteerden er dan niet schuilen. Spelers kunnen het spel ook coöperatief doorlopen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe PS5-update met M.2-ssd-ondersteuning komt morgen uit Nieuwe Asus-moederborden stappen mogelijk direct over op DDR5
8

Reacties op: Dying Light 2: Stay Human uitgesteld naar februari 2022

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Heccer_NL

    • 14 september 2021 15:32
    Jammer maar liever dit dan een broken game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 14 september 2021 15:35
    Jazeker nog een keertje -.-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 14 september 2021 15:55
    @RIOdeMIO Dit is wat, de 4e keer? 5e keer? Echt kansloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 14 september 2021 17:56
    @WvA Wat ik erger vind is dat ze hem nog zo laat uitstellen. In die laatste paar maanden zou je echt wel al een duidelijk beeld moeten hebben van het eindproduct. Zal wel dikke crunch geweest zijn om hem nog af te krijgen. Heb er alsnog wel zin in hoor, snap alleen heel dat management daar niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 14 september 2021 20:05
    @Quintex Precies, en je zou verwachten dat na zo veel uitstel ze een keer zouden leren. Op het einde zou het echt ''its done when its done'' moeten zijn. Overigens vrees ik alsnog voor vele bugs, ondanks al dat uitstel. Ik vond deel 1 leuk, maar door al dit vage gedoe heb ik eigenlijk geen interesse meer in deel 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheHatedOne

    • 14 september 2021 15:44
    Jammer maar zolang het de game ten goede komt mogen ze van mij wel.
    Dying Light speel ik nog steeds.

    Eens kijken of het lukt tegen die tijd een PS5 te bemachtigen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • calivaty

    • 14 september 2021 15:53
    Niet geheel onverwacht aangezien het echt een gigantische zooi blijkt te zijn bij deze ontwikkelaar. Slecht leiderschap, constant wijzigen van visie, etc etc. In februari verscheen een pittig artikel hierover. Voor de liefhebbers even googelen op: ''Report: Techland Is Bleeding Talent Due To Autocratic Management, Bad Feedback, And Lack Of Direction'' Ik mag de link helaas niet posten.

    Als groot fan van deel 1, vrees ik echt dat deze game ongelooflijk tegen gaat vallen. Deze ontwikkelaar lijkt door het succes van het eerste deel erg naast zijn schoenen te zijn gaan lopen en zich verslikt te hebben in een veel te ambitieus project. Na jaren van ontwikkeling zag ik tijdens de laatste events nu niet echt iets vernieuwends wat al deze vertragingen kan rechtvaardigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 14 september 2021 23:44
    Och waar maken jullie je druk om. Je weet stiekem in je achterhoofd toch dat er een aantal keer uitstel standaard voortaan gebeurd. Als je dat in je achterhoofd houd, met de instelling de game komt wanneer hij klaar is maakt het je leven een stress minder. Dit is de trend! Release datum? Some day, when where ready…