Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
Zelda Breath of the Wild

Dungeons Zelda: Breath of the Wild wijken af van formule

Geen item meer dat special voor een dungeon is bedoeld

Geschreven door Jacco Peek op
Game Infomer heeft een exclusief artikel uitgebracht over de dungeons in The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dungeons wijken enigszins af door het ontbreken van items die je normaal bemachtigt om de eindbaas te verslaan.

Al sinds de NES-versie van Zelda is het zo dat een item benodigd is om een dungeon door te spelen en de eindbaas te verslaan. Volgens Game Informer is dit echter niet meer het geval. In de uitgebreide speelsessie die zij hadden dook geen dergelijk item op en waren telkens de gebruikelijke wapens genoeg om een dungeon te doorlopen.

Andere aspecten aan de dungeons wijken ook af van de voorgaande games. Zo zijn ze volgens Game Informer kleiner dan bijvoorbeeld die in Twilight Princess, maar aanzienlijk groter dan de Shrines, waarvan er meer dan honderd verspreid liggen over Hyrule. Ook is de kaart nu een 3D-model en ontbreek het kompas. Volgens producer Ejji Aonuma zullen spelers dan eerder verdwaald raken, in plaats van dat ze direct de locatie van de eindbaas zullen zien.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild verschijnt op 3 maart voor de Nintendo Switch en de Wii U. Vorige week verscheen een komisch videointerview met Miyamoto en Aonuma op Game Informer.

Bron: Game Informer

Dit artikel delen:

Lees meer

Battlefield 1-Winter Update verschijnt deze week Ubisofts 'games als service': fijn of niet? - Gamer.nl-Podcast 106
8

Reacties op: Dungeons Zelda: Breath of the Wild wijken af van formule

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Mrhotshot85

    • 10 maanden geleden
    Dus in plaats van diepte in game mechanics halen ze de kompas weg zodat het nog enigszins lang duurt voordat je de game hebt uitgespeeld.

    Meer dan 100 dungeons? Dan heb ik al meteen het idee dat het eerder een grind zal zijn dan een avontuur. Zullen wel allemaal random generated zijn met een aantal mobs, beetje loot en een eindbaas(je). Klinkt erg repetitive als je het mij vraagt.

    Net als bij de Switch komen voor deze nieuwe Zelda ook alleen maar minder goede berichten binnen. Maar goed dit is allemaal nog vooroordeel, we moeten nog even geduld hebben en dan zullen we zien of deze Zelda titel de legende kan voortzetten. Ik hoop nog steeds van wel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spicious

    • 10 maanden geleden
    @Mrhotshot85
    Nee niet meer dan 100 dungeons, het zijn Shrines. Deze zijn ook niet random gegenereerd en deze bevatten voornamelijk de puzzels en zijn kleiner dan de echte dungeons. Tot dusver weten we dat er in ieder geval 4 echte dungeons zijn. Er is trouwens wel gameplay van shrines te vinden, die geven wel een goede impressie van wat ze precies zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 maanden geleden
    Ik vind het op zich wel mooi dat het niet zo structuur is als altijd al was.
    Nu kun je tenminste iets doen als je ergens naar toe gelopen bent in plaats van dat je perse weer naar de andere uithoek moet omdat je nog niet genoeg verschillende wapens hebt om daarna weer dat pokke eind te lopen om dan die ene dungeon te doen.
    Nu net dat geeft wat meer gevoel van vrijheid. En minder dat je aan het handje van dungeon 1 naar 2 dan naar 3 etc geholpen word( en moet worden vanwege de items).

    Hoop ik.
    Hahahha ik zeg vooral hoop ik omdat het nog maar moet blijken.

    (Edit) wat autocorrect foutjes weg gegumd)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 10 maanden geleden
    @watashi wa maurice desu. Ik snap wat je bedoelt. Ik heb dus hetzelfde. Ik heb toch elke keer weer mijn eigen verwachtingen en die liggen vandaag de dag best hoog. Komt natuurlijk ook door de games van de laatste jaren want die leggen de lat steeds hoger. Maar van een Zelda titel mogen we toch wel het beste verwachten?
    Dus ik hou ook mijn hart vast en hoop dat dit niet de eerste teleurstelling van 2017 gaat worden. Want het wordt wel weer eens tijd om ons te kunnen verdwalen in een epic Zelda game als je het mij vraagt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimwa

    • 10 maanden geleden
    @Mrhotshot85
    Van een echte zelda die maar om de zoveel jaar eens uitkomt mag je het beste verwachten vind ik.
    Het is geen fifa of cod die elk jaar uitkomt, dus de lat moet gewoon hoog liggen voor Nintendo.
    En meestal maken ze het wel waar. Ik heb nog steeds goede verwachtingen maar je weet maar nooit.. Maar ik zal hem 100% zeker kopen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 maanden geleden
    @Mrhotshot85

    Ik heb hem toch al in preorder staan.
    Maar ik houd mijn hart nog wel een paar weekjes vast hoor.
    De lat ligt hoog bij mij maar ik hoop bij Nintendo ook.
    Dit is hun release game.
    Alles mikken ze op dit als succes.
    Zelfs andere switch games komen niet uit in deze eerste periode vermoedelijk vanwege Zelda.
    Laat het dan in ieder geval ook echt die moeite waard zijn dat het een console release op zichzelf kan dragen.

    Maar mijn hart word nog even extra geducttaped en getyrepped( of hoe je dat ook moet schrijven, Lol).

    Maar we mogen toch op zijn minst een extreem goede adventure game verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 10 maanden geleden
    Alleen maar goed die veranderingen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inforza

    • 10 maanden geleden
    ik vind t jammer dat ze van dit zijn afgestapt.. Het wapen of item dat je vind in die dungeon hoort bij de puzzel om door een dungeon te komen naar de baas.. De dungeonboss mag dan van mij wel iets moeilijker.. in de meeste zelda games behalve Zelda II op de nes kwam je in de 1e poging al voorbij de baas.. maar dat was ook een aparte game, waar je bij game over helemaal weer vanaf t begin het spel mocht gaan spelen..

    In twilight princess die boss waarbij je met dat plateautje langs de muren moet bewegen had ik een paar pogingen meer voor nodig, die boss uit de water temple in the ocarina of time was iets lastiger dan de anderen. Maar ik heb liever meer pogingen nodig dat ik moet uitzoeken hoe de boss verslagen moet worden dan dat elke boss in de 1e poging neergaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.