Dungeons Zelda: Breath of the Wild wijken af van formule | Gamer.nl

Dungeons Zelda: Breath of the Wild wijken af van formule | Gamer.nl

Game Infomer heeft een exclusief artikel uitgebracht over de dungeons in The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dungeons wijken enigszins af door het ontbreken van items die je normaal bemachtigt om de eindbaas te verslaan.

Al sinds de NES-versie van Zelda is het zo dat een item benodigd is om een dungeon door te spelen en de eindbaas te verslaan. Volgens Game Informer is dit echter niet meer het geval. In de uitgebreide speelse ie die zij hadden dook geen dergelijk item op en waren telkens de gebruikelijke wapens genoeg om een dungeon te doorlopen.

Andere aspecten aan de dungeons wijken ook af van de voorgaande games. Zo zijn ze volgens Game Informer kleiner dan bijvoorbeeld die in Twilight Prince , maar aanzienlijk groter dan de Shrines, waarvan er meer dan honderd verspreid liggen over Hyrule. Ook is de kaart nu een 3D-model en ontbreek het kompas. Volgens producer Ejji Aonuma zullen spelers dan eerder verdwaald raken, in plaats van dat ze direct de locatie van de eindbaas zullen zien.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild verschijnt op 3 maart voor de Nintendo Switch en de Wii U. Vorige week verscheen een komisch videointerview met Miyamoto en Aonuma op Game Informer.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou