Al zeven jaar is het spel in ontwikkel en nog steeds is er geen zicht op een releasedatum. We hebben het natuurlijk over Duke Nukem: Forever het spel wat op de markt verschijnt "when it's done". Van 3DRealms krijgen we weinig informatie te horen over de voortgang, vandaag heeft George Broussard echter toch weer wat gemeld.

Een moedige fan had namelijk 10 vragen op het forum gezet, en gevraagd of George hier op wilde reageren. In de gebruikelijke korte antwoorden stijl zijn de vragen beantwoord zonder al te veel informatie vrij te geven. Meest opvallende uitspraken zijn dat 3DRealms ook dit jaar niet op de E3 aanwezig zal zijn, ze nog druk aan het bughunten zijn en dat zelfs na zeven jaar nog niet alle wapens een naam hebben. >>1.) How would you classify "development" at this point with DNF being the engine is basically done? Going fast? Steady?

Steady. Creating new stuff every day and putting it in the game. Constant, forward progress.

>>2.) How is the engine bug wise? Are you happy with the stability? Have there been alot of bugs? Easy to get rid of them?

There are very few rendering/core engine bugs. The recent past has been spent just on optimizations and squeezeing every millisecond we can out of things.

Het is onvoorstelbaar dat de titel nog steeds niet verschenen is. Maar ja, 3DRealms wil het spel pas op de markt brengen als het kwalitatief voldoet. En dat is voorlopig dus nog "when it's done".