Nieuws
Diablo

Duitse advertentie maakt melding van Diablo 4

Zien we meer op Blizzcon?

Geschreven door Michel Musters op
Een advertentie in een magazine wijst er mogelijk op dat Diablo 4 binnenkort wordt onthuld.

In het Duitse magazine GameStar staat een advertentie, zo wordt gemeld op Reddit, voor een boek met concept art genaamd The Art of Diablo. Volgens de advertentie bevat het boek vijfhonderd verschillende tekeningen "van Diablo, Diablo 2, Diablo 3 en Diablo 4". Dat is opvallend, want Diablo 4 is nog nooit aan de buitenwereld getoond.

Het is niet voor het eerst dat er geruchten zijn rondom Diablo 4. Afgelopen juni meldde de Franse krant Le Monde dat Blizzard Diablo 4 toonde binnen de muren van de Franse afdeling van de ontwikkelaar.

Vorig jaar gingen er tevens geruchten dat Diablo 4 onthuld zou worden op Blizzcon. Dat gebeurde toen niet, en Blizzard liet achteraf weten dat dit ook nooit op de planning stond. Blizzcon wordt dit jaar op 1 en 2 november gehouden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Crusader Kings 3 officieel aangekondigd Ontwikkelaar Days Gone start pre-productie volgende game
14

Reacties op: Duitse advertentie maakt melding van Diablo 4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • HunterSeeker

    • 21 oktober 2019 08:56
    owyea, diablo 4 mobile :P
    Ik denk dat ze ook wel iets over de remaster van WC3 gaan laten weten op Blizzcon (want daar zijn ze ook al een poos mee bezig zeg)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 21 oktober 2019 08:57
    Hoop dat dit waar is. Diablo vond ik vroeger altijd leuk. Helaas vind ik deel 3 niet zo heel bijzonder. Vond het toch niet echt meer diablo ofzo. Hopelijk maken ze 4 ook weer meer zoals deel 1 en 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 21 oktober 2019 10:37
    Maar kun je ook uitleggen wat dat betekent? Want in mijn ogen is Diablo 3 akelig hetzelfde als Diablo 2… maar dan zo enorm gepolijst dat het saai begint te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 21 oktober 2019 11:25
    @gimbal2 Nou diablo 1 en 2 hadden bijna hetzelfde interface met health en mana. Diablo 3 had alleen the witch doctor maar mana en de rest wat anders. In diablo 1 en 2 vond ik ook heel je skill system en inventory beter bij het spel passen en makkelijker. Nog een puntje wat ik bij 3 minder vind is dat sommige gedeeltes er voor mij helemaal niet meer diablo achtig uitzien. Voor mij was diablo echt zo'n half verlaten dorp en dan de kerkers in. Bij diablo 3 is het ook zoveel gewoon boven de grond lopen. Bij diablo 2 was er ook wel meer bovengronds maar toch vond ik dit nog meer in de diablo stijl. Het verhaal vond ik ook maar vaag bij deel 3 was meer gewoon op dingen in hakken dan dat je echt een verhaal volgde voor mijn gevoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 21 oktober 2019 14:09
    @gimbal2 Ondanks dat de games in hetzelfde genre liggen waren er voor mij grote verschillen. De loottables en items waren beter en leuker, de levels, sfeer, gore, donkerheid, graphics, bossruns en het meest nog wel de classes en abilities in vergelijking met 3. Inhoudelijk is het lastig uit te leggen.

    Ouder worden en dat het niet meer nieuw is heeft er ook mee te maken alleen vond ik D3 toch best wel de plank mis slaan als opvolger van de voorgaande delen ondanks dat het in principe een goede game was.

    Het idee komt bij me op dat Diablo en Diablo 2 gemaakt werden door mensen die het leuk vonden om deze game te maken waar Diablo 3 meer overkomt als een game die als opvolger werd uitgebracht en ondanks de proffs die bij Blizz werken op alle verschillende vlakken die nodig waren om deze game te maken toch de passie misten erbij omdat dit misschien niet hun kindje was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 22 oktober 2019 16:58
    @004
    Diablo 3 was ook veel te cartoony. Ik hou meer van dat grauwe uit Diablo 1 en 2.
    Verder vind ik het niet leuk dat in Diablo 3 de ene na de andere legendary dropt. Een legandery zou zeldzaam moeten zijn. Net als in deel 1 (en volgens mij ook in deel 2)?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DutchDice

    • 21 oktober 2019 14:27
    @hubertje Ben het met je eens,3 was ook veel te druk en flashy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mephisto93

    • 21 oktober 2019 14:44
    @hubertje diablo 3 was men eerste die ik speelde…toch 2x gekocht ( ps3/ps4) en moet zeggen dat het een super spel was. (Voor de noobs onder diablo dan)

    Later dan toch 2 geprobeerd…maar persoonlijk vond ik het niks. Maar kan ook liggen omdat ik console gameplay gewent ben. Maar heb het negatieve richting D3 nooit echt kunnen begrijpen, maar zal wel aan mij ligge :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 21 oktober 2019 17:26
    @mephisto93 Denk als ik bij D3 was ingestapt dat ik er hetzelfde over zou hebben gedacht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer

    • 21 oktober 2019 16:32
    helemaal na de D3 patch vond ik het fantastisch.. en ik vind het nog steeds fantastisch. Toch om maar 'die olifiant' in de kamer te noemen: de mensen vinden WoW classic niet voor niets fantastisch. .. Een spel moet MINDER vriendelijk en vergevingsgezind zijn.. MINDER gepolijst en vooral meer tijd en moeite kosten.. Ik hoop dat Blizzard beseft.

    Dat is ook met D2. Diablo 2 met zijn skill trees.. met zijn talloze verschillende builds.. was een wereld spel. Misschien niet volmaakt maar ik het is het enige spel wat ik letterlijk 2x heb moet kopen 'omdat de cd versleten was' … bizar. Van mij D4 komen.. en volmaakt of niet.. ik weet zeker dat ik hem weer koop :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 21 oktober 2019 17:33
    @Archer Ik zou na Classic te hebben gespeeld graag een combo van elementen zien overdragen naar retail WoW.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 21 oktober 2019 18:19
    Doe mij maar path of exile

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 22 oktober 2019 16:59
    @dezwarteziel Dat is persoonlijk. Geef mij maar Diablo 1, of 2. Of Grim Dawn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 22 oktober 2019 11:06
    Dat word sparen voor een krachtige Tablet xD