Hoewel de meeste mensen in Europa momenteel volledig gericht zijn op het WK voetbal, gebeuren er ook nog andere zaken om ons heen. Zo is de Nintendo DS Lite afgelopen weekend gelanceerd. Hoewel een start van 35.000 verkochte exemplaren gedurende de eerste twee dagen niet spectaculair is, mag het zeker een geruststellend en veelbelovende hoeveelheid genoemd worden. Zoals gezegd hebben een hoop mensen momenteel niet zoveel aandacht voor zaken als games en bovendien heeft Nintendo er ook geen grote marketing campagne achter gehangen. Bovendien moeten we niet vergeten dat het hier om een redesign gaat van reeds bestaande hardware. Het is dus in feite geen compleet nieuwe console.

Ter vergelijking, de orginele Nintendo DS verkocht in dezelfde tijdsperiode van twee dagen een hoeveelheid van 87.000 stuks. Dit was in maart van vorig jaar. Volgens analysten zegt de huidige hoeveelheid verkochte DS Lites niet zoveel over het totale aantal wat aan het einde van dit jaar afgezet zal zijn. Mensen die 'm nog niet gekocht hebben, zullen dit doen zodra hun aandacht van het voetbal afgewend is en wanneer er weer meer interessante games verschenen zijn, waaronder natuurlijk New Super Mario Bros die niet meer heel erg lang op zich laat wachten. De launch van de DS Lite heeft de verkopen van de originele DS en de PSP niet beïnvloed. De oorspronkelijke DS heeft dit gebrek aan assimilatie vooral te danken aan de introductie van het roze model die momenteel samen met de game Nintendogs: Daschund & Friends over de toonbank gaat. De originele DS heeft in de UK momenteel een installed base van 1,3 miljoen stuks. In Japan is de Lite sinds z'n debuut in maart, al 2,2 miljoen keer verkocht. Allemaal leuke info voor de cijfer-fetisjisten onder ons, dachten we zo.