Nieuws
Pokémon Let's Go

Drie Pokémon-games voor Switch onthuld

Pokémon Let's Go! Pikachu en Eevee en Pokémon Quest

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft drie Pokémon-games voor de Switch onthuld, waarvan één per direct beschikbaar is.
De rpg's Pokémon Let's Go! Pikachu en Eevee verschijnen op 16 november op Switch. De games nemen spelers mee naar de regio uit de eerste generatie Pokémon, Kanto. In de ene game vergezelt Pikachu spelers, terwijl het in de andere game Eevee is.


Daarbij zijn er diverse elementen uit de mobiele titel Pokémon Go die hier terugkeren. Zo kunnen spelers met de Joy-Cons PokéBallen gooien. Ook kunnen de 151 Kanto-pokémon die gevangen zijn in Pokémon Go overgezet worden naar de Let's Go!-games. Er zit verder één compleet nieuwe pokémon in de game.

Beide games zijn ook compatibel met een nieuwe accessoire, de PokéBall Plus. Deze controller kan gebruikt worden om de complete game te spelen en functioneert ook als Pokéwalker. Wanneer pokémon gevangen worden, trilt de bal echt.


Pokemon Lets Go
Pokemon Lets Go
Pokemon Lets Go
Pokemon Lets Go
Verder is vanaf vandaag de free-to-play adventure Pokémon Quest beschikbaar voor Switch. Ook hierin zitten de pokémon uit de originele Kanto-regio, maar dan in kubusvorm. Het spel speelt zich af op een nieuw eiland genaamd Tumblecube Island, met veel geheimen en items om te vinden. Met Power Stones kunnen de eigenschappen van pokémon aangepast worden.


De game kan nu gratis gedownload worden voor Switch. Ergens in juni verschijnt de game ook op iOS en Android.

Tot slot werd er via een persconferentie ook nog bekendgemaakt dat er in de tweede helft van 2019 een compleet nieuwe core Pokémon-rpg voor Switch verschijnt. Deze 'core rpg' moet meer lijken op de huidige handheldgames dan bovengenoemde games. Tijdens de persconferentie werd de vergelijking tussen de nieuwe Switch-game en Pokémon Sun en Moon getrokken.


Het is deze rpg die vorig jaar op E3 werd genoemd. Op de Japanse website van de Let's Go-games wordt echter wel bevestigd dat deze games de nieuwe mainline Pokémon-games zijn.

Lees ook: De 10 beste games voor Nintendo Switch

Dit artikel delen:

Lees meer

Seizoenspashouders kunnen nu aan de slag met Far Cry 3 Classic Bethesda hint naar Fallout-aankondiging
22

Reacties op: Drie Pokémon-games voor Switch onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Lord Ganon

    • 30 mei 2018 09:12
    Mooie trailer. Wel heb ik zo mijn twijfels over de invulling van het verhaal en de gameplay mechanieken. Goed om te zien dat Nintendo wel met zijn tijd probeert mee te gaan. Het is gewoon een hele slimme zet om Pokémon go spelers naar de Switch te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 30 mei 2018 09:28
    @Lord Ganon Er is nog zo weinig bekend, gewoon lekker afwachten. Eerlijk gezegd zie ik niet de meerwaarde van het ontbreken van een battle systeem bij het tegenkomen van Wild Pokémon.

    Maar dat komt allemaal wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wazp

    • 30 mei 2018 09:54
    @Quintex ontbreken van een battle systeem? Ik neem aan dat je wilde Pokémon gewoon kan bevechten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 30 mei 2018 10:58
    @wazp Nope, alleen ballen gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wazp

    • 30 mei 2018 11:23
    @DaVinkie hmm beetje jammer.. dan nog maar een jaartje wachten op de nieuwe RPG.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 30 mei 2018 09:17
    Oh! En ik kan niet wáchten op de ‘Wii’ filmpjes waarbij volwassenen hun joy con, of nog beter hun pokéball, dwárs door hun tv gooien! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ocima

    • 30 mei 2018 09:22
    Drie games? Ik zie er meer twee :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 30 mei 2018 09:26
    Ik ga deze waarschijnlijk halen. Een Omega-Ruby achtige game, wat ik het beste design vond tot nu toe, met Pokémon waarmee je kan reizen door de wereld. Geen gedoe met nieuwe, minder sterke Pokémon designs, maar gewoon de oude set. Als het ware een remake van Pokémon Red.

    Twee puntjes ben ik benieuwd naar. Als eerste, zorgt het overzetten van Pokémon Go Pokémon niet voor een verstoring van de balans in het spel? Bijvoorbeeld qua levels? Ze komen in een of ander PARK terecht, dus is dat gescheiden van de rest van de spelwereld?
    Ik hoop ook dat de Pokémon Go-manier van wilde Pokémon vangen kan worden uitgezet (wat, zoals ik heb gelezen, mogelijk was bij Ultra Sun).

    Kortom, ik hoop op een "kale" remake van Red. Al kan ik de vernieuwing wel waarderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 30 mei 2018 11:04
    @timtim96 Je hoopt op te veel. Het wordt een remake van Pokémon Yellow met Pokémon GO features in plaats van normale features, deze kun je dus niet uitzetten. Je moet tegen wilde Pokémon aanlopen om met ze te 'vechten'. Vangen doe je door alleen een bal te gooien, je kunt ze niet verzwakken. Gevechten met trainers zijn versimpeld doordat Stats zich waarschijnlijk meer zoals Pokémon GO gedragen. Kortom, een versimpelde versie van een al simpel concept.

    Mijn hoop is in ieder geval gevestigd op de titels van volgend jaar. The Pokémon Company heeft aangeduid op een breder publiek te mikken met deze titels en dat fans volgend jaar een traditionelere ervaring kunnen verwachten. Ik hoop dat dit betekent dat de versimpeling die de afgelopen jaren heeft opgetreden in de core-games hiermee een beetje wordt teruggedraaid. Pokémon is altijd al makkelijk geweest, maar speelt de laatste tijd zichzelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 30 mei 2018 12:51
    @DaVinkie Dat jij dat allemaal uit dit filmpje kan halen. Wonderbaarlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 30 mei 2018 13:01
    @timtim96 de trailer, de hele conferentie, gaming journalisten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 30 mei 2018 10:02
    nou hopelijk word dien core pokemon dan een dikke third person rpg met vette dungeons en puzzels want dit ziet er uit als een iets nooiere 3ds titel. ik hoop echt op een toffe uitgebreide verhaal gedreven pokemon game. Niet schuin van boven iig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 mei 2018 10:14
    Dus er zijn 4 games aangekondigd. De free to play game, de 2 games in de Lets go serie en dan nog die core rpg volgend jaar?
    Dat is ineens heel veel pokemon.
    Als ik eerlijk ben kijk ik dan het meeste uit naar de core rpg. Als die het meeste op de handheld versies lijkt dan lijkt me dat de meest pokemon waardige game.
    Maar fans van die pocket monsters kunnen in ieder geval veel gaan vangen op de switch dit en volgend jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 30 mei 2018 10:38
    @watashi wa maurice desu. Ik zeg expres in de titel onthuld, de Let's Go-games en Quest zijn onthuld. Op de nieuwe mainline titels moeten we nog even wachten :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 mei 2018 12:20
    @MichelMusters

    Ja Ik bedoelde het eigenlijk ook niet dat jij het fout deed. Want ik snap dat die core rpg geen onthulling heeft.
    Het was meer een verbazing van mijn kant dat nintendo niet 1 maar meerdere games van pokemon aankondigde. Ik had er maar 1 verwacht maar dit zijn er ineens een handvol. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 30 mei 2018 12:50
    @watashi wa maurice desu. Dat is ook weer zo! Ik vind het persoonlijk een slimme zet van Nintendo. Haal de casual Go-spelers en nostalgische volwassenen binnen met Let's Go, en dan volgend jaar de nieuwe gen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 mei 2018 23:28
    @MichelMusters

    Heel slimme zet. Eerst meer mensen naar switch lokken via de Mobiele app en daarna volgend jaar meer pokemon core rpg games verkopen.
    Maar dan moeten deze Lets go serie wel goede games zijn anders kan dit plan ook falen. Maar ik vermoed dat ze voor mainstream ‘gamers’ wel goed zullen worden. Hopelijk ook interessant voor de rest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 30 mei 2018 11:07
    @watashi wa maurice desu. Als je GO Pikachu en GO Eevee als twee games telt, dan hebben ze waarschijnlijk vijf games aangekondigd met de core rpgs van volgend jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 mei 2018 12:20
    @DaVinkie
    Toe maar, nog meer. Lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 30 mei 2018 11:30
    Nog even afwachten op wat meer gameplay beelden. De trailer was wat mij betreft niet overtuigend. Ziet eruit alsof het voor een groot deel Go! elementen bevat, waar ik niet van wakker lig.

    Als het goed is komen de "echte" RPG's volgend jaar pas uit, of tenminste dat krijg ik mee op verschillende sites van anderen. Wat meer á la Pokemon Blue/Red/Silver/Gold en ga zo maar de hele rit maar af.