IGN heeft een preview geschreven van de Xbox versie van Dragon's Lair 3D. Het eerste deel stamt al weer uit 1983, in dit schitterende jaar werd niet alleen ik geboren, maar verscheen deze game dus in de arcadehallen. DragonStone en Blue Byte gaan deze game nu dan vertalen naar de moderne 3D taal. Het zal niet alleen voor de Xbox verschijnen, ook andere platforms zullen er aan moeten geloven. Deze versie moet dezelfde balans aan adventure en actie bevatten als het eerste deel en dezelfde 'cartoon'-sfeer geven aan de game. Dit spel staat voor de PC gepland in het tweede kwartaal van 2001, de Xbox port wordt dan ook rond de release van de console zelf verwacht.In terms of gameplay, Dragon's Lair 3D will deliver a much more substantial experience than the original, while still keeping the same arcade pacing. You'll get weapons, potions and powerups, you'll explore rooms in full 3D detail, but you'll also have to survive fast-action sequences "where the environment will force the player to react in an arcade effort to stay alive," says Steven Parsons, the producer of the game. Like any 3D platformer worth its salt, it will also have the requisite puzzles, but Parsons emphasizes that they'll "allow a reasonably fast solution, there will be more of them, and they'll be a much better challenge than that 'kill it if it moves' game design mentality." Dragon's Lair was never about exploration, more about nail-biting action, and it seems as though Dragonstone is trying to make sure that that feel is kept intact for this version as well. Nostalgie doet het altijd goed onder de gamers...